موتورسیکلت

اولین نگاه به دوکاتی XDiavel نِرا لیمیتد ادیشن 2022

دوکاتی از نسخه جدید و سفارشی موتورسیکلت XDiavel رونمایی کرد. این موتورسیکلت جدید با همکاری خانه طراحی Poltrona Frau توسعه یافته است. دوکاتی XDiavel نرا به تعداد ۵۰۰ دستگاه تولید خواهد شد و هریک ۲۹۷۹۵ دلار قیمت خواهند داشت. به این ترتیب موتورسیکلت موردبحث ۴۲۰۰ دلار گران‌تر از مدل XDiavel S است.

شاید همکاری با یک استودیو طراحی خانگی برای یک موتورسیکلت‌ساز گزینه‌ای عجیب باشد اما دوکاتی در واقع با بخش موشن بیزینس این کمپانی همکاری کرده است. بخش موردبحث روی تولید کابین‌های چرمی برای خودروها، هواپیماها و قطارها تمرکز دارد و بنابراین همکاری دوکاتی با آن منطقی تر به نظر می‌رسد.

اما آنچه خیلی توجیه‌پذیر نیست پوشش مشکی بدنه و زین چرمی ویژه آن است. این صندلی از چرم طبیعی و نرم با نام Pelle Frau ساخته شده است. شرکت Poltrona Frau می‌گوید متریال بکار رفته در این موتورسیکلت و به ویژه در صندلی آن با فرایند ویژه‌ای شکل می‌گیرند تا مقاومت و راحتی بالایی داشته باشند. صندلی این موتورسیکلت به گونه‌ای شکل گرفته است که الگوی X را به نمایش می‌گذارد. این صندلی را می‌توان با ۵ رنگ قرمز، آبی، خاکستری، نارنجی و سبز سفارش داد.

XDiavel نرا با صندلی استاندارد و همچنین زین پهن‌تر و راحت‌تر و همچنین صندلی پشتی عرضه می‌شود. همه این بخش‌ها دارای چرم اعلای یاد شده هستند. همه ۵۰۰ دستگاه از این موتورسیکلت سفارشی دارای نگه‌دارنده اسناد و جاسوئیچی سفارشی خواهند بود. پوشش مشکی بدنه این موتورسیکلت با رنگ قرمز روی پیشرانه و کالیپرهای ترمز برجسته شده است. به این موارد باید رینگ‌های فورج کاری شده با طرح مشکی براق را اضافه کرد. این موتورسیکلت را می‌توان با کلاه ایمنی ویژه که الگوی مشکی‌رنگ مشابه دارد سفارش داد.

به غیر از موارد یاد شده تفاوت چندانی با نسخه استاندارد XDiavel وجود دارد. در بطن این دو چرخ دوست‌داشتنی پیشرانه DVT 1262 قرار دارد که با شاسی فولادی و لاستیک عقب ۲۴۰ میلی‌متری ترکیب شده است. هم‌اکنون می‌توان دوکاتی XDiavel نرا ۲۰۲۲ را سفارش داد. این محصول قرار است از ماه مارس روانه بازار شود. با قیمت ۲۹۷۹۵ دلاری، این موتورسیکلت گران‌تر از XDiavel استاندارد (۲۵۵۹۵ دلار)، XDiavel دارک (۲۰۸۹۵ دلار) و XDiavel بلک استار (۲۵۹۹۵ دلار) است.

اگرچه محصول سفارشی دوکاتی جذابیت‌های زیادی دارد اما امیدواریم دو موتورسیکلت دیگر این شرکت که سوم و دهم مارس رونمایی خواهند شد هیجان‌انگیزتر باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. سرزمین آفتاب

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    دوکاتی در موتورسیکلت های اسپرت کم نظیره
    این موتور هم کروزر اسپرت تلقی میشه
    از رقیب های این موتورسیکلت میتونیم یه تریومف rocket 3 و یاماها VMAX اشاره کرد

    شاهین جان لطفاً اگه میشه مطالب موتورسیکلت رو بیشتر پوشش بدین تا این سبک جذاب هم مورد لطف عزیزان قرار بگیره
    قطعا دوستان زیادی هستن که علاقه‌مند به این سبک جذاب هستن خیلی ممنون

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام چشم حتما

      موافقم 7
      مخالفم 0
  2. عاشق پدال

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    میشه مدلهای بی ام و موتوراد رو کلا معرفی کنین؟
    بین پاناما و کلمبیا یه منطقه هست بهش میگن حائل دارین یا darien gap
    هیچ جاده ایی نیست. اونقدر صعب العبوره که جاده نساختن. و اصلا راه ارتباطی نیست. سمت شرقش اقیانوس اطلسه. سمت غربش اقیانوس ارام. و امریکای مرکزی رو از امریکای جنوبی جدا میکنه . تنها راه گذر از امریکای مرکزی به جنوبی و بالعکس یا کشتی هست یا هوایی. زمینی هیچ راهی نداره. کل عرض این منطقه حدود 200 کیلومتره. طرف با جیپ این منطقه رو رد کرد و 741 روز طول کشید. کل این دویست کیلومتر با جیپ ارتشی 741 روز طول کشید
    یه ادم دیگه با موتورسیکلت این منطقه رو رد کرد و موتورسیکلتش یه bmw r80gs بود
    تا 100 سال گذشته کلا همین دوتا موفق شدن این منطقه رو رد کنن. یه جیپ و یه موتورسیکلت بی ام و

    موافقم 7
    مخالفم 2
  3. Farzad

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    👌👌👌

    موافقم 6
    مخالفم 0
  4. ارسلان

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (450 ديدگاه)

    کپی دیاول هم در ایران موجوده به اسم زونتس وی 250😂

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. مردیم از خوشی

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1386 ديدگاه)

      مدل عادیش (۲۵۰ ) فکر کنم کپی نبود اون طراحیش خاص بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (552 ديدگاه)

    از دوکاتی خوشم میاد
    اما این مدل چنگی به دل ما نزد

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا