کروزری هوشمند از دوکاتی: XDiavel

پنج‌شنبه 13 اسفند 1394 - 09:30
مطالعه 5 دقیقه
M4S3241_740x
موتورهای کروزر، آهسته، سنگین و با هندلینگ سخت می‌باشند این را شما بعد از سوار شدن بر روی موتور جدید شرکت دوکاتی ایکس دیاول متوجه خواهید شد. دوکاتی...
تبلیغات

موتورهای کروزر، آهسته، سنگین و با هندلینگ سخت می‌باشند این را شما بعد از سوار شدن بر روی موتور جدید شرکت دوکاتی ایکس دیاول متوجه خواهید شد. دوکاتی با ابهت و قدمتی که بر روی موتورهای دیاول خود دارد توانسته است در مسیر حرفه‌ای خود گام بلندی رو به جلو بردارد.

زمانی که برای بار دیگر موتورهای دیاول در سال 2010 به بازار عرضه شد، اولین قدم‌های شرکت دوکاتی را در حوزه‌ای کاملاً متفاوت که به نظر با آن آشنا نبود شاهد بودیم . از این رو شرکت دوکاتی برای این که توانسته بود فراتر از مرزهای پیشین خود قدم بردارد به خود افتخار می‌کرد، اما صرف‌نظر از میزان فروش، موتور دیاول به یک سری تغییرات نیاز داشت تا اسمش همچنان در محافل موتورسواران بر زبان‌ها باشد.

موتور ایکس دیاول در واقع تلفیقی از یک سواری بسیار خوب با قدرت کم می‌باشد، درواقع موتورهای کروزر همان‌گونه که از اسم آن‌ها معلوم است صرفاً جهت گشتزنی با موتور می‌باشند این‌گونه موتورها برای مسابقات ساخته نشده‌اند و طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که شما از سواری با سرعت‌های معمولی لذت ببرید و بتوانید با موتور خود ارتباط برقرار کنید که البته برآورده کردن چنین چیزی ما را یاد برند دوکاتی می‌اندازد.

قلب این موتور کمتر از قلب یک هیولای درنده نیست و از ویژگی DVT (قابلیت زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها) که دوکاتی سال پیش، آن را در موتور مولتی‌استرادای خود استفاده کرد، بهره می‌گیرد. حجم موتور ایکس دیاول 1262 سی‌سی می‌باشد که نسبت به مولتی‌استرادا که حجمش 1198 سی‌سی بوده، افزایش حجم را به همراه داشته است.

ایکس دیاول همچنین از تکنولوژی عقب نمانده است و دارای سیستم کنترل کشش (DCT) می‌باشد که این سیستم فقط و فقط در عرض چند میلی‌ثانیه قادر است تا میزان چرخش و لغزندگی چرخ عقب را پردازش و میزان کشش را به‌صورت خودکار افزایش دهد.

این سیستم 8 سطح مختلف را برای سواری بهتر بر روی این موتور به شما پیشنهاد می‌کند، سطح یک آن که دخالت کمتری در موتورسواری دارد مخصوص موتورسواران حرفه‌ای طراحی شده است، البته بهترین شرایط یک سواری خوب در سطح هشتم این سیستم فوق‌العاده می‌باشد که با تأثیر گذاری‌های عالی و بدون نقص اعتماد به نفس کامل را جهت سواری حتی در جاده‌های خیس و لغزنده برای راننده‌ها فراهم می‌کند.

همچنین این سیستم سه نوع حالت موتورسواری علاوه بر سطح‌های مختلف سواری که پیشتر گفته شد نیز دارد که شامل حالت‌های ورزشی، سواری در شهر، سواری در جاده می‌باشد که به صورت آماده بر روی منوی تصویری خود دارد و هرکدام را که می‌خواهید می‌توانید متناسب با مسیر خود انتخاب کنید.

اما آوردن حرف ایکس در پشت اسم دیاول بی‌منظور نبوده شرکت دوکاتی دراین‌باره می‌گوید: ایکس دیاول نشان‌دهنده ادغام دو مفهوم متفاوت با یکدیگر است که یکی به معنای سفری آرامش‌بخش و طولانی با سرعت کم و دیگری نشان‌دهنده سبک اصیل ایتالیایی، پیچیدگی‌های فنی و عملکردی بسیار بالا می‌باشد که این دو را در یک موتور توانسته‌ایم ادغام کنیم.

موتور: دو سیلندر خطی با زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها و دو شمع در هر سیلندر

قدرت موتور: 156 اسب بخار، 9500 دور در دقیقه

گشتاور: 128.8 نیوتن بر متر، 5000 دور در دقیقه

حجم موتور: 1262 سی‌سی

گیربکس:6 سرعته

وزن موتور: 247 کیلوگرم

ظرفیت نشیمن: دو نفره

قیمت: 19997 دلار

ترجمه: محمدرضا علیخانی

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.