میتسوبیشی

میتسوبیشی پاجرو اسپرت با تیونینگ فوق‌العاده جذاب آرکتیک تراکس

آرکتیک تراکس به خاطر پروژه‌های تیونینگ آفرود محور خود شناخته می‌شود و پروژه جدید ارتقای میتسوبیشی پاجرو اسپورت هم در همین دسته قرار می‌گیرد. این تیونر به تازگی از پاجرو اسپرت AT35 رونمایی کرده است خودرویی که در بازار روسیه عرضه می‌شود و از توانایی‌های آفرود بیشتر و ظاهری با ابهت و گیرا برخوردار است.

درست همانند پروژه‌های قبلی، واضح‌ترین تفاوت این خودرو با نسخه‌های استاندارد رینگ‌های ۱۷ اینچی جدید و لاستیک‌های ۳۱۵/۷۰ است که باعث چسبندگی بیشتر خودرو در هر نوع مسیری می‌شوند. آرکتیک تراکس به منظور ایجاد فضا برای جاگیری رینگ و لاستیک‌های پهن‌تر اقدام به استفاده از بچه گلگیرهای جدید کرده است. این بچه گلگیرها کاملاً با کلیت طراحی پاجرو اسپرت هماهنگی دارند.

اندازه رینگ‌ها به همراه افزایش ارتفاع از سطح زمین و نصب سیستم تعلیق ارتقا یافته باعث شده‌اند این خودرو ارتفاع قابل‌توجه ۲۷۰ میلی‌متری از سطح زمین داشته باشد. طبیعتاً وجود چنین ارتفاعی از سطح زمین تأثیر مثبتی روی عملکرد در آفرود خواهد داشت. AT35 زاویه حمله ۳۴.۵ درجه‌ای دارد که نسبت به زاویه حمله ۳۰ درجه‌ای نسخه استاندارد بهبود محسوسی را نشان می‌دهد. زاویه فرار نیز از ۲۴.۲ به ۲۸.۸ درجه رسیده است.

این تیونر به قوای محرکه پاجرو اسپرت دست نزده است. به همین خاطر در بطن این خودرو پیشرانه ۲.۴ لیتری توربودیزل با قدرت ۱۷۹ اسب بخار یا نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی با خروجی ۲۱۷ اسب بخار قرار می‌گیرد. نیروی تولیدی از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود.

میتسوبیشی پاجرو اسپرت اساساً نسخه شاسی‌بلند از وانت میتسوبیشی L200 یا تریتون محسوب می‌شود و بنابراین دارای شاسی فریم نردبانی برادر وانت خود است. نسل سوم و فعلی این خودرو در سال ۲۰۱۵ عرضه شده است اما در سال ۲۰۱۹ به منظور رقابت بهتر با تویوتا فورچونر و فورد اورست فیس لیفت شده است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2496 ديدگاه)

    سر و شکل خوبی بهم زده با موتور دیزل هم که بهتر

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. مزدا

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      برای مناطق کوهستانی و جاده برفی خوبه ولی موتورش خیلی تو ذوق میزنه .
      حداقل باید موتورش 250 اسب بود

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. مازیار

        ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2496 ديدگاه)

        شخصا برای یه آفرودر موتور دیزل حتی با نصف قدرت بنزینی رو ترجیح میدم چون اولا تو گشتاور که مهمتره دیزل جبران میکنه دوم اینکه دیزل خیلی ساده تر، مطمئن تر و با دوام تره
        نه شمع نه وایر نه فیوز نه دلکو نه کوئل نه پلاتین یا مگنت، یه موتور یه پمپ و تمام
        که البته در خودروهای جدید با داستان ECU این اختلاف کمی کمتر میشه اما همچنان هست

        موافقم 7
        مخالفم 0
      2. MOHAMMAD.n.r

        ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        اره اسب بخار کمی داره ولی گشتاور خیلی خوبی داره و گشتاور رو تو دور موتور پایین تحویل میده که برای افرود عالیه.

        موافقم 5
        مخالفم 0
  2. امیرشایان فرازی

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (459 ديدگاه)

    خیلیییی جذابه

    موافقم 20
    مخالفم 3
  3. آرین

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    جووون چه چیزیه!
    فقط همین رو میشه گفت.

    موافقم 12
    مخالفم 2
  4. آرش

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    خدایا چرا این اینقدر خوشگله

    عاشقشم

    موافقم 10
    مخالفم 3
  5. پدرام

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (797 ديدگاه)

    طراحی عقبش اصلا جالب نیست

    موافقم 11
    مخالفم 14
    1. میثم

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      عقبش اشک آدمو درمیاره
      ولی واقعا عالیه

      موافقم 6
      مخالفم 3
    2. مهردادکمال

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1825 ديدگاه)

      تا حدی بله اما همینکه مثل همه چراغ های متصل نداره منو مجذوب خودش کرد در واقع خاصه

      موافقم 0
      مخالفم 3
    3. net

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      پدرام
      چراغ عقب و عقب ماشین و طراحی خط سفید قوص دار شیشه مثلثی خیلی زشته

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. MOHAMMAD.n.r

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    زیباست، فقط یخورده فاق لاستیک هاش بزرگه که اونم برای افرود کاربردی هست.

    موافقم 1
    مخالفم 3
  7. یاس ی

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    باحاله.
    از نظر من تنها ایرادش شیب زیاد پنجره ها خصوصا لچکی ستون c هستش. ولی درکل جالبه شاید از نزدیک ببینیمش این ایراد خیلی به چشم نیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. fordgt

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (44 ديدگاه)

    احتمالا وقت اداری شون تمام شده بوده نمای عقب رو یه چیزی سرهم کردن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. هومن

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عشقه منه حالا یه سری میان ایراد الکی میگیرن🤣 منظورم پراید سوارا و چینی پسندان ولی واقعا زیباست فقط باید حصرت بخوریم ☹️

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا