پایان تولید موتورسیکلتهای ویکتوری
دیگر خبری از «ویکتوری»های جدید نخواهد بود؛ چرا که شرکت صنایع پولاریس که کمپانی مادر «ویکتوری موتورسایکلز» محسوب میشود، از توقف عملیات تولید این موتورسیکلتها خبر داده است. کمپانی رقیب «هارلی دیودسون»، در سالهای اخیر برای حفظ موقعیتش در بازار با مشکلات زیادی دست به گریبان بوده است. اسکات واین (Scott Wine)، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل صنایع پولاریس در این زمینه میگوید:
این تصمیم واقعاً برایم فوقالعاده سخت بود. نهایتاً این تصمیم موجب خواهد شد که شرایط برای هسته استراتژیِ ما، یعنی سرآمد بودن در نوآوری تولید فراهم شود و در همین حال، از رشد و افزایش ارزش سهام در درازمدت اطمینان حاصل گردد.
مطابق متن اطلاعیهای که در این زمینه منتشر شده، عملیات تولید در «ویکتوری» دیگر سوددهی و موفقیت لازم را نداشته و با توجه به عوامل فشار خارجی، نظیر رشد رقابت در این حوزه از صنعت، شرایط برای ادامه حیات این شرکت سازنده موتورسیکلت مناسب نبوده است. همچنین جمعآوری سرمایههای «ویکتوری» و هدایت آنها «ایندین موتورسایکلز»، تصمیم دیگر کمپانیِ مادراست؛ برندی که بهتازگی توسط پولاریس خریداری و احیا شده است. «واین» در این زمینه اضافه میکند:
این تصمیم باعث بهبود سوددهی پولاریس و تجارت جهانیِ ما در زمینه موتورسیکلت خواهد شد و اساساً موقعیتِ رقابتیمان را در صنعت تقویت میکند. تمرکز ما بر روی رشد توأم با درآمد است و در فضایی با منابع محدود، این اقدام باعث میشود که منابع خود را برای برند موتورسیکلتهای پرمیوم و با عملکرد بالای «ایندین موتورسایکلز» و همینطور برند نوآورانه «اسلینگشات» صف کنیم.
در همین حال، پولاریس اعلام کرده که در پی تعطیلی «ویکتوری»، به نمایندگیها در حذف موجودی کنونی موتورسیکلتهای این برند کمک خواهد کرد. البته این برند همچنان در طول ۱۰ سال آینده به تأمین قطعات، ارائه سرویس و خدمات مشمول گارانتی به مشتریان خواهد پرداخت.
«ویکتوری موتورسایکلز» کار خود را از سال ۱۹۹۷ با معرفی مدل V92C آغاز کرده است؛ موتورسیکلتی که منحصراً برای رقابت با هارلی دیویدسون طراحی شده بود. امّا اولین موتورسیکلت تولیدی «ویکتوری»، از چهارم جولای سال ۱۹۹۸ میلادی پا به عرصه وجود گذاشت.
امّا در مورد شغلهای از دست رفته به دنبال اتخاذ این تصمیم، پولاریس میگوید که همچنان به تعهدات خود مبنی بر حضور «اسپیریت لِیک»، در ایالت آیوای امریکا و همینطور در «هانتسویل» آلاباما پایبند است؛ جایی که در «اسپریت لِیک» به تولید موتورسیکلتهای «ایندین موتورسایکلز» و در «هانتسویل» به تولید «اسلینگشات» ادامه خواهد داد. در همین حال، به این موضوع نیز باید اشاره کرد که با تصمیم جدید، میزان هزینه تولید در این کارخانهها کاهش مییابد. «واین» در این زمینه میگوید:
در طول ۱۸ سال گذشته، نهتنها از منابعمان، بلکه از قلب و روحمان در برند «ویکتوری موتورسایکلز» سرمایهگذاری کردهایم و واقعاً به دستاوردی که تیم کمپانی به آن رسیده، افتخار میکنیم.
منبع: automobilemag