کاوازاکی نینجا e-1 مدل ۲۰۲۵: سوپربایک برقی برای آینده
نینجا e-1 کاوازاکی: طلوع یک عصر نو برای تیم سبز
نینجا e-1 مدل سال ۲۰۲۵، با بهرهمندی از فناوری پیشرانه الکتریکی خود نشان میدهد کاوازاکی برای انتقال میراث نینجاهای خود به عصری تازه، آماده است. این موتورسیکلت برقی شهری، نه برای جایگزینی مدلهای اسپرت بزرگ بلکه برای فراهم آوردن تجربهای جدید از سرگرمی، راحتی و رانندگی درون شهری طراحی شده است.
طراحی
نینجا e-1 با بدنه کامل (فُل فِرینگ) و خطوط تهاجمی و وضعیت سواری اسپرت خود به وضوح یکی از خانواده نینجا محسوب میشود. رنگبندی نقرهای متالیک روشن درکنار سبز مات لیمویی، نگاه و استدلال کاوازاکی به سوی آینده برقی را نشان میدهد. در محل مخزن سوخت، یک جعبه قفلدار ۵ لیتری برای لوازم کوچک مثل دستکش یا شارژر هم تعبیه شده است تا بتواند e-1 را برای عبورومرور شهری به گزینهای کاربردی تبدیل کند. داشبورد آن به یک نمایشگر رنگی TFT مجهز شده که اطلاعاتی مثل وضعیت باتری، حالت سواری و اتصال به گوشی هوشمند را نشان میدهد. این موتورسیکلت از سه حالت سواری زیر سود میبرد:
- ROAD: حالت اصلی، با بیشینه سرعت حدود ۸۸ کیلومتر در ساعت.
- ECO: محدود به سرعت کمتر برای افزایش برد.
- e-Boost: برای مدت محدود (حدود ۱۵ ثانیه)، افزایش قدرت و سرعت میدهد.
پیشرانه و عملکرد
پشرانه برقی این موتورسیکلت از نوع سنکرون دائممغناطیسی هواخنک است که توان نامی آن برابر با ۵٫۰ کیلووات و توان بیشینه آن برابر ۹٫۰ کیلووات (حدود ۱۲ اسب بخار) اعلام شده است. دو باتری لیتیوم-یونی جداشونده، هر کدام با ظرفیت ۳۰ آمپر-ساعت و ولتاژ اسمی ۵۰٫۴ ولت، تامین نیروی موتو را بر عهده دارند. زمان شارژ کامل هر باتری هم حدود ۳٫۷ ساعت است.
جدول مشخصات فنی مدل 2025
مشخصات | |
---|---|
موتور | موتور سنکرون دائممغناطیس هواخنک |
توان نامی | ۵٫۰ کیلووات ≈ ۶٫۸ اسب بخار |
توان بیشینه | ۹٫۰ کیلووات ≈ ۱۲ اسب بخار / در دور ۲۶۰۰-۴۰۰۰ |
گشتاور بیشینه | ۴۰ نیوتنمتر (۰-۱۶۰۰ دور) |
باتری | دو پک باتری لیتیوم-یونی قابل جدا شدن، هر کدام ۳۰ آمپرساعت، ولتاژ اسمی ۵۰٫۴ ولت |
وزن باتریها | هر باتری حدود ۱۱٫۵ کیلوگرم |
زمان شارژ کامل هر باتری | ~۳٫۷ ساعت |
برد ادعاشده | حدود ۷۲ کیلومتر طبق استاندارد WMTC کلاس ۱ |
بیشینه سرعت ROAD | حدود ۸۸ کیلومتر/ساعت |
بیشینه سرعت ECO | حدود ۶۴ کیلومتر/ساعت |
با e-Boost (ROAD) | تا ~۹۹ کیلومتر/ساعت |
فُرِم/چارچوب | استیل ترلیس (Trellis) |
تعلیق جلو | فورک تلسکوپیک ۴۱ میلیمتری |
تعلیق عقب | شاک گازی، قابل تنظیم پیشبار فنر |
ترمزها | جلو: دیسک ۲۹۰ میلیمتری با کالیپر دو پیستون + ABS؛ عقب: دیسک ۲۲۰ میلیمتری با کالیپر دو پیستون + ABS |
تایر جلو | ۱۰۰/۸۰-۱۷ M/C ۵۲S |
تایر عقب | ۱۳۰/۷۰-۱۷ M/C ۶۲S |
ابعاد (طول × عرض × ارتفاع) | ۱٬۹۸۰ × ۶۹۰ × ۱٬۱۰۵ میلیمتر |
فاصله بین دو محور (Wheelbase) | ۱٬۳۷۰ میلیمتر |
ارتفاع صندلی | ۷۸۵ میلیمتر |
وزن خالص (بدون سرنشین) | ~۱۴۰ کیلوگرم |
جمعبندی
نینجا e-1 ۲۰۲۵ بیشتر مناسب استفاده شهری است: وزن سبک، طراحی اسپرت، امکانات مدرن و برد کافی برای ماموریتهای روزمره هم گواه این ادعا خواهند بود. بیشک این موتورسیکلت برقی با هویت قوی، مصرف پایین و هزینه نگهداری کمتر خود به یکی از بهترین گزینههای شهری آینده تبدیل خواهد شد. نظر شما درباره کاوازاکی e-1 برقی چیست؟