معرفی نسل جدید میتسوبیشی دلیکا، آماده ماجراجویی با چهارچرخ محرک

شنبه 10 آبان 1404 - 15:38
مطالعه 3 دقیقه
نسل جدید میتسوبیشی دلیکا
میتسوبیشی از نسل جدید مینی‌ون دلیکا با سامانهٔ چهارچرخ محرک رونمایی کرده است که آماده ماجراجویی برای عاشقان طبیعت‌گردی خواهد بود.
تبلیغات

میتسوبیشی در نمایشگاه حمل‌ونقل توکیو، از نسل جدید ون ماجراجویی و محبوب خود یعنی دلیکا رونمایی کرده است. این خودرو که بیشتر به یک فیس‌لیفت عمیق شباهت دارد تا نسل کاملاً جدید، با ظاهری جسورتر، کابین مدرن و بهبود فناوری‌، آمده تا بار دیگر قلب ماجراجویان و خانواده‌ها را تسخیر کند. این به‌روزرسانی در حالی صورت می‌گیرد که نسل پنجم دلیکا اولین بار در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد و در سال ۲۰۱۹ نیز یک فیس‌لیفت را تجربه کرده بود. حالا به نظر می‌رسد میتسوبیشی با این تغییرات جدید، قصد دارد فرمول موفق این ون جان‌سخت را برای سال‌های آینده زنده نگه دارد. این شرکت اعلام کرده که دلیکای جدید با پایداری فرمان بهتر، بهبود هندلینگ جاده‌ای و طراحی قدرتمندتر، تکامل یافته است.

در نگاه اول، جلوپنجرهٔ بزرگ و عمودی، چهره‌ای قاطع و مصمم به دلیکا بخشیده است. در نمای عقب، طراحی با حذف چراغ‌های اضافی و جانمایی جدید نام Delica، ساده‌تر و شیک‌تر شده است. گلگیرهای جدید و برجسته‌تر به همراه رینگ‌های ۱۸ اینچی تازه، ظاهری تهاجمی و آفرودی به این ون بخشیده‌اند. به گفتهٔ میتسوبیشی، هدف از این طراحی، نمایش توانایی‌های بالای خارج از جاده است زیرا این خودروی منحصربه‌فرد همیشه ترکیبی از کارایی یک مینی‌ون و قابلیت‌های یک شاسی‌بلند آفرود بوده و قرار است همین رویکرد در نسل جدید هم ادامه پیدا کند.

درون کابین نیز تغییرات خوشایندی رخ داده است. یک نمایشگر دیجیتال جدید جایگزین صفحه کیلومتر سنتی شده و صندلی‌های مقاوم در برابر آب با پوشش چرم و جیر و دوخت‌های خاکی‌رنگ، حس کیفیت و دوام را القا می‌کنند. اضافه شدن درگاه‌های USB-C نیز یک به‌روزرسانی مدرن و کاربردی برای سرنشینان است؛ اما مهم‌ترین تغییر فنی، تجهیز دلیکای جدید به سیستم پیشرفتهٔ چهارچرخ محرک میتسوبیشی یعنی S-AWC است. این سیستم با کنترل مستقل نیروی محرکه و ترمز هر چهارچرخ، چسبندگی و پایداری خودرو را در هر شرایطی به حداکثر می‌رساند.

تجهیز این خودرو به سیستم چهارچرخ محرک مدرن، این اطمینان را می‌دهد که دلیکا همچنان به ریشه‌های خود وفادار خواهد ماند. این ویژگی، دلیکا را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال یک خودروی همه‌کاره برای سفرهای کمپینگ، اسکی یا هر فعالیت دیگری در دل طبیعت هستند. در مورد پیشرانه هنوز اطلاعات رسمی منتشر نشده اما انتظار می‌رود همان موتور ۲.۲ لیتری توربودیزل قبلی به همراه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، همچنان قلب تپندهٔ این ماجراجوی خانوادگی باشد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.