کرس اوور الکتریکی میتسوبیشی ایرتک معرفی شد؛ طلوع ژاپنی از چین

جمعه 28 آبان 1400 - 12:00
مطالعه 5 دقیقه
2022-mitsubishi-airtrek (7)
خودروسازی میتسوبیشی در تلاش است تا با عرضه‌ی خودروهای الکتریکی، بحران اقتصادی را پشت سر بگذارد. طی سال‌های اخیر، سودآوری این برند اصیل ژاپنی کاهش...
تبلیغات

خودروسازی میتسوبیشی در تلاش است تا با عرضه‌ی خودروهای الکتریکی، بحران اقتصادی را پشت سر بگذارد. طی سال‌های اخیر، سودآوری این برند اصیل ژاپنی کاهش داشته است. شرکت نیسان به عنوان سهام‌دار اصلی میتسوبیشی هم با بحران مالی روبرو است.

بهار امسال، نسخه‌ی مفهومی از کراس اوور برقی میتسوبیشی ایرتک (Airtek) در نمایشگاه شانگهای معرفی شد و حالا نسخه‌ی نهایی این محصول در گوانگژو چین رونمایی شده است. سال‌ها قبل، شاسی‌بلند اوتلندر در بازار ژاپن با نام ایرتک عرضه شده بود.

ایرتک، توسط  GAC میتسوبیشی، شعبه‌ی چین میتسوبیشی طراحی و تولید شده است. این محصول مشابه دیگر خودروهای مدرن شرکت سازنده، دارای نوار LED روشنایی روز در قسمت بالا خواهد بود؛ درحالی‌که چراغ اصلی برای رانندگی در شب، کمی پایین‌تر نصب خواهد شد. طرح حاص چراغ‌ها و فلز کروم شبیه به حرف C، نمای اصلی ایرتک را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. دوربین جلو و رادارهای روبروی خودرو با ترفندی هوشمندانه زیر نشان تجاری و سپر جلو، مخفی شده‌اند.

چرخ‌های ایرتک، طراحی خلاقانه و دورنگ دارند. این خودرو مشابه مدل‌های الکتریکی مدرن از دستگیره‌های مخفی‌شونده استفاده می‌کند. عبارت EV نیز روی درهای جلو نصب شده است. رنگ سیاه روی ریل باربند، ستون‌ها و ادوات پلاستیکی داخل گلگیرها وجود دارد. در نمای پشت، حالتی ساده با چراغ‌های باریک دیده می‌شود. فضای خالی روی درپوش صندوق، آزادهنده به نظر می‌رسد و سپر پلاستیکی به ارزش ظاهری خودرو لطمه می‌زند.

نمای داخلی ایرتک نیز سادگی خاص خودروهای برقی را تداعی می‌کند. کلیدهای لمسی کم‌تعداد هستند و بسیاری از امکانات خودرو از طریق جوی‌استیک یا نمایشگر کنترل می‌شوند. پشت فرمان هم پنل دیجیتال تمام رنگی وجود دارد. کراس‌اوور برقی میتسوبیشی، چندان بزرگ و پهن‌پیکر نیست اما فضای بسیار خوبی برای سرنشینان در جلو و عقب ارائه می‌دهد. حالت سقف و فاصله 2830  میلی‌متری محورها، نقش مهمی در راحتی مسافران خودرو خواهد داشت. ایرتک با طول بدنه‌ی 4630، ارتفاع سقف 1728 و عرض بدنه‌ی 1920 میلی‌متر تولید می‌شود.

تنها اطلاعات موجود از توانایی‌های فنی میتسوبیشی ایرتک به پیشرانه‌ی 181 اسب بخار اشاره دارد. این خودرو با وزن خالص 1900 کیلوگرم، باتری‌های 69/9 کیلووات ساعتی خواهد داشت و توان پیمایش 520 کیلومتر فراهم خواهد کرد. چنین آماری برای یک کراس‌اوور برقی که احتمالا آستانه قیمت کمتر از 40 هزار دلار خواهد داشت، قابل قبول به نظر می‌رسد.

تولید میتسوبیشی ایرتک در چین، سال آینده شروع می‌شود. قیمت نهایی این محصول و بازارهای هدف برای صادرات به خارج از کشور سازنده هنوز اعلام نشده است.

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.