موتورسیکلت سوزوکی وی استروم 1050 و 1050DE معرفی شد

شنبه 19 شهریور 1401 - 09:30
مطالعه 5 دقیقه
2023-suzuki-vstrom-1050-action
جزئیات موتورسیکلت سوزوکی وی استروم 1050 و 1050DE منتشر شد. این شرکت ژاپنی به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای خانواده وی استروم 1050 در نظر گرفته و...
تبلیغات

جزئیات موتورسیکلت سوزوکی وی استروم 1050 و 1050DE منتشر شد. این شرکت ژاپنی به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای خانواده وی استروم 1050 در نظر گرفته و درعین‌حال نسخه آفرود جدیدی را برای سال 2023 معرفی کرده است. موتورسیکلت جدید سوزوکی وی استروم 1050DE جایگزین مدل 1050XT می‌شود و از ویژگی‌های جدیدی سود می‌برد تا هماهنگی بهتری با مسیرهای ناهموار داشته باشد. از جمله تجهیزات این موتورسیکلت می‌توان به رینگ 21 اینچی جلو، سیستم تعلیق با بازی بیشتر و محافظ آلومینیومی بزرگ‌تر در بخش زیرین اشاره کرد.

به گزارش پدال و به نقل از motorcycle، هر دو موتورسیکلت یاد شده از پیشرانه وی توئین 1037 سی‌سی استفاده می‌کنند اما سوزوکی برای سال 2023 سوپاپ اگزوز جدیدی را در نظر گرفته که طبق ادعایش دمای محفظه احتراق را کاهش می‌دهند و بنابراین روی راندمان و دوام پیشرانه تأثیر مثبت دارند. گیربکس 6 سرعته این موتورسیکلت‌ها نیز به‌روز شده تا تعویض‌های نرم‌تری داشته باشد. پکیج سیستم‌های الکترونیکی سواری هوشمند SIRS این شرکت با برخی بهبودها بازگشته است. از جمله بهبودهای این پکیج می‌توان به ماژول کنترل پیشرانه 32 بیت جدید و ترمز ضد قفل بوش با ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتر اشاره کرد.

سوزوکی سیستم سواری با سیم را نیز بهبود بخشیده است. این شرکت ژاپنی می‌گوید پاسخ گاز در زمین‌های آفرود ارتقا یافته و حس طبیعی‌تری را که در نمونه‌های سنتی سیمی مکانیکی دیده می‌شد ارائه می‌کند. کروز کنترل این موتورسیکلت‌ها نیز به‌روز شده تا تنظیمات وسیع‌تری را در اختیار موتورسوار قرار دهد. در سال 2023 شاهد ارائه تجهیزاتی همچون سیستم ترمز ضد قفل کاراتر، کنترل ترمز بهبود یافته، سیستم استارت آسان، دستیار حرکت در دورهای پایین پیشرانه، کنترل حرکت در سرپایینی و سه حالت رانندگی قابل انتخاب هستیم. موتورسیکلت سوزوکی وی استروم 1050 سه حالت کنترل کشش دارد که نسبت به قبل تغییری ندارد اما مدل DE یک حالت شن و ماسه جدیدی دارد که می‌تواند ترمز ضد قفل عقب را خاموش کند.

فریم آلومینیومی سوزوکی وی استروم 1050 با ساب فریم و باتری جدیدی همراه شده است. موتورسیکلت وی استروم 1050DE ژئومتری شاسی اصلاح شده‌ای دارد. فاصله بین محوری نیز چند میلی‌متری افزایش یافته است. دوشاخ کاملاً قابل تنظیم مدل DE میزان حرکت بیشتری دارد. همین موضوع درباره سیستم تعلیق عقب موتورسیکلت موردبحث نیز صدق می‌کند. سوزوکی در موتورسیکلت‌های خود از لاستیک‌های دانلوپ استفاده کرده است. این لاستیک‌ها به‌طور ویژه برای وی استروم 1050DE طراحی شده‌اند. سوزوکی برای هماهنگی طراحی این موتورسیکلت با سیستم تعلیق ارتقا یافته جلو و رینگ 21 اینچی از سوئینگ آرم طویل‌تری استفاده کرده تا همان هندلینگ سوزوکی وی استروم 1050 ارائه شود. با این تغییرات، موتورسیکلت آفرود این برند ارتفاع مناسبی از سطح زمین دارد که بیشتر از مدل عادی خواهد بود.

وی استروم 1050DE با هندل بار پهن‌تری نسبت به مدل عادی عرضه می‌شود. این قطعه از آلومینیوم نرم‌تر تولید شده تا انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد و ضربات را بهتر جذب کند. همین موضوع باعث بهبود کنترل موتورسیکلت به ویژه در حالت سواری ایستاده می‌شود. مدل DE همچنین دارای صندلی سبک‌تر و محکم‌تری است. از دیگر تجهیزات انحصاری این موتورسیکلت می‌توان به زنجیر بکار رفته محکم‌تر، شیشه جلوی دودی و کوچک‌تر، گلگیر جلوی سه‌تکه و قوی‌تر و... اشاره کرد. سوزوکی وی استروم 1050 مدل 2023 با رنگ آبی و مشکی متالیک عرضه می‌شود. مدل وی استروم 1050DE هم رنگ آبی و سفید را به خود می‌گیرد. مدلی که در تصاویر مشاهده می‌کنید از رنگ زرد قهرمانی و نقره‌ای سود می‌برد و تنها در نسخه ادونچر قابل انتخاب است. این مدل سفارشی از مه شکن‌های LED سود می‌برد. قیمت این موتورسیکلت‌ها فعلاً اعلام نشده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.