معرفی کاوازاکی ZX-10R مدل 2021، نینجای قهرمان

چهارشنبه 5 آذر 1399 - 10:30
مطالعه 7 دقیقه
2021-kawasaki-zx-10rr
تیم ریس کاواساکی را نمی‌توان متوقف کرد. نینجا ZX-10RR از سال 2015 با شش عنوان قهرمانی متوالی WorldSBK تسلط بی‌چون و چرایی در مسابقات استاندارد...
تبلیغات

تیم ریس کاواساکی را نمی‌توان متوقف کرد. نینجا ZX-10RR از سال 2015 با شش عنوان قهرمانی متوالی WorldSBK تسلط بی‌چون و چرایی در مسابقات استاندارد خیابانی دارد. حالا زمان به‌روزرسانی این قهرمان فرا رسیده است.

کاواساکی از مدل‌های نونوار شده ZX-10R و ZX-10RR جدید رونمایی کرده است. اورهال نسخه 2021 نینجا ZX-10R با سوپاپ‌های محرک الکترونیکی، نسبت‌های جدید جعبه‌دنده، خنک‌کننده با هوا و روغن و البته سیستم اگزوز جدید با استانداردهای یورو 5 صورت گرفته است. موتور 4 سیلندر خطی 998 سی‌سی شانزده سوپاپ این موتورسیکلت می‌تواند با حفظ قدرت تولیدی، میزان آلایندگی کمتری تولید نماید. (قدرت تولیدی هنوز توسط کاواساکی اعلام نشده اما احتمالا بیش از 215 اسب بخار خواهد بود)

هندسه شاسی نیز تغییر یافته و بازوی بلندتر به همراه دامنه بیشتر حرکتی تعلیق و دنباله کوتاه‌تر عقب باعث تغییر جهت‌های سریع‌تر شده و هندلینگ بهتری را رقم می‌زند.

در کنار تجدیدنظرهای مکانیکی، نینجای جدید، تعداد زیادی از بهبودها و کمک‌های الکترونیکی را نیز دریافت کرده است. علاوه بر لانچ کنترل کاواساکی، ABS، شیفتر سریع، سیستم ترمز موتور و سیستم کنترل کشش، کروز کنترل با سه حالت سواری استاندارد (باران، جاده و اسپرت) و 4 حالت قابل تنظیم هم در این موتورسیکلت‌ها اضافه شده‌اند. یک صفحه نمایش 4.3 اینچی TFT با رابط بصری اختصاصی کاواساکی و امکان اتصال بلوتوث نیز از دیگر ویژگی‌های این مدل‌ها است.

تغییرات سیستم ترمز با لنت‌های جدید برمبو و مخزن ترمز عقب جابجا شده تقریباً جزئی است. با این حال سیستم تعلیق توسعه یافته ریسینگ، برای نبردهای پیست آماده است. به گونه‌ای فشرده شدن فنرها محکم‌تر و بازگشت فنرها نرم‌تر صورت می‌گیرد. تمام این تنظیمات با بهبود هندلینگ و عملکرد به صورت انتقال وزن به جلو همراه است.

هرچند کاواساکی ZX-10R از بادگیر جلوی مسابقه‌ای بهینه شده‌ای سود می‌برد اما با وجود چراغ‌های LED کوچک جلو از استانداردهای خیابانی نیز پیروی می‌کند. با وزن 205 کیلوگرم در مدل‌های بدون ABS و 206.8 کیلوگرم در مدل‌های با ABS چندان سبک وزن نیست هرچند برای کاهش وزن آن از مواد سبک وزن و چرخ‌های آلیاژی جدیدی استفاده شده باشد.

مدل مسابقه‌ای ZX-10RR با میل بادامک اصلاح شده، فنرهای جدید سوپاپ و ورودی و خروجی‌های متفاوت از همتای خیابانی خود متمایز می‌شود. در این مدل همچنین میله‌های اتصال و پیستون‌های تیتانیومی اضافه شده‌اند. این تغییرات باعث افزایش دور موتور شده و قدرت نسبت به مدل ZX-10R افزایش می‌یابد.

برای خرید مدل خیابانی ZX-10R حداقل باید 16399 دلار پرداخت کنید و افزودن ترمز ABS نیز هزار دلار دیگر به هزینه‌هایتان می‌افزاید. اگر هم مایل به خرید مدل ZX-10RR باشید باید 28999 دلار پرداخت کنید. اینکه این مدل ارزش پرداخت 12 هزار دلار اضافی را دارد یا خیر هم چیزی نیست که به‌آسانی بتوان قضاوت نمود. مخصوصاً وقتی در مسابقات سال آینده این مدل بتواند کاپ قهرانی را در مسابقات WorldSBK دشت کند.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.