کاوازاکی از موتورسیکلت‌های هیدروژنی و هیبریدی خود رونمایی کرد

دوشنبه 30 آبان 1401 - 05:30
مطالعه 6 دقیقه
110822-Kawasaki-Ninja-BEV-23MY_-_0322_-_SL1_-_STU1
شرکت کاوازاکی پس از نمایش موتورسیکلت برقی خود در ماه گذشته اقدام به معرفی موتورسیکلت های هیدروژنی و هیبریدی خود در نمایشگاه EICMA 2022 کرد. این...

شرکت کاوازاکی پس از نمایش موتورسیکلت برقی خود در ماه گذشته اقدام به معرفی موتورسیکلت های هیدروژنی و هیبریدی خود در نمایشگاه EICMA 2022 کرد. این محصولات که از قوای محرکه جدید استفاده می‌کنند بخشی از برنامه‌های کاوازاکی برای رسیدن به هدف کربن خنثی خواهند بود. انتظار می‌رود نسخه‌های تولیدی این محصولات نیز در ظرف 2 تا 3 سال آینده راهی بازار شوند. اگرچه این کمپانی خوش‌نام در نمایشگاه یاد شده اقدام به معرفی محصولات برقی، هیدروژنی و هیبریدی کرده اما تأکید دارد به‌صورت کامل تولید محصولات بنزینی را متوقف نخواهد کرد. در واقع کاوازاکی تائید کرده حدود 30 موتورسیکلت با پیشرانه درون‌سوز را برای سال‌های 2024 و 2025 تولید خواهد کرد. اما می‌خواهیم در ادامه نگاهی بیندازیم به موتورسیکلت های جدید این شرکت پس با ما همراه باشید.

کپی لینک

کاوازاکی Z BEV

این شرکت در میلان ایتالیا نسخه به‌روز شده از پروتوتایپ برقی و نیکد خود را به نمایش گذاشت و برای اولین بار آن را با نام Z BEV معرفی کرد. هیروشی ایتو رئیس کاوازاکی تائید کرده است این موتورسیکلت با قوانین گواهینامه A1 اروپایی هماهنگی داشته و از سال 2023 راهی بازار خواهد شد. در خبرهای قبلی آمده بود که Z BEV از پیشرانه‌ای با قدرت 14.8 اسب بخار استفاده خواهد کرد و یک باتری 3 کیلووات ساعتی نیز در آن نصب خواهد شد. پروتوتایپ Z BEV نشان دهنده برخی پیشرفت‌ها نسبت به مدل قبلی است. علاوه بر رنگ و گرافیک جدید بدنه می‌توانیم پوشش جدید روی پیشرانه و حذف بخشی از بدنه که گوشه‌های جلویی باتری را می‌پوشاند تشخیص دهیم. این موتورسیکلت همچنین دارای نگه‌دارنده پلاک است و همین امر نشان می‌دهد Z BEV در شرف تولید قرار دارد. همانند پروتوتایپ قبلی، این موتورسیکلت بر پایه Z400 شکل گرفته اما چرخ ها و ترمزهای آن به نینجا 300 تعلق دارند.

کپی لینک

کاوازاکی نینجا BEV

موتورسیکلت دیگر این شرکت با نام نینجا BEV شناخته می‌شود. این محصول از همان قطعات مشابه مدل Z BEV استفاده می‌کند اما بدنه‌اش از نینجا 400 گرفته شده است. محصول موردبحث نیز با قوانین A1 هماهنگی دارد و از سال 2023 عرضه خواهد شد. به احتمال زیاد هر دو موتورسیکلت یاد شده راهی بازار آمریکا نیز خواهند شد.

کپی لینک

کاوازاکی نینجا HEV

سومین محصول کاوازاکی با نام نینجا HEV شناخته می‌شود که اولین بار در سال 2020 به نمایش درآمد اما نسخه تولیدی آن در سال 2024 از راه خواهد رسید. اگرچه جزئیات چندانی از این پروتوتایپ در دسترس نیست اما می‌توان گفت پیشرانه درون‌سوز آن بر پایه پیشرانه 399 سی‌سی نینجا 400 شکل گرفته و پیشرانه الکتریکی نیز اگرچه دیده نمی‌شود اما انتظار می‌رود پشت سیلندرها جا خوش کرده باشد.

کپی لینک

موتورسیکلت هیدروژنی کاوازاکی

کاوازاکی یک موتورسیکلت هیدروژنی را نیز به نمایش گذاشته است. این محصول بر پایه نینجا H2 SX شکل گرفته و اطلاعات چندانی از آن در دست نیست اما پیشرانه هیدروژنی-درون سوز آن حاصل تکامل پیشرانه 4 سیلندر سوپرشارژردار این کمپانی است ولی از هیدروژن و تزریق مستقیم استفاده می‌کند. کاوازاکی به تاریخ عرضه این محصول اشاره نکرده اما فکر نمی‌کنیم تا سال 2025 آماده تولید و عرضه باشد.

کپی لینک

کاوازاکی هیدروژن تریکس

علاوه بر موتورسیکلت های موردبحث، کاوازاکی یک محصول هیدروژنی دیگر با نام تریکس را نیز به نمایش گذاشته بود. این خودروی چهار چرخ عجیب علاوه بر نشان کاوازاکی نشان‌های هوندا، سوزوکی، یاماها، تویوتا و همچنین موسسه ملی صنایع و تکنولوژی پیشرفته ژاپن را نیز با خود به همراه دارد. نشان دنسو هم روی بدنه دیده می‌شود. در واقع هیدروژن تریکس را می‌توان محصولی تحقیقاتی دانست که این کمپانی‌ها برای همکاری باهم ساخته‌اند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.