میتسوبیشی

معرفی میتسوبیشی گرندیس، شاسی‌بلند رنو با نشان ژاپنی!

میتسوبیشی گرندیس جدید درواقع نسخه ری‌بج شده رنو سیمبیوز است که با پیشرانه‌های هیبریدی در اروپا عرضه خواهد شد.

هرچند میتسوبیشی سال‌ها است که از دوران شکوه خود بسیار فاصله گرفته اما به لطف همکاری با رنو و نیسان، هرازگاهی با معرفی مدل‌های جدید در بازارهای مختلف توجهات را جلب می‌کند. حالا این خودروساز با محصولی تازه به نام گرندیس به سراغ بازار اروپا آمده است. نام گرندیس در سبد محصولات میتسوبیشی تازگی ندارد. این نام برای اولین بار بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ برای یک MPV هفت‌نفره استفاده شد اما حالا روی یک شاسی‌بلند کامپکت قرار گرفته که در اصل نسخه‌ای ری‌بج شده از رنو سیمبیوز است.

این شاسی‌بلند بر پایه پلتفرم CMF-B رنو ساخته شده که در بسیاری از خودروهای رنو، داچیا و نیسان استفاده می‌شود و تولید آن در اسپانیا توسط رنو انجام خواهد شد. همان‌طور که اشاره شد، گرندیس درواقع نسخه‌ای ژاپنی از رنو سیمبیوز است که این یعنی هرچند طراحی ظاهری آن از زبان طراحی «شیلد دینامیک» میتسوبیشی پیروی می‌کند اما شباهت‌های زیادی با کراس‌اوور فرانسوی دارد.

نمای جلوی خودرو با جلوپنجره براق مشکی‌رنگ که امضای محصولات میتسوبیشی است، خودنمایی می‌کند. در کناره‌ها، خطوط روان سقف و رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی توجه را جلب می‌کنند. در عقب اما همان نمای آشنای سیمبیوز را می‌بینیم که با لوگوی میتسوبیشی همراه است. این شاسی‌بلند در قالب یک مدل دو ردیفه با ظرفیت پنج سرنشین عرضه می‌شود و با تا شدن صندلی‌های عقب، ۱۴۵۵ لیتر فضای بار ارائه می‌دهد. ازجمله امکانات این خودرو هم می‌توان به درب صندوق برقی و سقف پانورامیک شیشه‌ای اشاره کرد.

فضای داخلی گرندیس از نظر متریال یا امکانات رفاهی خیلی لوکس نیست اما هر آنچه از یک خودروی مدرن انتظار دارید را ارائه می‌دهد که شامل یک نمایشگر ۱۰.۴ اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو می‌شود. یکی از نکات جالب، اپلیکیشن موبایلی است که ویژگی‌های مختلفی از پیدا کردن خودروی پارک شده گرفته تا استفاده از گوشی هوشمند به‌عنوان سوئیچ دیجیتال را برای مالکین فراهم می‌کند.

گرندیس با دو پیشرانه هیبریدی خفیف و هیبریدی کامل عرضه می‌شود. نسخه هیبریدی خفیف از یک پیشرانه ۱.۳ لیتری توربو بنزینی با تزریق مستقیم سوخت و ۱۴۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برد که با گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک قابل سفارش است. نسخه هیبریدی کامل مجهز به یک موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی با ۱۰۷ اسب بخار است که با دو موتور الکتریکی ترکیب شده و مجموع خروجی پیشرانه را به ۱۵۵ اسب بخار می‌رساند.

صرف‌نظر از نوع پیشرانه، گرندیس امکان انتخاب بین چهار حالت رانندگی (شخصی، اقتصادی، راحت و اسپرت) را از طریق نمایشگر مرکزی فراهم می‌کند. سیستم‌های کمک‌راننده مانند کروز کنترل تطبیقی، هشدار نقاط کور و هشدار فاصله نیز کار راننده را آسان‌تر می‌کنند. میتسوبیشی زمان دقیق عرضه گرندیس در اروپا را مشخص نکرده، اما این اتفاق قطعاً در سال جاری رخ خواهد داد. قیمت این کراس‌اوور فرانسوی ژاپنی نشان هم هنوز مشخص نیست. گرندیس در سبد محصولات اروپایی میتسوبیشی به مدل‌های کلت و ASX اضافه خواهد شد که آن‌ها هم به ترتیب ری‌بج رنو کلیو و کپچر هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای
منبع
autoevolution

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. علی خسرو

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    موتور ۱.۸ لیتری ، ۱۰۷ اسب بخار؟ هشت سوپاپها مگه؟ چرا اینقدر کم؟ کنترل شده بوده یا اینکه واقعا همینقدر قدرت تولید میکنه؟

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. گاس فرینگ

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (739 ديدگاه)

      هیبرید همینه، پریوس هم ۱.۸ با همین حدود قدرت داره

  2. یوسف

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (741 ديدگاه)

    به نظرم عرضه رنوهای ریبج شده با نشان میتسوبیشی در اروپا، کمک چندانی به میتسوبیشی نمیکنه. میتسوبیشی باید روی این مدل‌ها در بازارهایی مانور بده که رنو حضور نداره یا حضور کمرنگی داره مثل جنوب شرق آسیا یا آمریکای شمالی و اینکه باید کمی روی طراحی‌های جلو و عقب بیشتر کار بکنه که ماشین صرفا یه رنو با لوگو میتسوبیشی به نظر نیاد و کمی طراحی اختصاصی‌تری پیدا بکنه.

    موافقم 7
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا