کیوجی موتور از موتورسیکلت SRT900 مدل 2026 رونمایی کرد؛ ترکیبی مدرن برای استفاده در خیابان و بیراهه

چهارشنبه 2 مهر 1404 - 08:00
مطالعه 3 دقیقه
موتورسیکلت آفرود کیوجی SRT900
QJMotor با دو موتورسیکلت ماجراجویانه قدرتمند و خوش‌قیمت، بازار انگلستان را هدف گرفته است. با دو مدل جدید SRT 900 آشنا شوید.
تبلیغات

بازار موتورسیکلت‌های ماجراجو یا به‌اصطلاح «ادونچر» در سال‌های اخیر رونق چشمگیری پیدا کرده و بسیاری از برندهای تازه‌وارد تلاش دارند با معرفی محصولات متنوع، جایگاهی برای خود دست و پا کنند؛ این مسئله تنها مختص کشور ما نیست و در بازارهای اروپایی و شرقی هم، مردم به خرید این دسته از موتورسیکلت‌ها علاقه نشان داده‌اند؛ از این رو، برند چینی کیوجی موتور (QJMotor) با معرفی دو مدل جدید به نام‌های «SRT 900 S» و «SRT 900 SX» حضورش را پررنگ‌تر کرده است.

هر دو مدل در بسیاری از بخش‌ها اشتراک دارند اما تفاوت‌هایی میانشان دیده می‌شود که بیشتر به نوع استفاده و سلیقه خریداران برمی‌گردد. مدل S با رینگ‌های آلومینیومی ریخته‌گری‌شده ۱۷ اینچی در جلو و عقب، بیشتر مناسب جاده و استفاده روزمره خواهد بود. در نقطه مقابل، مدل SX از رینگ‌های اسپوک تیوبلس بهره‌مند شده که در جلو و عقب به‌ترتیب ابعادی برابر ۱۹ و ۱۷ اینچ دارند؛ بنابراین برای مسیرهای خارج از جاده و شرایط ناهموار انتخاب بهتری محسوب می‌شود. SX همچنین به صورت استاندارد با سیستم بار سه‌تکه سخت عرضه می‌شود؛ قابلیتی که در مدل S وجود ندارد. در بحث قیمت نیز اختلاف اندکی میان این دو دیده می‌شود؛ نسخه S حدود ۱۰,۱۲۵ دلار و نسخه SX با امکانات بیشتر حدود ۱۰,۳۹۵ دلار قیمت‌گذاری شده است.

در بخش فنی، هر دو موتورسیکلت نیروی خود را از یک پیشرانه دو سیلندر موازی با حجم ۹۰۴ سی‌سی دریافت می‌کنند که توان تولید ۹۳.۸ اسب بخار قدرت را در ۹,۰۰۰ دور در دقیقه دارد. خروجی گشتاور موتور یادشده هم برابر ۸۹.۸ نیوتن‌متر در ۶,۵۰۰ دور در دقیقه اعلام شده است. این موتور با استاندارد آلایندگی Euro 5 پلاس سازگار بوده و نیرو را از طریق جعبه‌دنده شش سرعتی به محور عقب منتقل می‌کند. کیوجی موتور با تجهیز موتورسیکلت‌های SRT 900 به دریچه گاز برقی، کنترل کشش، تعویض دنده سریع و حالت‌های مختلف رانندگی، سطح امکانات الکترونیکی‌شان را به برندهای مطرح جهانی نزدیک‌تر کرده است.

کیوجی موتور در زمینه تعلیق هم از برند معتبر «Marzocchi» کمک گرفته است. محور جلو میزبان دو شاخه USD قابل تنظیم شده و محور عقب هم یک مونو‌شاک هیدرولیکی دارد که وظیفه جذب ضربات را به دوش می‌کشد. سیستم ترمز هم که توسط برمبو طراحی شده، شامل دو دیسک ۳۲۰ میلی‌متری در جلو با کالیپرهای رادیال چهار پیستونه و یک دیسک ۲۶۰ میلی‌متری در عقب می‌شود که همگی با ABS دو کاناله پشتیبانی می‌شوند.

امکانات رفاهی و ایمنی هم در سطح قابل قبولی قرار دارد. هر دو مدل از بلوتوث با قابلیت اتصال و نمایش صفحه گوشی و ناوبری گام به گام پشتیبانی می‌کنند. سیستم روشنایی از فناوری LED سود می‌برد و پورت‌های USB-A و USB-C هم برای شارژ وسایل الکترونیکی در نظر گرفته شده‌اند. همچنین وجود دستگیره‌های مقاوم و محافظ لوله‌ای فولادی در کنار طراحی مستحکم، امنیت و دوام بالاتری برای سفرهای طولانی به همراه دارد.

کیوجی موتور، موتورسیکلت‌های تازه خود را در سه ترکیب رنگی سفید/مشکی، نقره‌ای/قرمز و مشکی/زرد عرضه می‌کند تا مشتریان انتخاب متنوع‌تری داشته باشند. به این ترتیب، SRT 900 S و SX می‌توانند با امکانات مناسب و قیمت رقابتی، سهم قابل توجهی از بازار موتورسیکلت‌های ماجراجویانه در انگلستان را هدف قرار دهند. نظر شما درباره این موتورسیکلت‌ها چیست؟ آیا بازار داخلی کشور ما هم از نسخه تازه این محصولات استقبال خواهد کرد یا این دسته از محصولات جای خود را به مدل‌های برقی خواهند داد؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.