تشریح سیستم تعلیق جناغی دوبل در موتورسیکلت

جمعه 23 آذر 1397 - 09:30
مطالعه 4 دقیقه
2019-honda-gold-wing
اگر از علاقمندان به دنیای موتورسیکلت باشید احنمالا میدانید که در سال میلادی گذشته هوندا از آخرین مدل کروزر قدرتمند خود گلدوینگ با سیستم تعلیق...
تبلیغات

اگر از علاقمندان به دنیای موتورسیکلت باشید احنمالا میدانید که در سال میلادی گذشته هوندا از آخرین مدل کروزر قدرتمند خود گلدوینگ با سیستم تعلیق منحصربه فرد جناغی دوبل وارد بازار کرده است.

بزرگ‌ترین مشکل دوشاخ تلسکوپی عدم تعادل آن است. در هنگام دور زدن وقتی موتورسیکلت خم شده است طول کمک‌فنرهای دوشاخ به‌طور مساوی تغییر نمی‌کند و باعث زاویه‌دار شدن چرخ جلو می‌شود. این مورد در مواقعی که تنش زیادی به محور جلو وارد می‌شود نیز اتفاق می‌افتد و باعث به هم خوردن تعادل موتورسیکلت می‌شود.

هوندا در سال گذشته مدل جدید کروزر قدرتمند خود گلدوینگ را وارد بازار کرد. مهم‌ترین به‌روزرسانی در این موتورسیکلت سیستم تعلیق جناغی دوبل در محور جلو است.

این سیستم توسط هوندا برای حذف مشکل دوشاخ جلو یعنی زاویه گرفتن چرخ به طرفین طراحی و ساخته‌شده است.

این سیستم تعلیق باعث حذف مشکل زاویه گرفتن چرخ و کاهش ۳۰ درصدی انتقال شوک‌های ناشی از سطح به دسته‌فرمان شده است. به دلیل اینکه طبق‌ها اساساً فقط به‌صورت عمودی حرکت می‌کنند، می‌توان محور جلو را زاویه‌دار طراحی کرد. در این موتورسیکلت با این کار موتور جلوتر از حالت معمول قرارگرفته است و موقعیت راکب نیز حدود ۳۶ میلی‌متر به جلو رانده‌شده است. این مورد باعث تنظیم دقیق‌تر وزن و کنترل بهتر موتورسیکلت می‌شود.

وزن متعلقات فرمان با کاهش ۴۰ درصدی روبه‌رو شده است. این مورد باعث افزایش ثبات موتورسیکلت خواهد شد. طراحی فرمان تغییر زیادی نسبت به انواع مرسوم کرده است. دوشاخ تلسکوپی جای خود را به دوشاخ صلب داده و میل‌فرمان به بلبرینگ‌های بزرگی مجهز شده تا سیستم فرمان در نرم‌ترین حالت خود به انجام‌ وظیفه بپردازد.

دسته‌فرمان به‌طور غیرمستقیم به میل‌فرمان متصل شده است تا از انتقال شوک‌های ناشی از سطح به دستان راکب جلوگیری کند.

دسته‌فرمان نیز دارای بلبرینگ‌های مختص به خود شده است.

این سیستم فرمان توسط هوندا اختراع و ثبت‌شده است. امیدواریم در آینده مدل‌های بیشتری از این ژاپنی کهنه‌کار به این سیستم مجهز شوند.

در ادامه نظر شمارا به مشخصات فنی هوندا گلدوینگ جلب می‌نمایم:

کپی لینک

موتور

حجم: 1833 سی‌سی

ضریب تراکم: 10.5/1

نوع: شش سیلندر تخت 24 سوپاپ آب‌خنک

حداکثر توان: 127.7 اسب‌بخار در 5500 دور دردقیقه

حداکثر گشتاور: 170 نیوتن‌متر در 4500 دور دردقیقه

گیربکس: شش دنده با دنده عقب برقی

کپی لینک

ابعاد و اوزان

ابعاد (طولxعرضxارتفاع): 1,340x925x2,475 میلی‌متر

ظرفیت مخزن سوخت: 21.1 لیتر

مصرف سوخت: 5.6 لیتر در 100 کیلومتر

وزن: 365 کیلوگرم

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.