ام وی آگوستا از موتورسیکلت برجسته سوپر ولوچه 1000 رونمایی کرد

شنبه 21 آبان 1401 - 05:30
مطالعه 8 دقیقه
Superveloce-1000-20
ام وی آگوستا از جدیدترین و برجسته‌ترین عضو خانواده نئو رترو خود رونمایی کرد. این موتورسیکلت جدید سوپر ولوچه 1000 نام دارد و شرکت سازنده از آن به...
تبلیغات

ام وی آگوستا از جدیدترین و برجسته‌ترین عضو خانواده نئو رترو خود رونمایی کرد. این موتورسیکلت جدید سوپر ولوچه 1000 نام دارد و شرکت سازنده از آن به عنوان هنر موتورسیکلت‌سازی نام می‌برد.

محصول جدید این شرکت بر پایه موتورسیکلت 1000 RR شکل گرفته و همچنان فریم و پیشرانه آن را به اشتراک می‌گذارد اما تیم طراحی ام وی آگوستا تلاش‌های زیادی برای طراحی محصولی داشته‌اند که ادای احترامی به گذشته این برند باشد و درعین‌حال ویژگی‌های آینده‌نگرانه را نیز به نمایش بگذارد. از نظر زیبایی‌شناسی باید گفت سوپر ولوچه 1000 از موتورسیکلت 500 سی‌سی سال 1972 این شرکت الهام گرفته است. این موتورسیکلت اولین محصولی بود که از بال های جلو برای داون فورس استفاده می‌کرد. این ویژگی سال‌ها قبل از آنکه در مسابقات موتو جی پی بکار گرفته شود توسط ام وی آگوستا بکار رفته بود.

بال های جلوی سوپر ولوچه 1000 هم باعث ایجاد داون فورس شده و هم روی خنک شدن پیشرانه تأثیر مثبت دارند. طراحان این شرکت همچنین به دنبال ادغام طراحی بال جلو در دماغه موتورسیکلت بوده‌اند جایی که پانل‌های بدنه باهم یکپارچه می‌شوند. البته یک بخش استثنا وجود دارد که درست زیر چراغ جلو جا خوش کرده است. این بخش بنا به گفته‌ ام وی آگوستا باعث شده سوپر ولوچه 1000 به‌طور قابل‌توجهی از رقبا متمایز شود، رقبایی که فقط روی عملکرد تمرکز دارند و زیبایی را فدای آن کرده‌اند.

به عنوان محصولی از خانواده سوپر ولوچه، این محصول جدید از متریال اعلا استفاده کرده است. این شرکت می‌گوید با معرفی سوپر ولوچه 1000 محدودیت‌های فنی را کاملاً جابجا کرده است. برایان گلین مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت موردبحث دراین‌باره می‌گوید:

ما با سوپر ولوچه 800 یک بخش سوپر اسپرت نئو رترو را خلق کردیم. هم‌اکنون جلوتر رفته‌ایم و یک محصول فوق اسپرت را تولید می‌کنیم. ما در تاریخ به عنوان پیشتاز تکنولوژیک شناخته می‌شویم اما سوپر ولوچه 1000 چیزی فراتر از نگاه به گذشته است. استفاده از تکنولوژی نه تنها روی خود موتورسیکلت معطوف بوده بلکه در کل فرایند ساخت نیز مدنظر بوده است. این موضوع از طراحی و توسعه گرفته تا ابزارهای فرایند تولید، اسکن و مدل‌سازی سه‌بعدی و... را شامل می‌شود. یک مثال بارز این موضوع تحلیل فرایندهای تولید فیبر کربن و انتخاب چندین تکنولوژی تولید است. این روش‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. ما قادر بوده‌ایم از تکنولوژی‌های جدیدی که تا همین چند سال پیش به عنوان تکنولوژی‌های آینده‌نگرانه در نظر گرفته می‌شدند استفاده کنیم

بدنه سوپر ولوچه 1000 به‌طور کامل از فیبر کربن ساخته‌ شده است. بسته به جایگاه قطعه موردنظر روی بدنه، پانل‌ها با استفاده از فرایند لمینیت سنتی یا از طریق فورج کاری کربن ساخته شده‌اند. این پانل‌های کربنی همچنین از نظر ضخامت و مقاومت بهینه شده‌اند که تکنولوژی بالایی را می‌طلبد. دیگر ویژگی‌ای که ادای احترام این موتورسیکلت به گذشته را نشان می‌دهد پوشش فیبر کربنی ترمزهاست. اگرچه این قطعات هدف عملکردی در خنک کردن کالیپرها و هدایت هوا به سمت رادیاتورها را دارند اما ام وی آگوستا می‌گوید این پوشش‌ها نیم‌نگاهی هم به طراحی ترمزهای کاسه‌ای قدیمی دارند. خلاقیت‌های آئرودینامیک بیشتر را می‌توان در سایر نقاط سوپر ولوچه 1000 نیز دید. برای مثال بخش پایینی موتورسیکلت نه تنها داون فورس بیشتری تولید می‌کند بلکه باعث ایجاد یک حالت مکش در پشت رادیاتور روغن می‌شود و این امر به خروج هوای داغ کمک خواهد کرد. در کل این شرکت می‌گوید محصول جدیدش بیش از 39 کیلوگرم داون فورس را در سرعت حدود 320 کیلومتر در ساعت تولید می‌کند.

تنها بخش این موتورسیکلت که فیبر کربنی نیست باک سوخت خواهد بود که از رزین ترموپلاستیک ساخته می‌شود تا وزن کلی محصول پایین باشد. شایان ذکر است بیش از 40 بخش فیبر کربنی در سوپر ولوچه 1000 وجود دارد. در دل این موتورسیکلت برجسته پیشرانه 4 سیلندر 998 سی‌سی قرار دارد که از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به یاتاقان‌های تیتانیومی، 16 سوپاپ رادیال تیتانیومی و منیفولد اگزوز جدید اشاره کرد. حاصل این تغییرات کسب قدرت 208 اسب بخار و گشتاور 116.5 نیوتون متر خواهد بود. مهندسان ام وی آگوستا همچنین برنامه‌ریزی ECU را اصلاح کرده‌اند و گیربکس نیز بهینه شده تا تعویض‌های نرم‌تری داشته باشد. ترمز ضد قفل و جلوگیری از بلند شدن بخش پشتی موتورسیکلت نیز به‌روز شده‌اند. به این موارد باید کنترل کشش قابل تنظیم و کنترل تک‌چرخ را نیز اضافه کرد.

سوپر ولوچه 1000 از سیستم تعلیق شرکت اولینز استفاده می‌کند. کالیپرهای ترمز برمبو با دیسک‌های 320 میلی‌متر در جلو و 220 میلی‌متری در عقب نیز نیروی توقف را تأمین خواهند کرد. رینگ‌های خاص این موتورسیکلت نیز از نوع آلومینیومی فورج کاری شده هستند و طراحی پیچیده‌ای را به نمایش می‌گذارند. سیستم اگزوز با چهار خروجی نیز ما را به یاد F4 می‌اندازند. یک نمایشگر 5.5 اینچی TFT نیز تمامی اطلاعات ضروری را در اختیار موتورسوار قرار خواهد داد. ام وی آگوستا می‌گوید طراحی فرمان و دسته‌ها راحت‌تر از 1000 RR هستند. این موتورسیکلت به تعداد محدود تولید خواهد شد و هر مدل از شماره مخصوص خود با برچسب منحصربه‌فرد سود خواهد برد. همراه هر مدل تولیدی نیز یک کیت مسابقه‌ای به مالک ارائه می‌شود. فعلاً قیمت و زمان عرضه ام وی آگوستا سوپر ولوچه 1000 اعلام نشده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.