معرفی موتورسیکلت جدید KTM RC 390 مدل 2017
موتورسیکلتساز اتریشی KTM تلاش دارد در کلاس بایک های اسپورت با پیشرانههای کمحجم حرف اول را بزند و این کار را با RC 390 بهروز شده انجام خواهد داد. کیتیام طیفی از بهروزرسانیها را برای این دو چرخ کوچک تدارک دیده که برخی از آنها از نسخه مسابقهای و گرانتر گرفته شدهاند. برخی از ویژگیهای این موتورسیکلت در سری مسابقاتی چون موتوآمریکا و RC کاپ بکار رفتهاند.
در میان تغییرات مسابقهای صورت گرفته برای مدل 2017 میتوان به اگزوز جدید قرار گرفته در کناره، کلاچ جدید و پدال گاز سیمی اشاره کرد. کیتیام مدعی است پدال گاز جدید موتورسیکلت باعث میشود موتورسوار شتاب گیری بسیار نرمتری را تجربه کند و همچنین مصرف سوخت نیز نسبت به نسل قبلی کاهش قابلتوجهی را نشان دهد. برادر نیکد RC 390 یعنی دوک 390 نیز بهروزرسانیهایی را برای مدل سال 2017 دریافت کرده است. ازآنجاییکه بسیاری از قطعات این دو موتورسیکلت با یکدیگر قابلمبادله هستند بنابراین بسیاری تغییرات RC 390 در دوک نیز به چشم میخورند.
همانند دوک 2017، RC 390 جدید نیز با بهبود ارگونومی مواجه شده زیرا صندلیها، کلاچ تنظیمپذیر و اهرمهای ترمز جدید در این موتورسیکلت بکار رفتهاند. مدل 2019 این موتورسیکلت یک وسیله انفجاری در خیابان و پیست بود زیرا هیجان سواری بالایی داشت. افرادی همچون ما هرگز قادر نخواهند بود تا پتانسیلهای کامل بایک های امروزی را بهطور کامل آزاد کنند. موتورسوارانی چون برندون پاش و جکسون بلکمون ثابت کردهاند که اگر این موتورهای کوچک در دست سوارانی کار درست باشند چقدر سریع خواهند بود.
جدیدترین نسل کیتیام RC 390 و دوک 390 بایک های فوقالعاده با بهایی معقول هستند. هر دو موتورسیکلت لذت سواری بالا را با ظاهری خوب و هندلینگی آسان ترکیب کردهاند. دوک 390 بهروز شده بازخورد گرمی داشته زیرا KTM تغییرات هوشمندانهای در آن ایجاد کرده و احساس کلی بین مدل قبلی و جدید تفاوتهای مناسبی را نشان میدهد. ازآنجاییکه دوک 390 احساسات مثبتی را ایجاد کرده، به جرئت میتوان گفت RC 390 مدل 2017 نیز همان عملکرد خوب را تکرار خواهد کرد.