موتورسیکلت

اسکوتر شگفت انگیز تمام چرخ متحرک هیرو

با چند صفت مختلف می‌توانید یک اسکوتر ۱۵۰ سی سی را توصیف کنید؟ شرکت موتور سازی هیرو، که در کشوری که تمام خانواده‌ها از موتورهای دو زمانه‌ی کوچک برای حمل و نقل استفاده می‌کنند قرار گرفته است، امکان سوار شدن حداقل چهار نفر را بر روی اسکوتر/موتور سیکلت هیبریدی توربو دیزل الکتریکی خود فراهم کرده است.

Hero RNT Diesel AWD Scooter
Hero RNT Diesel AWD Scooter
این RNT یک طرح مفهومی می‌باشد، هر چند به شکل یک موتور سیکلت می‌باشد، ولی به دلیل طراحی غیر متعارف آن، می‌توان آن را نوعی اسکوتر نیز محسوب کرد. بدون توربو شارژر اختیاری آن، موتور دیزلی تک سیلندر آن ۱۴ اسب بخار نیرو و ۳۵ نیوتن بر متر گشتاور تولید می‌کند. در مقایسه با سایر موتورهای تک سیلندر بنزینی ۱۵۰ سی سی که روی موتورسیکلت‌های وسپا به کار گرفته می‌شد (۱۲ اسب بخار نیرو و ۱۰ نیوتن بر متر گشتاور)، این RNT را به یک سوپر موتور سیکلت تبدیل می‌کند. با توجه به اعلام هیرو، این موتور سیکلت می‌تواند در تمامی جاده‌ها با ظرفیت کامل سرنشین به راحتی حرکت کند، و این توانایی را دارد که با روشن کردن ژنراتور اختیاری در زمان توقف موتور سیکلت برق مورد نیاز آن را تأمین نماید. چراغ جلوی LED آن را می‌توان در صورت نیاز جدا کرده و به عنوان یک چراغ قوه استفاده کرد.

Hero RNT Diesel AWD Scooter
Hero RNT Diesel AWD Scooter
یک موتور برقی ۱.۳ اسب بخاری و یک باتری نیروی مورد نیاز چرخ جلو را تأمین می‌کنند، بدین ترتیب این یک موتور سیکلت تمام چرخ متحرک محسوب می‌شود. همچنین به منظور کاهش مصرف سوخت می‌توان حالت آن را فقط به موتور برقی و چرخ جلو تغییر داد. همانند تمامی موتورسیکلت‌های رایج موتور در مرکز آن قرار دارد. امکانات مفید آن برای استفاده‌های مختلف روزانه شامل صندلی‌های صاف با کمربند و میله‌های محافظ می‌باشد، و طبق گفته‌ی هیرو می‌توان با اتصال دستگاه شخم زنی یا دستگاه برداشت، به کمک آن به انجام کارهای سبک کشاورزی پرداخت.
هیرو، که قبلاً همکار و شریک هوندا بود، اسکوترها و موتورسیکلت‌های تا ۲۵۰ سی سی را در هفت کشور مختلف با جاده‌های خطرناک مانند کشورهای کنیا، نپال و پرو به فروش می‌رساند، با توجه به این موضوع حضور یک موتور سیکلت قوی تمام چرخ متحرک در این گونه بازارها می‌تواند بسیار منطقی به نظر برسد. همچنین با در نظر گرفتن هیپی‌هایی که در شهرهای مختلف آمریکا علاقه‌ی زیادی به وسپا سواری دارند، احتمالاً این موتور سیکلت در امریکا نیز می‌تواند علاقه مندان زیادی پیدا کند.

[jwplayer mediaid=”63783″]

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. armin

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    من از موتور خوشم نمیاد!!!!!

    موتور وسیله ای نیست که بشود همجا باهاش بریم!!!!

    تو بارون خیس می شوی تو آفتاب هم پوستت می سوزه!!!!

    حالا هرچی می خاد باشه!!!!!بهترین نوع موتور و بد ترینش با یک سری از تفاوت ها عین همه!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. sooka

      ۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      پس اگه موتور سوار نیستی نظر نده

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. hamed

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیز دلم آرمین جون
      هنوز تو تابستون با ۱۱۰ تا نرفتی کلت باد بخوره حالشو ببری
      سوای اینکه موتور سواری اصولا کار خطرناکی هست (باتوجه به فرهنگ غنی ما در رانندگی با وسایل نقلیه مخصوصا ماشین) اما خداییش نباید از مزیت های فراوونی که داره مخصوصا عبور مرور توی ترافیک و رسیدن به کارهای دم دستی و جابجایی ها توشهری در حد ۱۰ ، ۲۰ کیلومتر غافل شد
      خرجش یه گواهینامه و یک کلاه خوبه با اینکه الان ۱۸ ساله ماشین سوارم از مینی بوس و ون و کامیون و سواری های مختلف اما موتور یه چیز دیگه است

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. هادی

      ۲۸ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (12 ديدگاه)

      شما سوار نشو

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. mory

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (419 ديدگاه)

    من عاشق این جور موتورام که برقی هم هستن فقط جلوش یه کم ضایس ولی واقعا موتور کاربردی ایه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. حمادی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (304 ديدگاه)

    هوندای ماقشنگتر از این حرفاست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. رضا

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1699 ديدگاه)

    موتور رو دوس دارم بخاطر صدای قشنگ وشتاب زیادش(موتورای ایران منظورم نیست!)
    یه بار هوندا۱۰۰۰rr سوار شدم با شتاب ۲.۹ثانیه!!!!!
    خوش ترین لحظه زندگیم بود….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. مرتضی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    ساخت کجاست؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. میلاد

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (56 ديدگاه)
  6. ali

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    اون قسمت جلوی فرمونش برای باره یا آدم؟! چون این کشورای جنوب شرقی اسیا مثله اندونزی و اینا ازین کارا زیاد میکنن ! تو خبرم اومده میگه اونجا چهار پنج نفره سوار موتور میشن !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. hero

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    اینکه اسم منه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. من

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (251 ديدگاه)

    ۴ نفر ظرفیت اونم حداقل!؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. vahid

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    چرخ جلو چطوری نیرو میگیره من که هرچه نگاه میکنم چیزی نمیبینم. جالبه abs هم داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. امین

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت چنده و بنزینی یا برقی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. علیرضا

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من میخوام موتور ویگو بخرم و بین دو موتور دیگه هم شک دارم که ویگو ژوپیتر بگیرم یا هیرو دش یکسریا میگن قطعات هیرو نیست و موتوراشون تو نمایندگی و میگن قطعه نداریم ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا