شش دنده جدید هوندا CB1100

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 14:25
مطالعه 6 دقیقه
2014 Honda CB1100 Deluxe
این اولین بررسی هوندا دولوکس CB1100 مدل 2014 است. CB1100 دوست‌داشتنی است. هویت یکدست، نمای زیبا و عملکرد حیرت‌انگیز ترکیب شده‌اند تا یک موتورسیکلت...
تبلیغات

این اولین بررسی هوندا دولوکس CB1100 مدل 2014 است. CB1100 دوست‌داشتنی است. هویت یکدست، نمای زیبا و عملکرد حیرت‌انگیز ترکیب شده‌اند تا یک موتورسیکلت ساده اما توانا را ارائه کنند که همه دلربایی‌های یک مدل کلاسیک و سرعت و راحتی یک مدل مدرن را دارد.

در مدل 2014، گیربکس از 5 دنده به 6 دنده تغییر کرده است و این مدل دولوکس، نیم گالن ظرفیت سوخت، اگزوز 4 به 2 و صندلی نرم دارد. ABS یک آپشن هزینه‌بر است که در مدل دولوکس 11899 دلاری وجود دارد و در مدل استاندارد 10399 دلاری این آپشن دیگر وجود ندارد.

امسال CB1100 استاندارد فقط به رنگ مشکی تولید شده است، در حالی که دولوکس، به رنگ قرمز و با نوارهای نقره‌ای به بازار آمده است. هر دو دارای سیستم دنده‌ای جدید هستند. CB1100 یک مدل غریب است. هنگامی که سوار آن هستید، احساس می‌کنید که مدیر پیر هوندا در ژاپن، با مدل رؤیایی اش برخاسته و آن را بدون هیچ نقصی به واقعیت پیوند زده است.

سیستم تعلیق با کیفیت بالا و یک موتور سفارشی فقط برای این مدل، گلگیرهای کرومی رنگ و اهرم‌های ترمز مشابه با مدل‌های موتورسیکلت‌های سوپر سال‌های قبل، هیچ کدام منجر به کاهش قیمت آن نشده‌اند و هنوز CB1100 از هر مدل رقیبی گران‌تر است.

این فاصله قیمتی با عملکردش سازگار نیست. اگرچه دو سیلندر 267 سی سی اضافه‌تر از تریموف Bonneville دارد اما در مدل استاندارد با 87 اسب بخار قدرت و 245 کیلوگرم وزن، سریع‌تر از به ونی 225 کیلویی 68 اسب بخاری و 7899 دلاری نیست.

اضافه کردن دنده ششم – چیزی که به ونی ندارد- مقدار کمی عملکردش را بهبود داده است. از آنجا که هوندا جزییات نسبت‌های درون گیربکس جدید را منتشر نکرده است، ما می‌توانیم بر روی یک چرخ دنده با یک دندانه اضافه‌تر حساب کنیم که نسبت محرک نهایی را برای بهبود شتاب، کوتاه‌تر کرده است و هنگامی که ششمین دنده به طور قابل‌توجهی بلندتر از دنده پنجم در مدل قبلی است، تنها بحث نیروی محرک بیشتر مطرح نیست و می‌توان به شتاب‌هایی با اختلاف معناداری دست پیدا کرد.

Fuelly گزارش کرده است که CB1100 با مصرف سوخت متوسط 5.11 لیتر در هر 100 کیلومتر، با یک مخزن 17.4 لیتری (با اضافه کردن اندکی به ارتفاع مخزن)، متوسط طی مسافت CB1100 از 290 کیلومتر به 338 کیلومتر ارتقا پیدا کرده است.

اجزای ترمز و تعلیق در ترکیب با مرکز ثقل پایین و پایه چرخ‌های طولانی، سیستم ترمز CB1100 را بسیار قوی کرده است و سیستم ABS اضافه شده به مدل دولوکس، در هنگام خطر، اطمینان خاطر بیشتری را برای راننده ایجاد می‌کند.

اگزوز 4 به 2 مدل استاندارد، تنها برای زیبایی اضافه شده و هیچ کارکردی به جز اضافه کردن وزن آن ندارد. با محاسبه افزایش ظرفیت سوخت، وزن از 245 کیلوگرم در مدل استاندارد، به 259 کیلوگرم در مدل چاق دولوکس می‌رسد.

این مدلی نیست که مشخصات عملکردی بالایی داشته باشد، این مدل به شما یک بسته سرگرم کننده، قدرتمند و هیجانی می‌دهد و در همه این‌ها هنوز CB1100 برتر است.

موتور خنک شده CB1100 حاوی روغن و هوا، هنگامی که بعد از یک سواری ویژه از آن پیاده می‌شوید، تیک تیک (صدای سرد شدن) می‌کند و به شما گام‌های مطمئنی را که در ترافیک، جاده و حالا در بزرگراه‌های طولانی برداشته‌اید را یادآوری می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.