میتسوبیشی

تعلیق فعالیت‌های میتسوبیشی در چین به خاطر فروش پایین

میتسوبیشی موتورز ژاپن اعلام کرد پس از عملکرد ضعیف محصولاتش در بازار رقابتی چین فعالیت‌های خود در این کشور را به حال تعلیق درمی‌آورد.

این خودروساز مشهور اعلام کرد تغییر ذائقه مشتریان چینی و روی‌گردانی از خودروهای بنزینی و انتخاب محصولات برقی باعث شده میزان فروش محصولات میتسوبیشی کمتر از حد انتظار باشد. ژاپنی‌ها با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان ساخته‌اند:

در طی ماه‌های گذشته مدیریت و سهامداران شرکت تلاش کرده‌اند تا بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند اما به دلیل شرایط بازار و با تأسف فراوان می‌بایست از فرصت استفاده کنیم و به سمت خودروهایی با قوای محرکه جدید برویم. شرکت ما پس از پشت سر گذاشتن این مشکلات دوباره احیا خواهد شد.

یکی از نماینده‌های میتسوبیشی صدور این بیانیه را تائید کرده است. میتسوبیشی و گک چین به عنوان همکار این برند ژاپنی گفته‌اند تمامی سهامداران حداکثر تلاش خود برای بهینه‌سازی ساختار نیروی انسانی را انجام می‌دهند تا حقوق آن‌ها تضمین شود. ناکامی میتسوبیشی در چین نشان دهنده فشار شدیدی است که روی برندهای ژاپنی وجود دارد. این خودروسازان در توسعه محصولات برقی عقب مانده‌اند و سهم خود از بازار را به برندهای تازه‌نفسی همچون تسلا و بی وای دی بخشیده‌اند.

فروش هوندا و نیسان در چین نیز طی دو سال گذشته افت داشته است و برای اولین بار در ده سال اخیر تویوتا خبر از کاهش فروش خود در این کشور پرجمعیت داد. تصمیم میتسوبیشی برای تعلیق فعالیت‌های خود در چین پس از آن اعلام می‌شود که تولید خودرو در کارخانه چانگشا نیز طی ماه‌های قبل متوقف شده بود. یکی از مدیران ارشد این برند اعلام کرده بود میتسوبیشی در حال تلاش برای غلبه بر مشکلات خود در چین است اما هم‌اکنون خبر رسمی خروج شرکت از بازار مهم چین منتشر می‌شود.

بیشترین میزان فروش سالانه میتسوبیشی در کشور یاد شده به سال ۲۰۱۹ مربوط می‌شود که طی آن توانست حدود ۱۳۵ هزار دستگاه خودرو را بفروشد. میزان تولید میتسوبیشی در چین طی سال ۲۰۲۲ به حدود ۳۵ هزار دستگاه رسید و این روند در ماه ژانویه امسال به ۱۵۳۰ دستگاه و در ماه آوریل به صفر دستگاه منتهی شد. خودروساز یاد شده یک شاسی‌بلند برقی با نام ایرترک را در این کشور پهناور عرضه می‌کند که سال پیش فقط ۵۱۵ دستگاه فروش داشت. ژاپنی‌ها چندی قبل برنامه‌های خود برای برقی سازی تمامی خودروهای تولیدی تا سال ۲۰۳۵ را اعلام کردند و گفتند تا سال ۲۰۳۰ سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد دلاری را در این زمینه انجام خواهند داد. این تلاش‌ها نشان دهنده تصمیم جدی برندهای مطرح جهانی برای استفاده از قوای محرکه جدید در خودروهاست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. کیان

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1382 ديدگاه)

    شرکتی ک بنیانگذارش به معنای واقعی کلمه سامورایی بوده و برای خدمت به کشورش این شرکت و بنا کرده و …

    بزرگترین شرکت هلدینگ ژاپن هست اگر اشتباه نکنم و خودروسازی کوچکترین بخشش

    و در نهایت یه سامورایی برای کشورش چگونه خدمت کرده و در کشور ما هم یک ابمیوه ای چگونه خدمت کرده!!!

    موافقم 76
    مخالفم 6
    1. R@min

      ۳۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      وقتی یه سیستم برای حفظ ماهیتش مجبور به استفاده عناصر وفادار بی وجدانی میشه که تحت هر شرایطی حاضرن برای حفظ سیستم و منافع، بچه های خودشونم بکشن معلومه قشر فرهیخته و با دانش جایگاهی ندارن. فکر کنم خبر لو تقلب چند صد تا دانشجوی رشته های پزشکی رو دیدین دیگه که کسی هم کاریشون نداره اینا توله های کی هستن بنظرتون ؟؟؟

      البته مقصر این قضایا خودمونیم که مثل کبک سر تو برفه اوج کارمون یه سر تکون دادنه.

      موافقم 43
      مخالفم 5
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (9858 ديدگاه)

        کشور چین با سیاست و پشتکار به این جایگاه رسیده و تازه مونده ببینید چطور هولدینگ‌های بزرگ را با کالاهای فراوان و ارزان و بی‌نام‌و‌نشان نابود میکنه و جهان را فقیر و خودش را ثروتمندتر میکنه !

        امروزه به تصاویرِ خودروهایی که در کشور چین در حال حرکت هستند دقت کنید تا ببینید به چه جایگاهی از ثروت رسیده !

        موافقم 8
        مخالفم 3
    2. پیام

      ۳۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1214 ديدگاه)

      ای ژاپنیا! گذشته کجا و الان کجا! سوسیو

      موافقم 4
      مخالفم 2
  2. Saeed

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (204 ديدگاه)

    دوستان من قصد خرید یه لنسر مدل ۲۰۱۱ رو دارم قیمت لوازمش چطوره لوازمش هست یا نه اگه در موردش اطلاعی دارید خوشحال میشم راهنمایی کنید

    موافقم 20
    مخالفم 5
    1. حمید

      ۳۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (90 ديدگاه)

      خریدی فقط نباید بکوبی جایی چون اگه یه تصادف کوچیک اتفاق بیفته باید چند برابر پول بدی تا قطعه اصل ژاپنی گیربیاری چراغ عقب هرکدوم 8 میلیون درهمین حد…
      قطعاتشون هم یا نیست یا اگر بخوای میتونی چینی بندازی خدمات پس از فروش لنسر تو ایران چنگی به دل نمیزنه اینم در نظر بگیر روغن و بنزینی درست درمون برای موتورش اینجا پیدا نمیکنی بنظرم ارزش خرید داره ولی نه برای استفاده روزانه با این پول اگه نمی‌خوای سمت چینی بری میتونی یه کره ای دو سه ساله بگیری خیالت راحت تره

      موافقم 2
      مخالفم 6
    2. مهدی نامدار

      ۳۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      قیمت قطعات‌ میتسوبیشی کمی بیشتر از ماشین های چینی است اما در مجموع ارزش خرید داره چون موتور میتسوبیشی خیلی دیر خراب میشه و استهلاک خیلی کمی داره

      موافقم 8
      مخالفم 0
  3. علی

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (43 ديدگاه)

    این مشکل برای دیگر شرکت خا هم پیش اومده مثل سامسونگ و …

    موافقم 8
    مخالفم 3
  4. مجتبی .

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1095 ديدگاه)

    چین کلک خوبی زد. برای شرکتهای بزرگ وصاحب تکنولوژی شرایط آسون فعالیت فراهم کرد وبه مرور نیروی کار ماهر وعلم بدست آورد وحالا نه تنها بازار خود چین روازشون گرفته بلکه به بازار اروپا وخاور میانه وآفریقا هم نفوذ کرده ومحدودشون کرده.

    موافقم 40
    مخالفم 5
    1. phonix

      ۳۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1793 ديدگاه)

      دادش یه موتور معمولی که دیگه تکنولوزی فضایی نیست که الان ایران موتور دایملر تولید میکرده در حد خود دایملر هست ؟
      اصل نو اوری و پشتکار رو چینی ها داشتن تلاش کردن خودشون رو از منجلاب بیرون کشیدن برقی پیچیدگیش کمتر بود رفتن دنبال برقی ( جدا از محدودیت های سخت پیشران بازار چین ) این تصمیم هم بخاطر موتور نبوده ظاهر و خدمات برای 1 میلیارد نفر خیلی مهم تر از موتور پیشرانه . متاسفانه روح خودرو سازی میتسوبیشی داره سال به سال تحلیل میره اخرش مثل ساب درشو تخته میکنن میرن دنبال کارای دیگه ( البته هنوز مثل ساب خدابیامرز زیادن ده نشده و سود دهعی داره )

      موافقم 5
      مخالفم 2
  5. genius

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1212 ديدگاه)

    اشتباه استراتژیک الماس سه پر ژاپنی انتقال تکنولوژی ساخت پیشرانه بواسطه میتسوبیشی – شنیانگ به تموم چینی ها بود.این داستان باعث شده تقاضا برای محصولات با برند خود میتسوبیشی کم بشه اما از طرفی عملا نصف محصولات چینی که فروش برن درصدیش سهم کنسرسیوم میتسوبیشی میشه یعنی هم سوده هم ضرر

    موافقم 29
    مخالفم 3
  6. Car love

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (462 ديدگاه)

    خدا قوت!!!!

    موافقم 4
    مخالفم 19
  7. یوسف

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (737 ديدگاه)

    پولی که میتسوبیشی در این سال ها از فروش موتورهای 1.5 لیتری به چینی ها به دست آورد برابر با فروش میلیون ها خودرو بود. ولی در کل احیای میتسوبیشی خیلی کند پیش رفته، البته کرونا، مشکلات زنجیره تامین و مشکلات داخلی رنو – نیسان همگی موثر بودن ولی نیسان تو این دو سال گذشته نسل تازه بسیاری از محصولاتش رو معرفی کرد، میتسوبیشی راحت میتونست با استفاده از این پلتفرم ها سریع خودش رو احیا بکنه.

    موافقم 25
    مخالفم 0
  8. بهزاد

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2347 ديدگاه)

    بازار چین با چند ترفند ساده اما زیرکانه در کمتر از ۳ سال به کلی دگرگون شد.
    در واقع مداخلات سیاسی دولتی و هماهنگ با تولیدکنندگان توانستن برندهای خودشون را یک شبه بالا بکشند.
    فقط دولت چین با تفسیر حمایت از خودروهای سبز برای سالهای ۲۴ و ۲۰۲۵ حدود ۷۲ میلیارد دلار یارانه در نظر گرفته و عدم دریافت مالیات.
    شرکت byd با حدود ۶۲ میلیارد دلار درآمد سال گذشته فقط ۴۵ میلیون دلار مالیات پرداخت کرده و مقایسه کنید با میلیاردها دلار مالیاتی که شرکت های غربی و کره و ژاپنی پرداخت میکنند.
    اگر شرکت های خارجی حاضر در چین در جوینت ونچر با تولیدکنندگان محلی تغییراتی ایجاد نکنند کارشون به چند سال دیگه نمیرسه چون فعالیت شرکت های چینی دو سر سود هست و خودروهای مونتاژی خارجی را با سود میفروشن و محصولات خودشون را با یارانه های دولتی و عدم پرداخت مالیات به دست مشتری میرسونند.

    موافقم 16
    مخالفم 2
  9. سید علیرضا

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (214 ديدگاه)

    این بازار خودروی چین هیچ وقت نمی خواد سیر بشه ؟؟

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. ایرج میرزا علیه السلام

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سامورای ها باید بیان ایران و زیر بیرق ج.ا یه محصولی مثل پراید تولید کنند و با سه برابر قیمت برا پنج سال آینده پیش فروش کنند.ملتی که روزگاری جدیدترین و بروز ترین خودروها رو سوار میشد امروز به کاری و فرقون هم رضایت میده چه برسه به پراید و ال ممد!!! یک امپراطوری سالها طول میکشدکه با خون دل و ریختن خون جوانان بوجود بیاد ولی بخاطر خیانت و وطن فروشی و طمع یکشبه از بین میرود.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  11. phonix

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1793 ديدگاه)

    طرف بجای تکون دادن به سبد محصولاتش و تبلیغ و… نتیجه گرفته جمع کنه بره از اونجا که یکی از بزرگترین بازار های خودرو جهانه :/
    اقا بسه میتسوبیشی بسه دیگه ناموسا خودرو سازی هم سود داره بخدا یکم بهش توجه کن

    موافقم 5
    مخالفم 0
  12. بیقراق

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    رنو و نیسان عامل بدبختی میتسوبیشی هستند

    موافقم 1
    مخالفم 4
  13. حسین دهمرد

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2398 ديدگاه)

    هر گوشی که اپل میفروشه برای سامسونگ سوده. الانم هرچی چینیا میفروشن برای میتسوبیشی سوده. منتها باید یه تکونی به خودش بده

    موافقم 6
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا