ترایومف پروجکت TE-1، موتورسیکلتی اسپرت با قدرتی قابل‌توجه

پنج‌شنبه 5 فروردین 1400 - 04:30
مطالعه 3 دقیقه
Triumph-Project-TE-1
ترایومف و شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز اولین اسکچ های طراحی خود از پروتوتایپ پروجکت TE-1 را منتشر کردند.
تبلیغات

TE-1 که به عنوان حد نهایی یک موتورسیکلت الکتریکی توصیف شده از ظاهری اسپرت و نسبتاً مرسوم سود می‌برد. البته وقتی این موتورسیکلت را از پروفایل جانبی بنگریم تعویض پیشرانه درون‌سوز با باتری و واحد الکتریکی مشهود خواهد بود.

ویلیامز می‌گوید باتری یاد شده به‌طور ویژه‌ای بالانس شده و به منظور بهبود مرکز ثقل موتورسیکلت داخل شاسی جا داده شده است. همچنین واحد کنترل منحصربه‌فردی در داخل مجموعه باتری ادغام شده و این کار به بهبود تناسبات این وسیله نقلیه و کاهش وزن آن کمک شایانی نموده است.

این دو شرکت فعلاً مشخصات موتورسیکلت خود را منتشر نکرده‌اند اما نسخه پیش‌تولیدی موردبحث دارای سیستم الکتریکی 360 ولتی است که باعث می‌شود TE-1 بهترین شعاع حرکتی در بازار و توانایی شارژ سریع را داشته باشد. با توجه به این ویژگی می‌توان گفت 80 درصد باتری را می‌توان در کمتر از 20 دقیقه شارژ کرد.

این باتری از پیشرانه الکتریکی‌ای پشتیبانی می‌کند که به‌طور قابل‌توجهی جمع و جورتر و سبک‌تر از تمامی پیشرانه‌های الکتریکی موجود در بازار می‌باشد. اگرچه این پیشرانه فقط 10 کیلوگرم وزن دارد اما قدرت 174 اسب بخاری تولید می‌کند.

این پیشرانه تنها ویژگی منحصربه‌فرد TE-1 نیست زیرا این وسیله از شاسی پروتوتایپی استفاده می‌کند که دارای فریم اصلی و عقبی بهینه شده برای قوای محرکه الکتریکی می‌باشد. اگرچه ترایومف گفته این پروژه در حال پیشرفت است اما روی بهبود پاسخ پدال گاز و حس طبیعی ترمز احیا شونده کار می‌کند.

این پروژه در سال 2019 شروع شده و نیک بلور مدیرعامل ترایومف گفته است:

TE-1 یکی از فونداسیون‌های ما برای استراتژی موتورسیکلت‌های الکتریکی در آینده خواهد بود. این استراتژی روی ارائه موتورسیکلت‌هایی تمرکز خواهد داشت که مشتریان از ترایومف می‌خواهند. توازن عالی پرفورمنس، هندلینگ و قابلیت استفاده مفید جزو ویژگی‌های اصلی ترایومف هستند.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.