رینگ سیمی یا آلومینیومی مسئله این است!

یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1397 - 11:21
مطالعه 2 دقیقه
Wire-Spoked Motorcycle Wheels vs. Alloy Motorcycle Wheels
در دهه ۱۹۶۰ میلادی تقریباً تمام موتورسیکلت‌ها دارای رینگ‌های سیمی بودند سپس در دهه ۷۰ رینگ‌های یک‌تکه آلومینیومی ساخته شدند.
کپی لینک

تاریخچه

در دهه ۱۹۶۰ میلادی تقریباً تمام موتورسیکلت‌ها دارای رینگ‌های سیمی بودند سپس در دهه ۷۰ رینگ‌های یک‌تکه آلومینیومی ساخته شدند.

بااینکه رینگ‌های سیمی قدیمی محسوب می‌شوند هنوز در انواع موتور کراس، موتورسیکلت‌های چندمنظوره و ادونچر ها به‌اجبار استفاده می‌شوند. زیرا برخلاف رینگ‌های آلومینیومی دوام بیشتری دارند، ضربه‌پذیرترند و به‌سادگی قابل تعمیرند.

کپی لینک

دلیل استفاده از آنها چیست؟

استفاده از انواع سیمی نوعی شیوه طراحی نیز محسوب می‌شود. بسیاری از کروزرهای امروزی و مدل‌های رترو یا گذشته‌نگر به دلایل زیبایی‌شناسی با رینگ‌های سیمی عرضه می‌شود.

البته تولیدکنندگان به سمت تولید رینگ‌های آلیاژی آلومینیوم رفته‌اند زیرا ساختنشان آسان‌تر است و به‌طور قابل‌توجهی از انواع سیمی سخت‌تر هستند و مزایای زیادی برای استفاده روی جاده دارند.

لاستیک‌های تیوبلس روی تمام انواع آلومینیومی قابل‌استفاده‌اند تغییر لاستیک و پنچرگیری نیز در این نوع آسان‌تر است.

کپی لینک

Kineo Tubeless Wire-Spoked Wheels

قیمت: 2390 دلار

ساخت ورونا، ایتالیا

رینگ آلومینیومی قالب گیری شده و توپی چرخ آلومینیومی فورج کاری شده 32 تا 42 شاخه سیمی

رینگ‌های کینو از آخرین فنّاوری تولید رینگ با طراحی کلاسیک بهره می‌برد رینگ‌هایی کاملاً مدرن که برای طیف وسیعی از موتورسیکلت‌ها قابل‌استفاده است توپی چرخ فورج کاری شده رینگ آب‌بندی‌شده‌ای را که لاستیک تیوبلس روی آن قرار می‌گیرد، سر جای خود نگه می‌دارد.طراحی منحصربه‌فرد اسپوک ها اجازه تعویض آن‌ها بدون باز کردن چرخ یا درآوردن لاستیک را می‌دهد.

کپی لینک

Marchesini M10RS Kompe Wheels

قیمت: 2349 دلار

ساخت پیانورو، ایتالیا

آلمینیومی فورج کاری شده

درحالی‌که اکثر رینگ‌های آلومینیومی با ریختن آلومینیوم مذاب در قالب ساخت می‌شوند، Marchesini تلاشی برای ساخت رینگ‌های آلیاژی آلومینیوم و منیزیم گران‌قیمت نمی‌کند و تنها رینگ‌های آلومینیومی فورج کاری شده تولید می‌کند. فرآیند فورج کاری فلز را سخت‌تر می کند درنتیجه رینگ، پره ها و توپی چرخ می‌تواند نازک‌تر و سبک‌تر تولید شود. استحکام فوق‌العاده و وزن کم دلایلی است که رینگ‌های Marchesini انتخاب اول تیم‌های موتوجی پی و  سوپربایک در جهان است.

[دانلود ویدئو]

منبع: motorcyclistonline

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.