سوپربایک نورتون V4SV؛ موتورسیکلت انگلیسی با قدرت 185 اسب بخار
حدود 5 سال طول کشید تا نسخهی نهایی از موتورسیکلت 1200 سیسی نورتون با پیشرانهی 4 سیلندر آماده شود. البته ورشکستگی شرکت نورتون و جلب توجه سرمایهگذار جدید، دلیل اصلی این تاخیر بود.
بازار برتانیا علاقهی زیادی به انواع موتورسیکلت دارد. علاوهبر مدلهای مختلف ساخت ژاپن، تولیدات برندهای انگلیسی مثل تریومف و رویال انفیلد (تولید هندوستان) هم فروش خوبی در انگلیس دارند. نورتون یکی از معدود سازندگان موتورسیکلت در بریتانیا است که هنوز در خاک این کشور فعالیت میکند و امیدوار است مشابه مکلارن یا استون مارتین در دنیای خودرو، یک برند اسپرت باکیفیت باشد. البته باید توجه داشت که بخش اصلی سهام نورتون به سرمایهگذاران هندی از گروه TVS واگذار شده است.
در مدل قبلی نورتون V4، تعداد 35 مورد مشکل فنی وجود داشت که البته شرکت سازنده ادعا میکند برای نسخهی جدید، روند رفع نقص و آزمونهای فنی به طور کامل انجام شده است. به همین دلیل، V4SV یک موتورسیکلت کاملا جدید و متفاوت از V4 محسوب میشود.
ظاهر V4SV تفاوت چندانی با V4 ندارد و همچنان، جذاب و چشمگیر به نظر میرسد. پیشرانهی 4 سیلندر V شکل 1200 سیسی با زاویهی 72 درجه هم مشابه قبل است اما به دلایل فنی، 15 اسب بخار ضعیفتر شده و حالا 185 اسب بخار قدرت دارد. وزن خالص هم از 179 کیلوگرم به 193 کیلوگرم رسیده است. نورتون V4SV، گشتاور 125 نیوتنمتر در 9 هزار دور بردقیقه تولید میکند؛ درحالیکه بیشترین قدرت پیشرانه در 12,500 دور بردقیقه فراهم میشود.
ترمزهای برمبو، همراه سیستم تعلیق و فنرهای ساخت اوهلینز سوئد روی نورتون V4SV نصب خواهند شد. این سوپربایک با سیستم کنترل لغزش و استارت بدون کلید تولید میشود.
نسخهی Manx نورتون V4SV با رنگ بدنهی نقرهای، رینگهای آلومنیوم قرمز Oz، آستانه قیمت 38 هزار دلار دارد. مدل سفارشی V4SS، دارای بدنهی تمام فیبرکربن با تیراژ تولید محدود است و به قیمت 60 هزار دلار فروخته خواهد شد. قیمت مدل پایه از نورتون V4SV هنوز اعلام نشده است.