موتورسیکلت

دوکاتی دیزرت ایکس رالی با قیمت 23 هزار دلار معرفی شد

دوکاتی از نسخه ارتقا یافته موتورسیکلت دِزرت ایکس با پسوند رالی رونمایی کرد. این محصول ارتقا یافته هم‌اکنون ۱۰۸ اسب بخار قدرت دارد.

در سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۴، ادی اوریولی با موتورسیکلت‌های کاجیوا الفنت پیروز رقابت رالی داکار شد. این موتورسیکلت‌ها از پیشرانه ۲ سیلندر ۹۰۰ سی‌سی هوا خنک ساخت دوکاتی استفاده می‌کردند. احتمالاً دوستداران دنیای موتورسیکلت می‌دانند که کاجیوا به خاطر پیشرانه‌های پرحجم و بزرگ شناخته نمی‌شود اما وضعیت دوکاتی متفاوت است.

دوکاتی در سال ۲۰۰۳ موتورسیکلت مولتی استرادا را معرفی کرد که باعث ورود این برند به سطح جدیدی شد. حالا و با گذشت ۲۰ سال از آن زمان شاهد رونمایی از دوکاتی دِزرت ایکس رالی هستیم که باعث بازگشتی خبرساز به داکار می‌شود.

مدل رالی نسخه ارتقا یافته از موتورسیکلت استاندارد دِزرت ایکس است که سال ۲۰۲۳ معرفی شد. این موتورسیکلت ماجراجویی برای سواری در مسیرهای خشن و صعب‌العبور طراحی شده است. دِزرت ایکس اولین محصول دوکاتی در عصر مدرن با رینگ‌های ۲۱ اینچی جلو و ۱۸ اینچی عقب است و نسبت‌های پایین دنده باعث می‌شوند گزینه‌ای عالی برای آفرودهای کم‌سرعت باشد. این محصول همچنین از ۶ حالت رانندگی سود می‌برد که هریک باعث تنظیمات مخصوص قدرت پیشرانه، ترمز، کنترل کشش و… می‌شوند.

در حال حاضر که پیشرانه‌های ۹۰۰ سی‌سی در موتورسیکلت‌های میان سایز بکار می‌روند و بازار خوبی هم دارند، دوکاتی دِزرت ایکس رالی به همان پیشرانه ۲ سیلندر ۹۳۷ سی‌سی بکار رفته در سایر محصولات از جمله هایپرموتارد ۹۵۰، مانستر و سوپر اسپرت ۹۵۰ وفادار است و ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۹۲ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. وزن محصول به حدود ۲۰۳ کیلوگرم می‌رسد. خریدارانی که خواهان قدرت بیشتر باشند می‌توانند از سیستم اگزوز مسابقه‌ای استفاده کنند که باعث بهبود ۷ درصدی قدرت پیشرانه می‌شود.

از جمله ویژگی‌های جدید دوکاتی دِزرت ایکس رالی می‌توان به دامپر فرمان اولینز اشاره کرد که باعث بهبود سواری و پایداری می‌شود. دوشاخ جلویی برگرفته از مدل‌های مسابقه‌ای نیز از متریال جدیدی ساخته شده و به خاطر پوشش الماس مانند خود اصطکاک کمتری با سایر اجزا ایجاد می‌کنند. در بخش عقب نیز شوک‌های قابل تنظیم و بزرگ‌تر نصب شده‌اند و ارتفاع سیستم تعلیق از زمین نیز چند میلی‌متری افزایش یافته است. تمامی حالت‌های سواری شامل اندورو، رالی، اسپرت، تورینگ، شهری و خیس نیز بازنگری شده‌اند تا با مشخصات این موتورسیکلت هماهنگی داشته باشند. برای محافظت از موتورسیکلت جدید دوکاتی نیز صفحات محافظ از جنس کربن فورج کاری شده وجود دارد. لاستیک‌های استاندارد دِزرت ایکس رالی نیز از نوع پیرلی اسکورپیون رالی STR هستند هرچند می‌توان لاستیک‌های اسکورپیون رالی یا اسکورپیون رالی تریل II را نیز سفارش داد. دوکاتی این موتورسیکلت جدید را ماه آینده و با قیمت حدود ۲۳ هزار دلار (۵ هزار دلار بیشتر از دِزرت ایکس استاندار) عرضه خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. P

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (284 ديدگاه)

    چند وقت پیش یه خبر غیر رسمی در مورد احتمال ورود دوکاتی به کلاس mx بود ،اما هنوز هیچ خبری رسمی در این مورد نیست ، خیلی جالبه ببینیم اولین کراس تولید دوکاتی با پیشرانه تک سیلندر چی از اب در خواهد اومد

    موافقم 5
    مخالفم 0
  2. عارف

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (322 ديدگاه)

    بیش از ۹۰۰ سی سی ؟ صدی چند میسوزونه؟ ولی عجب موتور خواستنی زده هرچند یک مقدار قیمتِ تندی داره

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2363 ديدگاه)

      ۵ تا ۵/۵ لیتر در صد کیلومتر

      موافقم 7
      مخالفم 0
  3. Enzo Ferrari 2008

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    عجب موتور سیکلت خوبی از تو آب هم رد میشه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  4. Saeed

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    چه رخ داره 🔥🔥

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. فرهاد

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    قدرتش از پراید بیشتره 😂😂😂

    موافقم 7
    مخالفم 1
  6. کامبیز

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    قدرت موتورسیکلت و خودرو دنیا فقط ایتالیا. ژاپن و آلمان هم خوبند

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. کامبیز

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    فقط دوکاتی، خدای موتورسیکلت هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. کامبیز

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    فقط دوکاتی. فکر نکنم هوندا و یاماها به پاش برسند

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا