تاریخ معرفی نسل جدید میتسوبیشی پاجرو مشخص شد

چهارشنبه 2 مهر 1404 - 18:00
مطالعه 2 دقیقه
نسل جدید میتسوبیشی پاجرو
نسل جدید میتسوبیشی پاجرو با شاسی مستقل و پیشرانه پیکاپ ترایتون برای رقابت با لندکروزر و پاترول حدود یک سال دیگر معرفی خواهد شد.
تبلیغات

میتسوبیشی سرانجام به انتظارها پایان داد و چراغ سبز تولید نسل جدید شاسی‌بلند افسانه‌ای خود، پاجرو را روشن کرد. طبق جدیدترین گزارش‌ها، تولید این رقیب سرسخت تویوتا لندکروزر و نیسان پاترول از آذر ۱۴۰۵ (دسامبر ۲۰۲۶) در تایلند آغاز خواهد شد. این اقدام، بازگشت پاجرو به ریشه‌های سرسخت و آفرودی خود را نوید می‌دهد. به گزارش یک رسانهٔ فیلیپینی، پاجروی جدید در کنار پیکاپ ترایتون تولید خواهد شد. این گزارش که پیش‌تر توسط رسانهٔ ژاپنی Best Car Web نیز به آن اشاره شده بود، تمام شایعات قبلی را تأیید می‌کند. تولید در تایلند (مرکز ساخت پیکاپ‌هایی چون هایلوکس و رنجر) و در کنار ترایتون، به این معناست که پاجروی جدید به احتمال قریب‌به‌یقین بر پایهٔ یک شاسی مستقل نردبانی مشترک با ترایتون ساخته می‌شود و برخلاف گزارشات قبلی، استفاده از پلت‌فرم پاترول منتفی است.

این اشتراک پلتفرم با ترایتون به‌احتمال‌زیاد به بخش فنی نیز کشیده می‌شود. انتظار می‌رود قلب تپندهٔ پاجروی جدید، همان پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری توئین توربودیزل ترایتون باشد که قدرتی معادل ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۴۷۰ نیوتن متر تولید می‌کند. البته میتسوبیشی برنامه‌های بلندمدتی برای آیندهٔ این خودرو دارد و گزارش‌ها از تجهیز آن به نسل بعدی پیشرانه‌های پلاگین‌هیبریدی بنزینی در میانهٔ عمر محصول خبر می‌دهند. با وجود ریشه‌های مشترک با یک پیکاپ، پاجرو همچنان یک شاسی‌بلند بزرگ خواهد بود. ابعاد گزارش‌شده برای این خودرو شامل ۵٬۱۰۰ میلی‌متر طول، ۱٬۹۳۰ میلی‌متر عرض و ۱٬۸۱۵ میلی‌متر ارتفاع است که آن را مستقیماً در برابر بزرگان این کلاس قرار می‌دهد.

برگ برندهٔ اصلی میتسوبیشی اما می‌تواند قیمت‌گذاری آن باشد. برآوردها حاکی از آن است که قیمت پایهٔ پاجرو در بازار ژاپن حدود ۶.۵ میلیون ین معادل ۴۴ هزار دلار خواهد بود؛ رقمی که آن را به گزینه‌ای بسیار ارزان‌تر از رقبای اصلی‌اش یعنی تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ و نیسان پاترول تبدیل می‌کند. شاون وست‌کات، مدیرعامل میتسوبیشی استرالیا، پیش‌تر با هیجان از بازگشت این نام بزرگ استقبال کرده بود: «ما گفته‌ایم که عاشق داشتن پاجرو هستیم، چون یک نام بسیار ارزشمند است، یک محصول فوق‌العاده و یک نماد برای برند ماست. نمی‌توانم به شما بگویم چه شکلی است، چه پیشرانه‌ای دارد یا شاسی آن مستقل است یا یکپارچه. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که میتسوبیشی اعلام کرده ما در حال کار روی یک شاسی‌بلند بزرگ هستیم».

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.