معرفی میتسوبیشی گرندیس، شاسی‌بلند رنو با نشان ژاپنی!

جمعه 13 تیر 1404 - 03:30
مطالعه 4 دقیقه
Mitsubishi-Grandis-2026-1
میتسوبیشی گرندیس جدید درواقع نسخه ری‌بج شده رنو سیمبیوز است که با پیشرانه‌های هیبریدی در اروپا عرضه خواهد شد.

هرچند میتسوبیشی سال‌ها است که از دوران شکوه خود بسیار فاصله گرفته اما به لطف همکاری با رنو و نیسان، هرازگاهی با معرفی مدل‌های جدید در بازارهای مختلف توجهات را جلب می‌کند. حالا این خودروساز با محصولی تازه به نام گرندیس به سراغ بازار اروپا آمده است. نام گرندیس در سبد محصولات میتسوبیشی تازگی ندارد. این نام برای اولین بار بین سال‌های 2003 تا 2011 برای یک MPV هفت‌نفره استفاده شد اما حالا روی یک شاسی‌بلند کامپکت قرار گرفته که در اصل نسخه‌ای ری‌بج شده از رنو سیمبیوز است.

این شاسی‌بلند بر پایه پلتفرم CMF-B رنو ساخته شده که در بسیاری از خودروهای رنو، داچیا و نیسان استفاده می‌شود و تولید آن در اسپانیا توسط رنو انجام خواهد شد. همان‌طور که اشاره شد، گرندیس درواقع نسخه‌ای ژاپنی از رنو سیمبیوز است که این یعنی هرچند طراحی ظاهری آن از زبان طراحی «شیلد دینامیک» میتسوبیشی پیروی می‌کند اما شباهت‌های زیادی با کراس‌اوور فرانسوی دارد.

نمای جلوی خودرو با جلوپنجره براق مشکی‌رنگ که امضای محصولات میتسوبیشی است، خودنمایی می‌کند. در کناره‌ها، خطوط روان سقف و رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی توجه را جلب می‌کنند. در عقب اما همان نمای آشنای سیمبیوز را می‌بینیم که با لوگوی میتسوبیشی همراه است. این شاسی‌بلند در قالب یک مدل دو ردیفه با ظرفیت پنج سرنشین عرضه می‌شود و با تا شدن صندلی‌های عقب، 1455 لیتر فضای بار ارائه می‌دهد. ازجمله امکانات این خودرو هم می‌توان به درب صندوق برقی و سقف پانورامیک شیشه‌ای اشاره کرد.

فضای داخلی گرندیس از نظر متریال یا امکانات رفاهی خیلی لوکس نیست اما هر آنچه از یک خودروی مدرن انتظار دارید را ارائه می‌دهد که شامل یک نمایشگر 10.4 اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو می‌شود. یکی از نکات جالب، اپلیکیشن موبایلی است که ویژگی‌های مختلفی از پیدا کردن خودروی پارک شده گرفته تا استفاده از گوشی هوشمند به‌عنوان سوئیچ دیجیتال را برای مالکین فراهم می‌کند.

گرندیس با دو پیشرانه هیبریدی خفیف و هیبریدی کامل عرضه می‌شود. نسخه هیبریدی خفیف از یک پیشرانه 1.3 لیتری توربو بنزینی با تزریق مستقیم سوخت و ۱۴۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برد که با گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک قابل سفارش است. نسخه هیبریدی کامل مجهز به یک موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی با 107 اسب بخار است که با دو موتور الکتریکی ترکیب شده و مجموع خروجی پیشرانه را به 155 اسب بخار می‌رساند.

صرف‌نظر از نوع پیشرانه، گرندیس امکان انتخاب بین چهار حالت رانندگی (شخصی، اقتصادی، راحت و اسپرت) را از طریق نمایشگر مرکزی فراهم می‌کند. سیستم‌های کمک‌راننده مانند کروز کنترل تطبیقی، هشدار نقاط کور و هشدار فاصله نیز کار راننده را آسان‌تر می‌کنند. میتسوبیشی زمان دقیق عرضه گرندیس در اروپا را مشخص نکرده، اما این اتفاق قطعاً در سال جاری رخ خواهد داد. قیمت این کراس‌اوور فرانسوی ژاپنی نشان هم هنوز مشخص نیست. گرندیس در سبد محصولات اروپایی میتسوبیشی به مدل‌های کلت و ASX اضافه خواهد شد که آن‌ها هم به ترتیب ری‌بج رنو کلیو و کپچر هستند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.