میتسوبیشی اوولوشن X فاینال ادیشن تیون شده، الماسی گرانبها!
میتسوبیشی در سال 2016 به تولید لنسر اوو خاتمه داد و آخرین نمونههای این خودرو حالت کلکسیونی پیدا کردند. سال پیش بود که یک دستگاه اوولوشن X فاینال ادیشن تقریباً صفرکیلومتر با قیمت 118227 دلار عرضه شد و حالا یک نسخه کم کارکرد دیگر از این خودرو که البته تیون هم شده است با قیمت 89211 دلار (68 هزار پوند) آماده فروش شده است.
این خودروساز ژاپنی در کل 3100 دستگاه از مدل سفارشی فاینال ادیشن را بر اساس تریم اوو GSR تولید کرد. 1600 دستگاه از این خودروها برای بازار آمریکا و 1000 دستگاه نیز برای بازار ژاپن در نظر گرفته شده بودند. فروشنده میگوید این خودرو تنها نمونه بازار ژاپن است که در بریتانیا حضور دارد و در سال 2018 با کارکرد 2925 کیلومتر به بریتانیا صادر شده است. خودروی موردبحث هماکنون کارکرد 4525 کیلومتری دارد که برای خودرویی که در سال 2015 نمایندگی را ترک کرده است کارکرد بسیار کمی محسوب میشود.
علیرغم وضعیت عالی خودرو برخی تغییرات در آن اعمال شده است. خوشبختانه مالک قطعات اصلی را نیز نگه داشته است و بنابراین خریدار میتواند در صورت تمایل خودرو را حالت استاندارد خود بازگرداند.
از نظر بصری این خودرو تغییر چندانی نداشته است اما از جمله تغییرات آن میتوان به اسپلیتر فیبر کربنی، رینگهای 18 اینچی BBS و نشانهای خاص بدنه اشاره کرد. در داخل کابین صندلیهای ریکارو استاندارد با چرم مشکی و دوخت های قرمز و سیستم صوتی پاییونر دیده میشوند. به این موارد باید پشت آمپرهای اضافی در داشبورد را اضافه کرد.
اما برجستهترین تغییرات این اوولوشن X فاینال ادیشن در بخش فنی رخ دادهاند که شامل برنامهریزی ECU توسط سیمون نورتون است. حاصل این کار تولید قدرت 395 اسب بخاری توسط پیشرانه 2 لیتری توربو است. شایان ذکر است نسخه استاندارد این پیشرانه قدرت 303 اسب بخاری دارد. نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس 5 سرعته دستی به تمامی چرخ ها فرستاده میشود.
از دیگر ویژگیهای این میتسوبیشی خاص میتوان به اگزوز سفارشی با خروجیهای متفاوت، منیفولد لولهای JM با پوشش سرامیکی، پمپ سوخت ارتقا یافته و قطعات جدید در سیستم تعلیق اشاره کرد.
اگرچه کلکسیونرها معمولاً به دنبال خودروهای استاندارد میگردند اما وضعیت بسیار خوب این خودرو و در دسترس بودن تمامی قطعات اصلی باعث میشود گزینهای مطلوب برای خریداری باشد.