میتسوبیشی

معرفی میتسوبیشی کلت جدید، رنو کلیو با نشان ژاپنی!

میتسوبیشی هاچ‌بک جدید کلت را برای عرضه در اروپا معرفی کرده اما این خودرو درواقع نسخهٔ ری‌بج شدهٔ رنو کلیو است.

در ابتدای سال ۲۰۲۲، میتسوبیشی اعلام کرد که نسخه‌های ری‌بج شدهٔ رنو کپچر و کلیو را در اروپا عرضه خواهد کرد. مدل اول سپتامبر گذشته تحت عنوان ASX جدید معرفی شد و حالا نوبت به هاچ‌بک کلت رسیده که بر اساس رنو کلیو شکل گرفته است. این خودرو توسط رنو با لوگوی میتسوبیشی در ترکیه تولید می‌شود. کلت مدل ۲۰۲۴ بر اساس فیس‌لیفت اخیر کلیو ساخته شده و صرفاً تغییراتی جزئی را در جلوپنجره، سپرها و چراغ‌ها تجربه کرده است. به‌عنوان‌مثال، در جلوپنجره تریم‌های کرومی با طراحی مشابه جلوپنجرهٔ سپر پویای میتسوبیشی کار شده است.

دو خودرو در داخل هم کاملاً یکسان هستند و به‌جز تغییر لوگو تفاوت دیگری بین آن‌ها وجود ندارد. کلت جدید پیشرانه‌های خود را هم از کلیو گرفته است و نسخهٔ پایهٔ آن با یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی تنفس طبیعی ارائه می‌شود که تنها ۶۶ اسب بخار قدرت و ۹۵ نیوتن متر گشتاور دارد. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند نسخهٔ توربوشارژ این موتور را انتخاب کنند که ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

در صدر لیست پیشرانه‌های کلت هم یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری هیبریدی تنفس طبیعی با ۱۴۱ اسب بخار قدرت قرار گرفته است. در این نسخه، موتور بنزینی ۱۴۸ نیوتن متر و موتور الکتریکی ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نسخهٔ هیبریدی نه‌تنها کمترین مصرف سوخت را دارد بلکه با شتاب صفرتاصد ۹.۳ ثانیه، سریع‌ترین نسخهٔ کلت هم محسوب می‌شوند. نسخهٔ ۱ لیتری توربو این کار را در ۱۲.۲ ثانیه انجام می‌دهد درحالی‌که نسخهٔ پایه پس از ۱۷.۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این مدل ۶۶ اسب بخاری هم تنها ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است درحالی‌که دو مدل دیگر می‌توانند به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برسند.

انتقال قدرت در نسخهٔ پایه توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی صورت می‌گیرد درحالی‌که این کار در نسخهٔ توربو توسط گیربکس شش سرعتهٔ دستی و در نسخهٔ هیبریدی توسط یک گیربکس اتوماتیک صورت می‌گیرد. نسخهٔ هیبریدی از پکیج باطری ۱.۲ کیلووات ساعتی، ترمزهای عقب دیسکی و سیستم احیای انرژی ترمزها هم بهره می‌برد درحالی‌که در دیگر نسخه‌ها ترمزهای عقب کاسه‌ای هستند. اندازهٔ رینگ‌ها نیز از ۱۵ اینچی فولادی تا ۱۷ اینچی آلیاژی متغیر خواهد بود.

کلت در داخل با نمایشگرهای لمسی ۷ یا ۹.۳ اینچی به همراه دو پورت USB، پد شارژ بی‌سیم و سیستم صوتی Bose با ۹ بلندگو و یک ساب‌ووفر ارائه می‌شود. مقابل راننده هم یک صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی قرار می‌گیرد که به نمونهٔ بزرگ‌تر ۱۰ اینچی قابل ارتقاء خواهد بود. برای این هاچ‌بک ساب‌کامپکت همچنین تجهیزاتی مثل گرم‌کن غربیلک فرمان، دوربین ۳۶۰ درجه، گرم‌کن آینه‌های جانبی و تمام سیستم‌های ایمنی کلیو هم قابل سفارش خواهد بود. رنو تولید میتسوبیشی کلت جدید را در سپتامبر آغاز خواهد کرد و عرضهٔ آن به بازار برای پاییز آینده برنامه‌ریزی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. ماشین باز

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    میتسوبیشی چرا کپی کار شده خدا عالم است 😑😑

    موافقم 70
    مخالفم 9
    1. اشکان

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (272 ديدگاه)

      اینا مدلهای ارزان قیمته ، طراحی یعنی هزینه!! بخاطر صرفه‌جویی در هزینه هاست ، وگرنه میتسوبیشی کپی کار نیست و ماشین های خاص و خوبی داره….

      موافقم 25
      مخالفم 12
    2. Reza-a

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (427 ديدگاه)

      تغییر برند با کپی تفاوت داره یعنی الان رنو داره همون کلیو خودش رو با یکم تغییر و آرم میتسوبیشی تولید می‌کنه (اصلا برای اینکه قالب جدید ساخته نشه) تا از برندهایی که تو یک گروه هستن درآمد داشته باشن، کپی یعنی یه شرکتی از روی محصول یک شرکت دیگه طرحی رو با قالب‌های خودش تولید کنه

      موافقم 12
      مخالفم 3
    3. پیام

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1580 ديدگاه)

      هنوز میتسوپیشی زندست؟! 😂😂😂😂

      موافقم 10
      مخالفم 12
      1. datsun

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3503 ديدگاه)

        حالا فکر میکنی کلیو ساخت فرانسه س یه سرچ بزنی میبینی زیر پوست کمپلت نیسانه؟،

        موافقم 14
        مخالفم 9
  2. یوسف

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (743 ديدگاه)

    ریبج محصولات رنو میتونه راهکار کوتاه مدتی برای احیای میتسوبیشی باشه اون هم در بازارهایی که رنو حضور نداره اما میتسوبیشی حضور قوی داره مثل جنوب شرقی آسیا نه اروپا، میتسوبیشی باید با استفاده از پلت‌فرم های رنو-نیسان محصولات خودش رو تولید بکنه، احیای محصولاتی مانند، پاجرو، همین کلت و…

    موافقم 51
    مخالفم 0
  3. یوسف

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (743 ديدگاه)

    میتسوبیشی میتونست دست‌کم تغییراتی در جلوپنجره، سپرها و رینگ ها به وجود بیاره، شما به جای نشان میتسوبیشی در جلوپنجره دقت کنید، جای نشان لوزی شکل رنو کاملا مشخصه و این دردآوره.

    موافقم 43
    مخالفم 0
    1. هیچکس

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      زوم کن و از نزدیکتر ببین شاید نظرت عوض شد

      موافقم 5
      مخالفم 6
      1. Python

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        زوم کردم
        جای لوگوی رنو مونده

        موافقم 12
        مخالفم 1
    2. Behi

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (146 ديدگاه)

      یاد وانت آریسان افتادم که جای نشان پژو رو حذف نکرده بودن، جلو پنجره اینم جوری که حتی لوگوی میتسوبیشی اصلا نمایان نیست انگار الماس رنوست!

      موافقم 13
      مخالفم 0
  4. Taha Malek

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (914 ديدگاه)

    میشه یکی منو روشن کنه؟
    تا اونجایی که من میدونم میتسوبیشی یه هلدینگ عظیم که از آسانسور تا جت جنگنده تولید میکنه یعنی واقعا تو بخش خودروسازی اش پتانسیل سود آوری نمیبینه که با وارد کردن یه سرمایه خوب از این وضعیت دربیاد؟

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. علی اکبر

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      دنیا به غیراز ایران رقابت سخته وشرکتهایی میتونن رقابت کنن که بروز باشن ویه پله جلوتر از زمان

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. Reza-a

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (427 ديدگاه)

      کاملا درسته و نکنه مهم هم اینه که تو خودروسازی اسم و رسم خوبی داره (از رالی و مدل‌های آفرودی تا سدان‌های پرطرفدار) و راحت داره رهاش می‌کنه اعتباری که بعضی برندها آرزوش رو دارن

      موافقم 8
      مخالفم 0
    3. شبی که آرام است

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      میتسوبیشی خودروساز نیست ، موتور سازه ، پنجاه درصد خودروهای دنیا از موتور میتسوبیشی استفاده می کنند

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. MehdiTurbo

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1972 ديدگاه)

    دلسوزی درست نیست
    ولی دلم برای میتسو میسوزه
    نه برای صاحبش یا ضرر های ممالی برای خودش
    برای گالانت،براب لنسر،برای پاجیرو و …
    دوستش دارم
    بعضی وقتا بعضی دوست داشتنا احمقانه ان و حتی بدون دلیل

    موافقم 25
    مخالفم 2
  6. مهردادکمال

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1826 ديدگاه)

    دهه نود میلادی میتسوبیشی از سلاطین محسوب میشد هنوز پاجروهای اون زمان تو خیابون دلبری میکنن اوایل قرن جدید هم رکورد قدرت به حجم موتور دست این کمپانی بود قبل از اینکه الکتریکی سازی همه گیر شه یه مدل با چهار الکتروموتور رو هر چرخ قرار داد و محصول کانسپت واقعا جذاب و اوانتگاردی بود…
    افسوس و صد افسوس

    موافقم 12
    مخالفم 0
  7. ❤BMW❤

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    میتسوبیشی ، از لنسر اوو که جز سریع ترین سدان های زمانش بود و پاگانی زوندا رو قورت میداد ، رسید به کپی کردن از رنو …
    دنیا خیلی تلخه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  8. ARMAN سابق

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    ای بابا
    چقدر فشار می خورم وقتی میبینم یه زمانی میتسوبیشی رو با لنسر اوو می شناختم.
    الان با مدلای کپی

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. علی

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    با درود
    ظاهرا هنوز بسیاری از خوانندگان این نوشته نمیدونن که کمپانیهای رنو، نیسان و میتسوبیشی با هم شراکت دارن و برخی مدلهای پرفروش و موفق خود را بخاطر پایینتر آوردن هزینه ها با برندهای همدیگه تولید میکنن. به این صورت که پلتفرم نیسان برای رنو و یا میتسوبیشی هم استفاده میشه تا هزینه های طراحی و ساخت کاهش پیدا کنه.
    برای مثال رنو کولئوس و نیسان اکستریل از یک پلتفرم استفاده میکنن به این معنا که شاسی، سیستم تعلیق و موتور و گیربکس کاملا یکی هستن و تنها اختلاف در شکل بدنه هست. در برخی موارد مثل موضوع این مقاله، میتسوبیشی کلت و رنو کلیو حتی در مورد قالبهای بدنه و شکل تریم داخلی هم یکسان هستن که این برای هر چه ارزانتر کردن هزینه هاست و بهیچوجه از شخصیت کمپانیها کاسته نمیشه.
    با سپاس

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. یک ایرانی

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    میتسوبیشی اغلب چند پله از تویوتا و نیسان و هوندا عقبتر بوده و هست. اکثرا استهلاک و مصرف سوخت بالاتر نسبت به ژاپنیای دیگه. فقط منحصرا برای رالی خیلی سنگ تموم میزاره(غیر از ایوو). جالبه سیتروئن هم همین داستان رو دنبال میکنه. انگار در پی این هستن که جاموندن در خودروهای جاده‌ای رو میخواخوانن با تبلیغات رالی و ……. جبران کنن.

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا