دوکاتی تست پلتفرم جدید V21L موتو E خود را شروع کرد
شرکت درنا اسپورت در اکتبر 2021 اعلام کرد از پایان فصل 2022، انرژیکا دیگر به عنوان تأمینکننده مسابقات الکتریکی موتور E مطرح نخواهد بود. اگرچه ما قبلاً میدانستیم که این آخرین فصل حضور سازنده موتورسیکلتهای الکتریکی در موتور E خواهد بود اما اطلاعی نداشتیم که با آغاز فصل 2023، چه چیزی در انتظار این مسابقات و البته شرکت دوکاتی خواهد بود.
موتور E اخیراً توجهات زیادی را به خود جلب کرده مخصوصاً از زمانی که چندین کشور اروپایی اهداف خود برای از رده خارج کردن خودروهای درونسوز در آیندهای نسبتاً نزدیک را اعلام کردهاند. از زمان معرفی سری مسابقات موتو E در سال 2019، آینده جدیدی برای مسابقات موتورسیکلترانی رقم خورده و این در حالی است که اکثر موتورسیکلتهای درونسوز خاطرهانگیز به احتمال زیاد روانه موزهها خواهند شد. با این تفاسیر دوکاتی قبلاً اعلام کرده با آغاز فصل 2023 مسابقات از اولین پلتفرم تمام الکتریکی خود استفاده خواهد کرد.
به نظر میرسد دوکاتی از نظر توسعه این پلتفرم پیشرفتهای زیادی داشته و تستهای اولیه آن را قبلاً استارت زده است. این شرکت همچنین با میشله پیرو سوارکار تست تیم دوکاتی موتو جی پی همکاری کرده است. فعلاً این تمام چیزی است که از پروژه دوکاتی میدانیم اما به جرات میتوان گفت موتورسیکلتهای موتو E از نظر پرفورمنس خیلی با موتورسیکلتهای انرژیکا ایگو بکار رفته در این مسابقات تفاوت نخواهند داشت. انتظار میرود قرارداد دوکاتی با این مسابقات تا سال 2026 ادامه داشته باشد و بسته به عملکرد کلی موتورسیکلتها در این چهار فصل قرارداد تمدید شود.
ورود دوکاتی به موتو E احتمالاً روی محصولات جادهای این شرکت ایتالیایی هم تأثیرگذار خواهد بود. مدیرعامل دوکاتی قبلاً برنامههای الکتریکی سازی شرکت خود را اعلام کرده و امیدوار بوده این دسته از محصولات بین سالهای 2025 تا 2030 روانه بازار شوند. دوکاتی بخشی از گروه فولکسواگن بوده و بیشک به جدیدترین تکنولوژی الکتریکی این غول آلمانی دسترسی دارد. با این وجود دوکاتی به سرمایهگذاری روی بخش تحقیق و توسعه خود نیز ادامه داده و به توسعه پلتفرم تمام الکتریکی خود نیز ادامه میدهد.