هارلی دیویدسون رسما از موتورسیکلت ۳۵۳ سیسی جدید با قدرت ۳۶ اسب بخار و قیمت ۴۸۴۰ دلار رونمایی کرد.
محصول جدید هارلی دیویدسون با همکاری شرکت کیانجیانگ موتور QJ چین تولید خواهد شد. فعلاً عرضه X350 برای بازار چین تائید شده است هرچند گفته میشود نسخه اصلاح شده از آن با نام X350RA در برنامههای ویژه هارلی دیویدسون در آمریکا مورد استفاده قرار گیرد. QJ و هارلی دیویدسون از سال ۲۰۱۹ تاکنون روی X350 کار کردهاند هرچند ریشههای این موتورسیکلت به قبلتر و مدل TNR300 بنلی بازمیگردد.
نیروبخش موتورسیکلت یاد شده پیشرانه آبخنک و هشت سوپاپ است که با حجم ۳۵۳ سیسی خود میتواند حداکثر ۳۶ اسب بخار قدرت تولید نماید. البته مدلهای ویژه مراسمهای هارلی دیویدسون در آمریکا تنها ۲۳ اسب بخار قدرت خواهند داشت. شرکت سازنده ادعا میکند X350 وزن ۱۹۵ کیلوگرمی دارد درحالیکه وزن مدل X350RA به ۲۰۰ کیلوگرم میرسد و دلیل آن نیز نصب میله محافظتی روی موتورسیکلت است. جدای از نام های متفاوت، دو موتورسیکلت X350 و X350RA تفاوت چندانی ندارند. البته برخی جزئیات به منظور رعایت استانداردهای دو کشور فرق میکند که از جمله آنها میتوان به سرعت شمار با واحدهای متفاوت، رفلکتورها و آینهها اشاره کرد. همچنین ECU دو مدل نیز تفاوت دارد که با توجه به قدرت کمتر مدل RA قابلدرک است. سیستم تعلیق نیز در برخی قطعات متفاوت است و حدس میزنیم مدل RA ارتفاع صندلی کمتری داشته باشد.
دو مدل از نظر لاستیکها نیز تفاوتهایی دارند به گونهای که در مدل X350 از لاستیکهای پیرلی آنجل ST استفاده شده است و چرخ های جلو و عقب از رینگهای ۱۷ اینچی سود میبرند. مدل X350RA اما از لاستیکهای آنجل CT استفاده میکند و پهنای کمتری دارد. برخی بخشهای ظاهری موتورسیکلت هارلی دیویدسون مشابه مدل TNT300 است اما شکل باک سوخت، صندلی و دم موتورسیکلت از مدل XR750 الهام گرفتهاند. چرخ جلوی این موتورسیکلت به کالیپرهای چهار پیستونه مجهز شده است و بهصورت استاندارد نیز ترمز ضد قفل وجود دارد هرچند اشارهای به کنترل کشش نشده است. هارلی دیویدسون X350 جدید با سه رنگ مشکی، نارنجی و نقرهای در دسترس خواهد بود و قیمت آن از حدود ۴۸۴۰ دلار شروع میشود.
Dna
۲۱ اسفند ۱۴۰۱بنظرم بازار خودرو و بازار موتورسیکلت ایران مثل نوشابه و دلستر هیچ کدوم سالم نیست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ اسفند ۱۴۰۱خیلی ضایع شده هارلی دیویدسن با موتور 350 سی سی
مثل اینکه دوج هاچبک کوچولو تولید کنه با موتور 100 اسب بخار
(Ali(chevynova
۲۱ اسفند ۱۴۰۱البته دوج در دورانی ماشین سبک 4 سیلندر ساخته بود که مختص بازار اروپا بود در دهه 70
این سبک هارلی هم برای سلیقه اسیایی که دنبال سبکی و کم مصرفی هستن ساخته شده وگرنه که هارلی و ایندین فقط باید 2 سیلندر هواخنک باشن مثل دوج که فقط باید 8 سیلندر کاربراتی باشه و گیربکس 3 دنده
ارسلان
۲۱ اسفند ۱۴۰۱اقای اشتری چرا ضایع باشه ؟
شما اولین موتورسیکلت هارلی رو برو ببین شبیه موتورسیکلت گازی پژو RS هست یه دوچرخه ای که یه موتور کوچولو روش هست
بنده آخرش نفهمیدم چون شما توی پست اولین خودروی هیبردی فورد علاقه مندی تون رو به حجم پایین ابراز کردید !!! اما اینجا میگید حجم پایین خیلی ضایع شده !!!
البته منم باهاتون در مورد ضایع بودن حجم کم موافقم منتها فک میکردم شما برعکس ش فک میکنید اگرم احتمالا میخوایید بگید که از لحاظ قدرت به حجم منظورتون بوده بازم ضایع هست از نظره بنده چون که قدرت بالاتر کشیدن از توان استاندارد یه حجم موتور مشخص باعث عمر کمتر انجین میشه چون انجین همیشه زیره فشار زیاد کار میکنه و این از نظره بنده خیلی ضایع هست
جدا از این اتفاقا موتورسیکلت های زیره هزار توی اروپا بیشتر از پر حجم ها فروش میره پس طبیعی هست هر شرکتی فعالیت کنه در این سگمنت
مساله اینه که هر کلاس موتورسیکلتی یه حجم موتور بش میاد از نظره شخص بنده
مثلا در کلاس کافه ریس به نظرم 350 تا 800 مناسبه و حجیم تر ظاهر کافه ریسی موتور رو از بین میبره
در کلاس کروزر حجم موتور باید از 1000 شروع بشه تا هر جا که جا داره
در کلاس ریس هم هر حجم موتوری میشه استفاده کرد چون فلاپ ها انجین رو مخفی کرده و تداخلی توی ظاهر موتور سیکلت ایجاد نمیکنه هرچند حجم بالا در کلاس ریس موتور رو خواستنی تر میکنه اما حجم کم هم آسیبی به ظاهر موتور ریس نمیزنه مثلا ریس های 250 داخل ایران هم اصلا بعنوان ریس ضایع نیستن
در کلاس خیابانی یا نیکد هم سبک رترو و هم سبک نئو رترو و هم سبک مدرن انجین های 3 الی 4 سیلندر باید کار بشه جدا از اینکه چه حجمی دارن مثلا سوزوکی بندیت 250 چار سیلندر که در ایران هم هست خیلی خواستنی تر از نیکد های پر حجم دو سیلندر هست از نظره شخص بنده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ اسفند ۱۴۰۱موتور 350 سی سی به هارلی دیویدسن نمیاد و اقلا 50 ساله که چنین موتورسیکلت ضعیفی با برند هارلی دیویدسن تولید نشده
فورد خودروهای خانوادگی زیاد داره و می تونه علاوه بر سوپراسپرت و شاسی بلند، هاچبک با موتور کم حجم تولید کنه، چیز عجیبی نیست
محمد
۲۱ اسفند ۱۴۰۱البته آقای اشتری هارلی سابقه تولید موتور های ۵۰ سی سی مینی برای بازار اروپا هم داره که زیربرند موفقی هم نبود و خیلی زود منحل شد
امید
۲۱ اسفند ۱۴۰۱اصل نرخ سودی هست که شرکتهای آمریکایی خوب بلدن جمع کنن
Navid AJ
۲۲ اسفند ۱۴۰۱به نظرم میخواد موتور-اولی ها و خانم ها رو به خودش جذب کنه. وارد محدوده ای میشه که واقعا جاش خالیه. به نظرم که حرکت هوشمندانه ای کرده. شاید موفق نشه، ولی اگر موفق شه، سود زیادی رو برای خودش فراهم ساخته.
mohammad
۲۲ اسفند ۱۴۰۱این بنلیه دیگه خداوکیلی شاسیو انجین نگاه
misha
۲۶ اسفند ۱۴۰۱دوج دارت با موتور ۱.۴ لیتری مولتی جت فیات
مثالی که زدین قبلا تولید شده🤦
ALI A
۲۱ اسفند ۱۴۰۱عکسشو دیدم گفتم بدنش شبیه بنلی 300 تو بازار خودمونه از کمک عقبش و اگزوزش ….مشخص شد روی پلتفرم همون بنلی ساختنش. حتی موتورش هم انگار همون بنلی هست با افزایش حجم موتور… هارلی باید موتور جذاب تر و قوی تری میساخت حتی با افزایش قیمت..
عاشق پدال
۲۱ اسفند ۱۴۰۱هارلی دیویدسون که نه. ولی هاسکوارنا از ترکیه اورده ۱۲۵ سی سی. فقط سند خرید داره. نه پلاک داره. هیچی نداره. ۲۰ هزار کیلومتر راه رفته. ۵ میلیارد میفروشه. به قول خودش بهتره نفروشم. چون ۱۰ سال دیگه ۵۰ میلیارد میفروشمش. حق داره. ایرانه دیگه. موتور رو گذاشته رو یه پایه تو سالن پذیرایی. اونقدر قشنگ. رنگس سیاه. مدلش svartpilen
عاشق پدال
۲۲ اسفند ۱۴۰۱باشه کامنتمو ویرایش کنین. نمیدونستم با ۱۲۵ سی سی کویر موتور و با پراید ارضا میشین.
ارضا که حتما جنسی نیست. روحیه. روانیه. درسیه. علمیه. کاریه. ورزشیه.
جومونگ
۲۱ فروردین ۱۴۰۲این همون بنلی خودمونه فقط طراحیش فرق کرده