میتسوبیشی

معرفی نسل جدید میتسوبیشی ترایتون، رقیب تازه‌نفس تویوتا هایلوکس و فورد رنجر

نسل جدید میتسوبیشی ترایتون با طراحی آفرودی، بهبود ایمنی و راحتی، شاسی نردبانی جدید و پیشرانهٔ توربودیزل قوی‌تر راهی بیش از صد کشور جهان خواهد شد.

میتسوبیشی نسل ششم پیکاپ میان سایز محبوب خود، ترایتون را رونمایی کرده است. این خودرو که در برخی بازارها با نام L200 عرضه می‌شود، برای اولین بار طی ۹ سال گذشته بازطراحی کاملی را تجربه کرده است تا بهتر بتواند با رقبایی مثل تویوتا هایلوکس و فورد رنجر رقابت کند. نسل جدید ترایتون ظاهر جعبه‌ای شکل و خشن‌تری نسبت به نسل قبلی دارد و درعین‌حال برخی از ویژگی‌های طراحی کلیدی میتسوبیشی را حفظ کرده است.

در جلوی خودرو شاهد جلوپنجرهٔ بزرگ‌تری هستیم که چراغ‌های دوقسمتی و نسخه‌ای ساده‌تر از سپر پویای میتسوبیشی در طرفین آن جلب‌توجه می‌کند. در نسخهٔ پرچم‌دار، این جلوپنجره همرنگ بدنه و تریم‌های طرفین آن بجای کرومی مشکی خواهد بود. قسمت جانی ترایتون بسیار شبیه نیسان ناوارا به نظر می‌رسد که ارتباط این دو پیکاپ را نشان می‌دهد. در عقب هم شاهد چراغ‌های بزرگ‌تری هستیم که تا روی پروفیل جانبی کشیده شده‌اند. همچنین میتسوبیشی برای پیکاپ جدید خود دستگیره‌های در بزرگ‌تر، پله رکاب‌های عریض‌تر و پله‌های مستحکمی روی سپر عقب را در نظر گرفته است.

ترایتون در داخل از لحاظ طراحی و امکانات بیشتر شبیه یک شاسی‌بلند به نظر می‌رسد تا پیکاپ. داشبورد با خطوط افقی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی برگرفته از اوت‌لندر، نمایشگری بین صفحه آمپر آنالوگ، کنترل‌هایی به سبک هواپیما، متریال نرم در قسمت‌های در معرض لمس، پد شارژر بی‌سیم و صندلی‌های جلوی راحت‌تر با وضعیت نشستن بالاتر برای دید بهتر و سهولت در ورود و خروج از ویژگی‌های داخل این پیکاپ جدید ژاپنی هستند.

برای ترایتون همچنین سیستم میتسوبیشی کانکت هم در نظر گرفته شده که امکان کنترل سیستم تهویه، بوق و چراغ‌ها را از راه دور از طریق گوشی هوشمند فراهم می‌کند. تجهیزات ایمنی این پیکاپ هم شامل کروز کنترل تطبیقی، سیستم جلوگیری از برخورد جلو، هشدار نقاط کور، دستیار تغییر خط، هشدار ترافیک عقب و… می‌شود که بسیار نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده است. همچنین حالا همهٔ تیپ‌ها به‌صورت استاندارد به کنترل پایداری و کنترل کشش فعال مجهز هستند که پایداری را در جاده‌های پرپیچ‌وخم بهبود می‌دهد.

نسل جدید ترایتون مثل قبل با یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر دیزلی عرضه می‌شود که حالا برای کاهش اصطکاک و وزن تغییراتی را تجربه کرده و به توربوشارژر هندسه متغیر مجهز شده است. این موتور در سه نسخهٔ مختلف ارائه می‌شود که شامل پایه با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور، میانی با ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور و بالایی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود.

برای انتقال نیرو هم گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود که قدرت را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. سامانهٔ چهارچرخ محرک پیکاپ نیز به دیفرانسیل مرکزی با قابلیت قفل شدن و دیفرانسیل لغزش محدود عقب مجهز است و حالت‌های معمولی، اکو، سنگریزه، برقی، گِلی، ماسه‌ای و صخره‌ای را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

این پیکاپ از شاسی نردبانی جدیدی بهره می‌برد که استحکام آن افزایش قابل‌توجهی داشته و درعین‌حال وزن را پایین نگه داشته است. به گفتهٔ میتسوبیشی، شاسی و سیستم تعلیق جدید ترایتون عملکرد جاده‌ای و راحتی سواری بسیار بهتری را فراهم خواهد کرد. میتسوبیشی طی ۴۵ سال حدود ۵.۶ میلیون دستگاه پیکاپ تولید کرده و امید زیادی به نسل جدید ترایتون دارد. این شرکت قصد دارد پیکاپ جدید خود را در بیش از صد کشور جهان به فروش برساند و انتظار دارد تولید آن به ۲۰۰ هزار دستگاه برسد. فروش این خودرو در تایلند آغاز شده و در آینده نزدیک در سایر بازارهای منطقهٔ آسه‌آن و اقیانوسیه هم عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. سالار فصل

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (318 ديدگاه)

    این نشون میده میتسو اگر بخواد میتونه خوب کار کنه .
    برای اولین بار پشت این وانت زیبا شده
    درکل نمره عالی از طرف من میگیره

    موافقم 129
    مخالفم 10
  2. سالار فصل

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (318 ديدگاه)

    به شدت عاشق لوگوی میتسو هستم .

    موافقم 96
    مخالفم 3
  3. Amard

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (728 ديدگاه)

    چرا جلوش انقد مزخرف انگار از دهه ۹۰ اومده یه مقدار از چینی ها یاد بگیرید خیلی بهتر از شما هستند

    موافقم 9
    مخالفم 158
    1. سالار فصل

      ۵ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (318 ديدگاه)

      کدوم چینی پیکاپ باکسی به این زیبایی و کیفیت طراحی کرده؟

      موافقم 96
      مخالفم 4
  4. ابوالفضل

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (112 ديدگاه)

    تمیز درآورده
    امیدوارم توجه بیشتری به صنعت خودرو داشته باشه

    موافقم 78
    مخالفم 1
  5. مهرداد

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    نسل جدید ترایتون ظاهر جعبه‌ای شکل و خشن‌تری نسبت به نسل قبلی دارد .
    این جمله ظاهرا سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ زیاد خواهیم دید.
    این خودرو طراحی بدون اغراق و کاملا کاربردی داره .
    قیمت ؟؟

    موافقم 70
    مخالفم 0
  6. بهنام

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (786 ديدگاه)

    یکی از افسوس های من اینه که چرا میتسو به حاشیه رفته ؟ آخه شرکت به این عظمت و شکوه چرا توان رقابت نداره ؟ باز جای امیدواری هست وقتی این مدل رو دیدم. خیلی جذابه.

    موافقم 65
    مخالفم 0
    1. Si

      ۵ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (527 ديدگاه)

      داداش میتسوبیشی بزرگترین شرکت ژاپن هستش و در واقع یک شرکت خوشه ای هستش و خودروسازی کوچک ترین بخششه و اگر بخواد میتونه تو خودرو هم بقیه رو شکست بده چون بودجه ای داره که حتی اپل و مرسدس هم ندارن چون سومین بانک بزرگ جهان و بزرگ ترین معادن و دومین کشتی سازی جهان پشتشه

      موافقم 56
      مخالفم 3
      1. .

        ۵ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (11 ديدگاه)

        اگه به پول بود که تا الان شکست داده بود. به سیاست و تخصص زیاد داخل اون صنعت هست که میتسوبیشی اون رو ندارن.
        پی نوشت: اپل ارزشمندترین شرکت دنیاست.

        موافقم 12
        مخالفم 28
        1. اشکان

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (253 ديدگاه)

          مارکت کپ یه شرکت و ارزشش در بورس با دارایی شرکت فرق میکنه !!! اپل ارزشمندترین برنده ، ولی بیشترین دارایی و نداره….
          مثلاً هم دارایی فولکس ، هم درآمد فولکس از تسلا بیشتره ، ولی مارکت کپ و ارزش برند تسلا از فولکس بیشتره….

          موافقم 15
          مخالفم 2
    2. MC20

      ۵ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1553 ديدگاه)

      بهنام جان انفجار هسته ای نیروگاه فوکوشیما ، میتسو رو یک دهه به حاشیه برد … بعد از یک دهه تا اومد کمر راست کنه دید از همه عقب مونده ، جبران عقب موندگی تزریق منابع بیکران مالیه که به فرض محال اگر هم انجام بشه باز هم در کوتاه مدت تاثیری نداره و این مشکل میتسوبیشی با همزمان شدن رشد توسعه خودروهای برقی ، دیگه هیچگونه توجیه اقتصادی هم برای کمپانی نداره … حالا حالا ها داره دست به عصا راه میره تا ببینه کشش بازار برای برند ، چقدر هست تا بتونن یه نقشه راه درست تنظیم کنند …

      موافقم 3
      مخالفم 6
  7. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    چیزی که من می‌بینم فقط برای شرق آسیا و آمریکای جنوبی مناسبه، بازار اروپا و آمریکا که محاله موفق بشه، افریقا هم طبق معمول، هایلوکس و پیکاپ‌های چینی می‌خرن

    موافقم 42
    مخالفم 32
    1. datsun

      ۵ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3423 ديدگاه)

      مگه میخاد ببره تو بازار آمریکا؟

      موافقم 24
      مخالفم 0
    2. سالار فصل

      ۵ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (318 ديدگاه)

      As far as I am concerned, you are a really nice person but tasteless
      :)))))

      موافقم 3
      مخالفم 6
    3. K T M

      ۱۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      میتسوبیشی سابقه خوبی داره
      تو بازار اروپا و آمریکا هم می‌تونه موفق باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. رومانی>چین>فرانسه

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1096 ديدگاه)

    نمیدونم چرا غش و ضعف رفتید چیزی بهتر از هایلوکس نداره

    موافقم 12
    مخالفم 20
  9. فرشاد

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (887 ديدگاه)

    یه سامورایی گنده بک فرمون راست
    دمشم گرم

    موافقم 28
    مخالفم 3
  10. مهدی

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    من مدله قبیلی این رو تو ترکیه دیدم یه سری وسایل برای افرود و طبیعت گردی اضافه میکنن بهش برای خودش هیولاییییییی کاش بشه واردش کرد

    موافقم 26
    مخالفم 1
  11. حالا یکی

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    هر کمپانی از طراحی جذاب و به روز غافل بشه از گردونه حذف میشه. هرچقدر هم کیفیت و دوام بالا باشه.
    عامل شکستهای پی در پی سانگ یانگ طراحی بوده.
    چندین سال پیش که طراحی‌های تویوتا ساده و بی روح، کلاسیک و پیرمردی بود عنوان پرفروشترین خودروساز را به فولکس‌واگن واگذار کرد. آنچنان نیشتر داغی به بدن تویوتا فرو رفت که تا ابد فراموش نمی‌کنه. بلافاصله به خودش اومد و ضعفش را فهمید و به موقع تغییر رویه داد.
    میتسوبیشی هم از این قاعده مستثنی نبوده.
    پاشنه آشیل خودرو سازی، طراحی جذاب و به روز هست. نداشتی حذف میشی خواه بنز خواه تویوتا خواه میتسوبیشی و….

    موافقم 34
    مخالفم 0
  12. کیان

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1384 ديدگاه)

    چقدر خوب و شیک در اورده طراحی و کاملا هم با سایر محصولات میتوسوبیشی همخوانی داره

    موافقم 26
    مخالفم 2
  13. M/D

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    از طراحی جلو و عقبش خوشم نیومد ولی داخلش قشنگه.
    امیدوارم که میتسوبیشی وضعیتش در خودروسازی بهتر بشه.

    موافقم 1
    مخالفم 9
  14. امید

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تمام دنیا درحال پیشرفت در تمام زمینه ها هستند ولی ما به قولی به همون اقاییه خودمون موندیم ، علتش هم دشمنی با دنیا و نتیجه ی آن تحریم مردم کشور و نه مسئولینی که بهترین مدلهای خارجی رو از همان کشور سوار میشوند .. وای اگر در پس امروز بود فردایی…

    موافقم 18
    مخالفم 2
  15. Hadi

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (575 ديدگاه)

    طراحی خیلی جذابی داره امیدوارم موفق بشه و میتسوبیشی به اوج برگرده…
    و شایعات بازگشت لنسر واقعی باشه و نسل جدیدش رو ببینیم 👌

    موافقم 14
    مخالفم 1
  16. احسان

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    به نظرم قشنگه

    موافقم 11
    مخالفم 0
  17. داوود

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    نسبت به نسل قبل پیشرفت عالی داشته
    شده ورقیب خوبی واسه هایلوس هست

    موافقم 11
    مخالفم 0
  18. فرامرز

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    واقعا جای خالی اینجور ماشین ها بدجوری احساس میشه
    فکر کنید اگه واردات آزاد بود و قیمت ها جهانی بود مردم چه ماشین هایی سوار بودن و………
    همیشه آرزو دارم حتی شده یک روز قبل از مرگم ببینم مردم کشورم از یک زندگی نرمال در کشورمون با اینهمه سرمایه برخوردار شده باشن
    امیدوارم اون روز رو قبل از مرگم ببینم

    موافقم 11
    مخالفم 0
  19. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    دبیرمحترم پدال اینطوری بهترنیست که درموردخودروی معرفی شده،جدول کامل مشخصات آن راهم منتشرکنید؟

    موافقم 11
    مخالفم 0
  20. Siyavash

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (577 ديدگاه)

    طراحی جلو و طراحی داخلی قابل قبولی داره و طراحی جانبی و پشت اصلا جالب نیست..

    موافقم 0
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا