مورگان موتور

معرفی مدل تولید محدود Plus 8 GTR، قوی‌ترین مورگان تاریخ

۱۰ ماه پس از انتشار طرح‌های تیزری از Plus 8 GTR، مورگان حالا رسماً اولین نمونهٔ تکمیل شده از ۹ نمونه‌ای که قرار است از این خودرو ساخته شود را معرفی کرده است. این خودرو که به‌عنوان قوی‌ترین محصول تاریخ مورگان شناخته می‌شود، پیشرانهٔ V8 را به سبد محصولات این شرکت بازگردانده است. Plus 8 GTR نسخهٔ جدیدی از مورگان پلاس ۸ محسوب می‌شود که تولید آن در سال ۲۰۱۸ خاتمه یافت و تصور می‌شد پیشرانهٔ V8 را هم با خود از مورگان برده است.

اما این شرکت اخیراً چند شاسی پلاس ۸ کشف کرده که قبلاً ساخته شده اما مورداستفاده قرار نگرفته‌اند. این شاسی‌ها فرصت بازگرداندن پیشرانهٔ V8 به خانوادهٔ مورگان را فراهم کرده‌اند. این پیشرانه یک نمونهٔ ۴.۸ لیتری V8 تنفس طبیعی با کد N62 و ساخت ب‌ام‌و است که البته باواریایی‌ها سال‌ها پیش آن‌را از خط تولید خود کنار گذاشته‌اند. این پیشرانه قبلاً در خودروهایی مثل نسل دوم X5 مورداستفاده قرار می‌گرفت.

این موتور اما در Plus 8 GTR کمی تقویت شده و حالا ۳۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که از ۳۶۲ اسب بخاری که در محصولات ب‌ام‌و تولید می‌کرد کمی بیشتر است. این تقویت پیشرانه که با اگزوزهای اسپرت دوتایی جدید همراه شده، نه‌تنها قدرت را افزایش داده بلکه باعث بهبود واکنش پدال گاز نسبت به پلاس ۸ قدیمی هم شده است. برای انتقال نیروی موتور به چرخ‌های عقب هم خریداران می‌توانند گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک را انتخاب کنند.

اولین نمونهٔ Plus 8 GTR با رنگ دوست‌داشتنی آبی یاس مارینا رنگ‌آمیزی شده که به خودروی مسابقه‌ای مورگان Plus 8 Big Blue در اواخر دههٔ ۹۰ اشاره دارد. علاوه بر این، رینگ‌های پنج پرهٔ سفیدرنگ تک‌پیچ این خودرو هم از مدل مسابقه‌ای مذکور الهام گرفته است. گلگیرهای جلو و عقب آلومینیومی دست‌ساز بازطراحی شده، اسپلیتر جلو و خط شانهٔ بالا هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری GTR هستند. در داخل خودرو نیز آمپرهای سفارشی، رو دری‌های جدید، یک پلاک شماره‌دار و صندلی‌های مسابقه‌ای فیبر کربنی سفارشی ارائه می‌شود.

البته تک‌تک خریداران می‌توانند با تیم طراحی مورگان همکاری داشته و خودروی خود را کاملاً سفارشی کنند. از ۹ دستگاهی که از GTR ساخته می‌شود، چهار نمونه در بریتانیا باقیمانده و پنج دستگاه دیگر به بازارهای صادراتی فروخته شده‌اند. به همین دلیل، این خودرو در هردو نسخهۀ فرمان راست و فرمان چپ تولید می‌شود. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، فعلاً یک دستگاه از این خودرو تکمیل شده و هشت خودروی دیگر هم‌اکنون در حال ساخت هستند که چند نمونه از آن‌ها تا قبل از سال ۲۰۲۱ به خریداران تحویل داده خواهند شد. آخرین نمونه‌های Plus 8 GTR نیز در سه‌ماههٔ اول سال آینده به دست خریداران خواهد رسید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (333 ديدگاه)

    طراحی کم‌نظیری داره. فقط یکم شلوغه.
    استفاده از یک کلاسیک مدرن برای کاربری روزانه نهایت لذته.

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  2. مهردادکمال

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    با این جثه ریزه میزه و موتور ۸ سیلندر چه معجون ترسناکی میشه بنظرم فقط یه راننده حرفه ای بتونه تمام پتانسیل ماشینو بکار بگیره

    موافقم ۷
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا