دوکاتی دیزرت ایکس رالی با قیمت 23 هزار دلار معرفی شد

چهارشنبه 19 مهر 1402 - 04:30
مطالعه 5 دقیقه
2024_ducati_desertx_rally_005
دوکاتی از نسخه ارتقا یافته موتورسیکلت دِزرت ایکس با پسوند رالی رونمایی کرد. این محصول ارتقا یافته هم‌اکنون 108 اسب بخار قدرت دارد.
تبلیغات

در سال‌های 1990 و 1994، ادی اوریولی با موتورسیکلت‌های کاجیوا الفنت پیروز رقابت رالی داکار شد. این موتورسیکلت‌ها از پیشرانه 2 سیلندر 900 سی‌سی هوا خنک ساخت دوکاتی استفاده می‌کردند. احتمالاً دوستداران دنیای موتورسیکلت می‌دانند که کاجیوا به خاطر پیشرانه‌های پرحجم و بزرگ شناخته نمی‌شود اما وضعیت دوکاتی متفاوت است.

دوکاتی در سال 2003 موتورسیکلت مولتی استرادا را معرفی کرد که باعث ورود این برند به سطح جدیدی شد. حالا و با گذشت 20 سال از آن زمان شاهد رونمایی از دوکاتی دِزرت ایکس رالی هستیم که باعث بازگشتی خبرساز به داکار می‌شود.

مدل رالی نسخه ارتقا یافته از موتورسیکلت استاندارد دِزرت ایکس است که سال 2023 معرفی شد. این موتورسیکلت ماجراجویی برای سواری در مسیرهای خشن و صعب‌العبور طراحی شده است. دِزرت ایکس اولین محصول دوکاتی در عصر مدرن با رینگ‌های 21 اینچی جلو و 18 اینچی عقب است و نسبت‌های پایین دنده باعث می‌شوند گزینه‌ای عالی برای آفرودهای کم‌سرعت باشد. این محصول همچنین از 6 حالت رانندگی سود می‌برد که هریک باعث تنظیمات مخصوص قدرت پیشرانه، ترمز، کنترل کشش و... می‌شوند.

در حال حاضر که پیشرانه‌های 900 سی‌سی در موتورسیکلت‌های میان سایز بکار می‌روند و بازار خوبی هم دارند، دوکاتی دِزرت ایکس رالی به همان پیشرانه 2 سیلندر 937 سی‌سی بکار رفته در سایر محصولات از جمله هایپرموتارد 950، مانستر و سوپر اسپرت 950 وفادار است و 108 اسب بخار قدرت و 92 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. وزن محصول به حدود 203 کیلوگرم می‌رسد. خریدارانی که خواهان قدرت بیشتر باشند می‌توانند از سیستم اگزوز مسابقه‌ای استفاده کنند که باعث بهبود 7 درصدی قدرت پیشرانه می‌شود.

از جمله ویژگی‌های جدید دوکاتی دِزرت ایکس رالی می‌توان به دامپر فرمان اولینز اشاره کرد که باعث بهبود سواری و پایداری می‌شود. دوشاخ جلویی برگرفته از مدل‌های مسابقه‌ای نیز از متریال جدیدی ساخته شده و به خاطر پوشش الماس مانند خود اصطکاک کمتری با سایر اجزا ایجاد می‌کنند. در بخش عقب نیز شوک‌های قابل تنظیم و بزرگ‌تر نصب شده‌اند و ارتفاع سیستم تعلیق از زمین نیز چند میلی‌متری افزایش یافته است. تمامی حالت‌های سواری شامل اندورو، رالی، اسپرت، تورینگ، شهری و خیس نیز بازنگری شده‌اند تا با مشخصات این موتورسیکلت هماهنگی داشته باشند. برای محافظت از موتورسیکلت جدید دوکاتی نیز صفحات محافظ از جنس کربن فورج کاری شده وجود دارد. لاستیک‌های استاندارد دِزرت ایکس رالی نیز از نوع پیرلی اسکورپیون رالی STR هستند هرچند می‌توان لاستیک‌های اسکورپیون رالی یا اسکورپیون رالی تریل II را نیز سفارش داد. دوکاتی این موتورسیکلت جدید را ماه آینده و با قیمت حدود 23 هزار دلار (5 هزار دلار بیشتر از دِزرت ایکس استاندار) عرضه خواهد کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.