10 نکته مهم درباره موتورسیکلت هوندا گلدوینگ 2024

جمعه 26 آبان 1402 - 15:30
مطالعه 7 دقیقه
24-honda-gold-wing-dct_matte-armor-green-metallic_lf34
یکی از شاخص‌ترین محصولات تاریخ هوندا در بخش موتورسیکلت‌سازی گلدوینگ است که می‌خواهیم به ویژگی‌های مدل 2024 آن بپردازیم.

هوندا گلدوینگ 2024 از هر لحاظ محصولی برجسته به شمار می‌رود و اگرچه به‌روزرسانی‌های آن برای سال جدید اندک هستند اما باعث شده‌اند این موتورسیکلت جذاب‌تر از هر زمان دیگری باشد. محصولات معدودی همانند گلدوینگ می‌توانند یک نماد باشند. بی‌شک این موتورسیکلت ژاپنی یکی از بهترین محصولات تورینگ تاریخ به شمار می‌رود و از بسیاری جهات یک سنگ محک برای خود هوندا و رقباست. هوندا گلدوینگ از برخی ویژگی‌ها و تکنولوژی‌هایی سود می‌برد که تا پیش از آن در هیچ موتورسیکلت دیگری وجود نداشت. این محصول هم‌اکنون در ششمین نسل خود قرار دارد و برای مدل 2024 آن برخی تغییرات اعمال شده‌اند.

اگرچه تغییرات رخ داده نسبت به سال قبل چندان چشمگیر نیستند اما برخی بازنگری‌های مهم وجود دارند که باعث می‌شوند حس و حال بهتری داشته باشید. با این تغییرات شاید گلدوینگ 2024 طبق انتظارات نباشد اما همچنان در زمینه راحتی، تکنولوژی و سواری جاده‌ای سرآمد محصولات هونداست. در ادامه 10 نکته مهم درباره گلدوینگ 2024 را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.

  • ارائه در دو تیپ مختلف

همانند مدل سال قبل، هوندا گلدوینگ 2024 در دو تیپ استاندارد و تور عرضه می‌شود که هر دو از قوای محرکه و شاسی یکسان سود می‌برند و در جزئیات تفاوت دارند. البته نسخه تور این موتورسیکلت از تجهیزات بیشتری برای سواری راحت‌تر برخوردار است. شاخص‌ترین ویژگی گلدوینگ تور را می‌توان چهار حالت سواری دانست که بر مبنای وزن سرنشین و بار حمل شده تنظیم می‌شوند. همچنین این مدل از فضای بار 61 لیتری سود می‌برد و صندلی‌های گرم شونده نیز دارد. از نظر ابعاد نیز بین دو نسخه استاندارد و تور اندکی تفاوت وجود دارد به گونه‌ای که مدل تور کمی طویل‌تر و قدبلندتر است.

  • ارائه در سه رنگ جدید

گلدوینگ 2024 با سه رنگ جدید در دسترس است که یکی برای نسخه استاندارد و دو رنگ دیگر برای مدل تور معرفی شده‌اند. این رنگ‌ها شامل سبز مات، سفید صدفی و مشکی و خاکستری متالیک هستند.

  • بازگشت گیربکس دستی

هوندا در تصمیمی سورپرایز کننده گیربکس دستی را برای گلدوینگ 2023 حذف کرده بود و تنها امکان انتخاب گیربکس 7 سرعته دوکلاچه وجود داشت اما ژاپنی‌ها برای نسخه به‌روز شده گلدوینگ 2024 گیربکس 6 سرعته دستی و 7 سرعته دوکلاچه را معرفی کرده‌اند. گیربکس دوکلاچه موردبحث اولین بار در موتورسیکلت VFR1200F سال 2010 ارائه شد و یک پدیده به شمار می‌رفت. البته این گیربکس در گلدوینگ برخی تفاوت‌ها را به نمایش می‌گذارد چراکه تنها موتورسیکلت هونداست که از دنده هفتم اوردرایو و دنده‌عقب سود می‌برد.

  • تنها موتورسیکلت 6 سیلندر هوندا در بازار

هوندا سابقه درخشانی در تولید موتورسیکلت‌های 6 سیلندر دارد. همه‌چیز با معرفی CBX1000 در اواخر دهه 70 میلادی شروع شد و در اواخر دهه 90 میلادی نیز موتورسیکلت‌های والکری و گلدوینگ GL1800 این رویه را ادامه دادند. با توجه به اینکه دیگر خبری از این موتورسیکلت‌ها نیست بنابراین گلدوینگ نسل ششم تنها موتورسیکلت 6 سیلندر هوندا در بازار به شمار می‌رود. پیشرانه 1833 سی‌سی این موتورسیکلت نسبت به قبل تغییری ندارد هرچند برای کاهش وزن و بهبود راندمان خنک کاری هوندا از برخی قطعات آلومینیومی استفاده کرده است. علاوه بر این وجود چهار سوپاپ در هر سیلندر باعث بهبود مصرف سوخت می‌شود.

مشخصات فنی هوندا گلدوینگ 2024

سال تولید

2018 تاکنون

پیکربندی

پیشرانه 6 سیلندر تخت و آب‌خنک

حجم پیشرانه

1833 سی‌سی

قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر)

125/176

سوخت

بنزین

  • فضای بار احساس‌برانگیز

با توجه به شهرت گلدوینگ در بین موتورسیکلت‌های تورینگ و مسافرتی، هوندا هر دو تیپ این محصول را با کیف‌های جانبی استاندارد عرضه می‌کند. این کیف‌ها به‌صورت الکترونیکی و با فشار یک دکمه باز و بسته می‌شوند و می‌توان آن‌ها را با استفاده از کلید هوشمند قفل کرد. علاوه بر فضای ذخیره‌ای یاد شده، نسخه تور این موتورسیکلت با فضای بار عقب 61 لیتری عرضه می‌شود و می‌توان دو کلاه ایمنی بزرگ را در آن جای داد. با ترکیب این فضاها شاهد ارائه فضای 121 لیتری در گلدوینگ تور هستیم که آن را به یکی از بهترین موتورسیکلت‌های تورینگ چند سال اخیر تبدیل می‌کند.

  • تنها موتورسیکلت هوندا با سیستم تعلیق جلوی دوبل جناغی

هوندا در ششمین نسل گلدوینگ سیستم تعلیق دوبل جناغی را در جلو بکار گرفته است. این طراحی منحصربه‌فرد در گلدوینگ 2024 نیز وجود دارد و باعث می‌شود هندلینگ و سواری بهتری داشته باشد. علاوه بر این موتورسیکلت یاد شده از چهار حالت سواری بسته به وزن سرنشین و بار آن‌ها سود می‌برد.

  • بادگیر جلو با تنظیم الکترونیکی

یکی از جدیدترین ویژگی‌های این موتورسیکلت بادگیر جلو با تنظیم الکترونیکی است. هر دو تیپ استاندارد و تور گلدوینگ با این ویژگی عرضه می‌شوند و می‌توان زاویه آن را تا 4.9 درجه تغییر داد. همچنین بادگیر جلو در زمان بالا آمدن زاویه خود را تغییر می‌دهد تا محافظت بهتری در موتورسوار در سرعت‌های بالا به عمل آورد.

  • بلندگوهای 55 واتی، اندروید اتو و اپل کارپلی

اکثر موتورسیکلت‌های تورینگ بازار از ارتباطات گوشی هوشمند سود می‌برند و هوندا گلدوینگ 2024 نیز به اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم مجهز شده است. یک نمایشگر لمسی 7 اینچی نیز وجود دارد که اطلاعات ضروری را نشان می‌دهد. سیستم صوتی گلدوینگ هم از بلندگوهای 55 واتی تشکیل می‌شود.

  • تنها موتورسیکلت بازار مجهز به کیسه هوا

گلدوینگ در سال 2006 به اولین موتورسیکلت دارای کیسه هوا تبدیل شد. حتی امروز نیز گلدوینگ این عنوان را در اختیار دارد. اگرچه در حال حاضر لباس‌های موتورسواران با کیسه هوای داخلی در دسترس هستند اما کیسه هوای یکپارچه این موتورسیکلت بسیار کارا به نظر می‌رسد. علاوه بر این‌ها، گلدوینگ 2024 به دستیار حرکت در سربالایی، کلید هوشمند و چراغ‌های راهنمای LED مجهز شده است. گشتاور پیشرانه نیز بر اساس سرعت چرخش چرخ عقب کنترل می‌شود.

  • قیمت پایه حدود 25 هزار دلار

قیمت گلدوینگ 2024 از حدود 25 هزار دلار شروع شده و به 33 هزار دلار می‌رسد. به این ترتیب محصول موردبحث را می‌توان گران‌ترین، لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین موتورسیکلت هوندا دانست. این موتورسیکلت رقبای مشهوری همچون هارلی دیویدسون رود گلاید، ایندیان پورسوئیت و چلنجر و بی ام و K1600 را پیش روی خود دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.