معرفی میتسوبیشی اِلوانس، پیش‌نمایش نسل آینده پاجرو با پیشرانه هیبرید

چهارشنبه 7 آبان 1404 - 21:00
مطالعه 3 دقیقه
میتسوبیشی اِلوانس کانسپت
کانسپت میتسوبیشی الوانس با چهار موتور برقی، پیشرانه بنزینی و طراحی جسورانه، می‌تواند پیش‌نمایشی از جانشین پاجرو افسانه‌ای باشد.
تبلیغات

در هیاهوی نمایشگاه خودروی ژاپن ۲۰۲۵، میتسوبیشی با رونمایی از یک کانسپت شاسی‌بلند جسورانه به نام الوانس، تمام نگاه‌ها را به خود دوخت. این خودروی مفهومی نه‌تنها به خاطر طراحی جعبه‌ای و آینده‌نگرانه بلکه بیشتر به دلیل مشخصات فنی پیچیده و قدرتمندش خبرساز شده است. قوای محرکهٔ این ماشین یک سیستم پلاگین‌هیبریدی با چهار موتور برقی و یک پیشرانه بنزینی است که با سوخت کربن خنثی کار می‌کند. بسیاری معتقدند این کانسپت می‌تواند پیش‌نمایش بازگشت شکوهمندانهٔ پاجروی افسانه‌ای باشد.

قلب تپندهٔ الوانس یک مجموعه فنی بسیار پیچیده است. این شاسی‌بلند از دو موتور برقی درون‌چرخ در جلو و سیستم آشنای میتسوبیشی یعنی AYC با دو موتور مجزا در محور عقب بهره می‌برد. در کنار این مجموعهٔ برقی، یک پیشرانه درون‌سوز با بازدهی بالا قرار دارد که می‌تواند از سوخت‌های کربن خنثی استفاده کند. نکته جالب اینجاست که میتسوبیشی اشاره نکرده که این پیشرانه بنزینی تنها نقش ژنراتور را دارد یا مستقیماً به چرخ‌ها متصل است اما وعده عملکرد هیجان‌انگیز و پاک یک خودروی برقی را داده است.

طراحی ظاهری الوانس با بدنهٔ عضلانی، خطوط تیز و درهای عقب که برخلاف جهت معمول باز می‌شوند، یادآور یک آفرودر تمام‌عیار است. این طراحی بی‌شباهت به پروتوتایپی نیست که با پوشش استتاری در اواسط تابستان گذشته رؤیت شده بود و همین موضوع، شایعات مربوط به احیای پاجرو را تقویت می‌کند. میتسوبیشی اطلاعات دقیقی از ظرفیت باتری این خودرو منتشر نکرده و تنها به عبارت پک باتری بزرگ بسنده کرده است. بااین‌حال، این باتری آن‌قدر قدرتمند است که می‌تواند انرژی لازم برای یک تریلر مجهز به آشپزخانه و حمام را نیز تأمین کند!

داخل کابین، با فضایی مدرن و فناورانه روبرو هستیم. سه ردیف صندلی با چیدمان ۲+۲+۲ برای شش سرنشین طراحی شده و صندلی‌های جلو قابلیت چرخش دارند. داشبورد میزبان سه نمایشگر بزرگ است که سرتاسر آن را پوشانده‌اند. یک صفحه‌نمایش کوچک‌تر نیز در مرکز فرمان هشت‌ضلعی خودرو تعبیه شده است. با وجود این حجم از دیجیتالی‌شدن، میتسوبیشی با قرار دادن یک کنترلر چرخان فیزیکی برای انتخاب حالت‌های رانندگی، دل رانندگان سنتی را نیز به دست آورده است.

هنوز مشخص نیست که آیا الوانس به خط تولید خواهد رسید یا مانند بسیاری از کانسپت‌های جسورانهٔ میتسوبیشی در حد یک ایده باقی می‌ماند. بااین‌حال، امید می‌رود که حداقل بخشی از فناوری‌ها و ایده‌های جذاب این شاسی‌بلند به محصولات آینده این شرکت ژاپنی راه پیدا کنند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.