کاوازاکی نینجا H2 SX SE: گودزیلا دوچرخ ارتقاء مییابد
کاوازاکی در نمایشگاه میلان، مدل جدید خانواده H2 را به نمایش گذاشت. کاوازاکی نینجا پلاس H2 SX SE را با ترکیب دیانای خانواده H2، با آخرین فناوری سیستم تعلیق و ترمز ترکیب کرده است.
کاوازاکی بهمنظور اضافه کردن مدلی با تواناییهای بیشتر و راحتی و فرمان پذیری بینظیر در قالب یک سوپربایک به خانواده H2، این موتورسیکلت را تولید کرده است.
بهترین قسمت این موتورسیکلت، سیستم تعلیق الکترونیکی آن است. سیستم کنترل الکترونیکی تعلیق کاوازاکی (KECS) بر روی +Ninja H2 SX SE با دوشاخ وارونه ۴۳ میلیمتری شووا (Showa) برای جلو و کمکفنر عقب BFRC-lite از همین سازنده که بر روی Ninja ZX-10R نیز نصبشده است همکاری میکند؛ با این تفاوت که مدل نصبشده روی نینجا H2 SX SE بهصورت الکترونیکی قابل تنظیم است.
دوشاخ و کمکفنر عقب دارای حسگرهای داخلی برای تشخیص ضربه و مقدار آن هستند. حسگرها اطلاعات خود را در اختیار کامپیوتر KECS قرار میدهند. این اطلاعات به همراه اطلاعاتی که IMU (سیستم سنجش زاویه. در اینجا برای درک شتاب گیری و ترمز گیری به کار میرود) و کامپیوتر موتور (سرعت) در اختیار کامپیوتر KECS قرار میدهند، برای تنظیم مقدار ضربهگیری در کمکفنرها به کار میرود.
راکب میتواند از بین چهار سبک رانندگی اسپرت، جاده، باران و تنظیمات دستی که در هرکدام، تنظیمات کمکفنر نیز قابلتغییر است؛ استفاده کند. KECS دارای سه موقعیت مختلف برای تنظیم تعلیق عقب است، راکب، راکب با بار و راکب با مسافر و بار.
هرکدام از این سه موقعیت دارای ۱۰ مرحله تنظیمات است که باعث افزایش تواناییهای موتورسیکلت میگردد.
کاوازاکی برای تکمیل قابلیتهای سیستم تعلیق، سیستم ترمزی شامل کالیبرهای ترمز چهار پیستون برمبو با دیسکهای سی ۳۳۰ میلیمتری نیمه شناور را به H2 اضافه کرده است.
تنظیمات سیستم کنترل کشش کاوازاکی (KTRC)، سیستم کنترل قدرت موتور و KECS با همکاری باهم به راکب اجازه میدهند تا بهطور مؤثری کنترل کشش، قدرت موتور و سیستم تعلیق را آنطور که میخواهد، تنظیم کند.
تنظیمات اصلی شامل: اسپرت جاده باران و تنظیمات دستی است. سبک اسپرت، بهترین تنظیمات را برای رانندگی اسپرت ارائه میدهد، سبک جاده برای محدوده گستردهتری از موقعیتهای رانندگی قابلاستفاده است،، سبک باران برای مسیرهای لغزنده به کار میرود و با تنظیمات دستی نیز کنترل کامل تمام پارامترها در دست راکب خواهد بود.
قابلیت سازگاری و اتصال به تلفن همراه هوشمند به همراه +Ninja H2 SX SE در سال آینده به خط تولید کاوازاکی راه پیدا میکند. راکب با استفاده از نرمافزار Rideology به قابلیتهای جدیدی دسترسی پیدا میکند.
اطلاعات وسیله قابلنمایش خواهند بود و جزئیترین اطلاعات رانندگی ثبت خواهند شد. این اطلاعات شامل مسافت و زمان رانندگی، سرعت و حالت رانندگی نیز میشود.
راکب میتواند تنظیمات موتورسیکلت را که شامل سبک رانندگی، تنظیمات سیستم تعلیق و غیره میشود، در تلفن همراه خود مشخص کند.
تنظیماتی که توسط راکب در نرمافزار مخصوص مشخصشده است بهمحض استارت موتور و یا قرار گرفتن تلفن همراه در محدوده مشخص به موتورسیکلت منتقل میشود.
آخرین هدیه کاوازاکی به فرزند تازه متولدشده خود رنگ بسیار بادوام آن است. این رنگ جدید دارای لایه پوششی جدیدی برای ترمیم خودکار خط و خشهای سطحی است.
کاوازاکی درنظر دارد به گسترش فناوریها و امکانات خانواده H2 با تولید +Ninja H2 SX SE ادامه دهد. کاوازاکی میخواهد H2 بهعنوان بهترین موتورسیکلت هایپر اسپرت به راه خود ادامه دهد.
منبع: cycleworld