معرفی موتورسیکلتهای اسپرت دوکاتی پانیگاله V4 و V4S مدل 2025
این موتورسیکلتهای هیجانانگیز از پیشرانه 4 سیلندر 1103 سیسی با 216 اسب بخار قدرت و 123 نیوتون متر گشتاور استفاده میکنند و در بخش بدنه و به ویژه نمای جلو بازنگری اساسی را تجربه کردهاند. به این موارد باید برخی بهینهسازیهای فنی و عملکردی را نیز افزود. یکی از اصلیترین تغییرات این دو موتورسیکلت را میتوان بازوی شناوری دانست که ارتقا یافته و استحکام جانبی آن 37 درصد کمتر شده تا در زمان خروج از پیچ با قدرت بالا حس بهتری داشته باشد.
بازوی شناور دوکاتی پانیگاله V4 و V4S مدل 2025 با سیستم تعلیق جدیدی در عقب همکاری میکند که از محصولات موتو جی پی گرفته شده است. با اینکه برخی بخشهای سیستم تعلیق عقب تغییری نداشته اما طول شوک آن کاهش یافته و البته وزنش نیز کمتر از مدلهای سال 2024 است. در بخش فریم شاسی جلو تغییر چندانی نسبت به نسخه اولیه پانیگاله V4 معرفی شده در سال 2018 وجود ندارد. اگر مدل V4S را انتخاب کنید شاهد دوشاخ الکترونیکی اولینز NPX-30 و شوک و دامپر فرمان TTX36 خواهید بود اما مدل پایه همان دوشاخ پیستون بزرگ 43 میلیمتری شووا و شوکهای ساکس را حفظ کرده است. شما همچنین میتوانید دامپر فرمان ساکس را در مدل پایه شاهد باشید. همچنین رینگهای آلومینیومی فورج کاری شده نیز با لاستیکهای پیرلی سوپر کورسا V4 SP همراه شدهاند.
نیروی توقف دوکاتی پانیگاله V4 و V4S مدل 2025 از طریق کالیپرهای ترمز جدید برمبو تأمین میشود. این کالیپرها با دیسکهای 330 میلیمتری که سبکتر هستند همکاری میکنند. استایل و طراحی ظاهری این موتورسیکلتهای اسپرت نیز دستخوش تغییر شده و دوکاتی آپشن های متنوعی را در اختیار خریداران قرار میدهد. باید دانست ارتفاع بخش جلوی این موتورسیکلتها 25 میلیمتر افزایش یافته و آینهها نیز کمی به داخل متمایل شدهاند. بهکارگیری بالچههای جدید در بدنه نیز باعث شده پانیگاله V4 و V4S مدل 2025 کاملاً شبیه موتورسیکلت دوکاتی در موتو جی پی شوند.
از جمله ویژگیهای ایمنی این محصولات بهروز شده میتوان به کنترل کشش، کنترل بلند شدن چرخ از زمین، کنترل لغزش، لانچ کنترل و کوئیک شیفتر اشاره کرد. سیستم ترمز ترکیبی ریس eCBS نیز وجود دارد که برای تشویق موتورسواران به استفاده بیشتر از ترمز عقب طراحی شده و هفت سطح درگیری را ارائه میکند. این سیستم توسط بوش توسعه یافته و موتورسوار میتواند آن را بهطور کامل خاموش نموده و یا اینکه بهصورت سنتی و دستی از ترمز عقب استفاده کند. تا حداکثر 15.5 درصد فشار ترمز عقب قابلاستفاده است و سیستم نیز نیروی ترمز را بسته به درگیری ترمز جلو تنظیم میکند. تمامی این موارد را میتوان از طریق نمایشگر 6.5 اینچی جدید تنظیم کرد. دوکاتی همچنین سیستم اگزوز مسابقهای آکراپوویچ را ارائه میکند که هم صدای دلنشینی داشته و هم قدرت را به 225 اسب بخار میرساند. انتظار میرود اولین نمونههای پانیگاله V4 و V4S مدل 2025 از ماه نوامبر راهی نمایندگیهای فروش در آمریکا شوند.