دوکاتی پانیگیل V4 SP2 با قدرت 228 اسب بخاری معرفی شد

سه‌شنبه 24 اسفند 1400 - 04:30
مطالعه 4 دقیقه
031022-2022-Ducati-Panigale
دوکاتی پس از انتشار تیزرهای متنوع از موتورسیکلت جدید پانیگیل V4 SP2 مدل 2023 رونمایی کرد. این موتورسیکلت که با در نظر گرفتن شاخصه‌های پیست توسعه...
تبلیغات

دوکاتی پس از انتشار تیزرهای متنوع از موتورسیکلت جدید پانیگیل V4 SP2 مدل 2023 رونمایی کرد. این موتورسیکلت که با در نظر گرفتن شاخصه‌های پیست توسعه یافته است حاصل تکامل موتورسیکلت پانیگیل V4 است و بهبودهای متنوعی را نشان می‌دهد.

حروف SP مخفف اسپرت پروداکشن هستند و مهندسان شرکت نیز برای بهبود این موتورسیکلت روی بخش‌های آئرودینامیک، ارگونومی، پیشرانه، شاسی و سیستم‌های الکترونیکی کار کرده‌اند. نیروبخش این هیولا پیشرانه 1.1 لیتری دسموسدیچی استراداله است که قدرت 210 اسب بخاری را در دور 12500 و گشتاور 123 نیوتون متری را در دور 11100 ارائه می‌کند. از پیشرانه از برنامه موتو جی پی دوکاتی گرفته شده است و از منحنی گشتاور مخصوص دنده و چهار حالت قدرت با نام های فول، های، مدیوم و لاو سود می برد. حالت‌های فول و لاو برای اولین بار در این موتورسیکلت دیده می‌شوند.

قدرت 210 اسبی برای این موتورسیکلت کاملاً احساس‌برانگیز است مخصوصاً اینکه V4 SP2 فقط 173 کیلوگرم وزن دارد. موتورسوار همچنین می‌تواند اگزوز تیتانیومی سفارشی آکراپوویچ را انتخاب کند که قدرت را به 228 اسب بخار و گشتاور را به 131 نیوتون متر افزایش می‌دهد. این اگزوز همچنین باعث کاهش وزن موتورسیکلت نیز می‌شود. برای مقایسه بد نیست بدانید وزن این موتورسیکلت 34 کیلوگرم کمتر از وزن پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری کایوت فورد است.

دوکاتی گیربکس را به دیسک کلاچ خشک و دنده آخر سبک‌تر مجهز کرده است. سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی نیز محصول شرکت اولینز است و ترمزها نیز دست‌پرورده برمبو هستند. رینگ‌های فیبر کربنی 5 پره نیز سبک‌تر از نمونه‌های فورج کاری قابل‌مقایسه هستند.

بخش اعظم تغییرات بصری این خودرو بیش از آن‌ها روی زیبایی تمرکز داشته باشند روی بهبود عملکرد تأکید کرده‌اند. برای مثال اهرم‌های ترمز و کلاچ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مقاومت کمتری در برابر هوا داشته باشند. باک سوخت آلومینیومی نیز در برابر دیدگان افراد قرار دارد و SP2 فقط با رنگ مشکی و عناصر قرمز در دسترس است.

تکنولوژی نیز اهمیت زیادی دارد چراکه دوکاتی می‌گوید پشت آمپرهای این موتورسیکلت دارای حالت تراک اوو برگرفته از موتورسیکلت‌های موتو جی پی است. زمانی که این حالت فعال شود سرعت شمار به بالاترین بخش نمایشگر نقل‌مکان می‌کند و سیستم‌های کمک‌راننده نیز در بخش راست نمایشگر دیده می‌شوند تا موتورسوار دید بهتری به همه اطلاعات داشته باشند. تمامی نمونه‌های SP2 با ماژول جی‌پی‌اس عرضه می‌شوند که شامل لپ تایمر و تحلیلگر داده دوکاتی است که شبیه ضبط کننده داده‌های پرفورمنس شورولت به نظر می‌رسد.

نمایندگی‌های دوکاتی در آمریکا پیش‌فروش پانیگیل V4 SP2 2023 را از سال جاری شروع می‌کنند و اولین نمونه‌های آن تا پیش از پایان سال به دست مشتریان خواهند رسید. قیمت این موتورسیکلت از 39500 دلار شروع می‌شود درحالی‌که V4 استاندارد قیمت 23295 دلاری دارد. البته که برای رسیدن به این سطح از پرفورمنس و تکنولوژی باید مبلغ بالاتری را پرداخت کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.