تریل جدید یاماها برای ماجراجویان جوان؛ معرفی رسمی WR125R مدل 2026
یاماها دوباره پای WR125R را به میدان باز کرده است. موتورسیکلت سبک و ماجراجویی که حالا سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها (VVA) را دارد؛ سیستمی که پیشتر روی مدلهای R125، MT125 و XSR125 تعبیه شده بود. تکنولوژی یادشده به WR125R کمک میکند تا بهصورت خودکار میان دو پروفیل میلسوپاپ ورودی جابهجا شود و در نتیجه در دورهای بالاتر توان بیشتری را در اختیار راننده قرار دهد.
پیشرانه تکسیلندر ۱۲۵ سیسی با خنککاری مایع، توان تولید ۱۴.۸ اسببخار قدرت (در دور ۱۰ هزار rpm) و ۱۱.۲۵ نیوتنمتر گشتاور (در دور ۶۵۰۰ rpm) را دارد؛ اعدادی که برای یک موتورسیکلت شهری و آفرود سبک، مناسب قلمداد میشوند و هم شتاب مناسبی برای راننده فراهم خواهند کرد و هم قابلیت ماجراجویی روزمره را به ارمغان میآورند.
یاماها در ساخت WR125R، چیزی کم نگذاشته است. فریم نیمهدوبل در کنار کمکفنرهای جلو «KYB» با قطر ۴۱ میلیمتر و یک کمکفنر تکی قابل تنظیم در عقب، نوید یک سواری پایدار در مسیرهای سخت را میدهند. ترکیب رینگ ۲۱ اینچی جلو و ۱۸ اینچی عقب همراه با تایرهای دندانهدار «دانلوپ D605»، بیش از هر چیز یادآور دنیای تریل و آفرودسواری خواهد شد. سازنده برای حفظ ایمنی و توقف این موتورسیکلت هم از یک دیسک ۲۶۷ میلیمتری جلو با کالیپر ABS تککاناله و دیسک ۲۲۰ میلیمتری عقب در استفاده کرده است.
یاماها WR125R از منظر امکانات، محصولی مدرن به شمار میرود که از نمایشگر مستطیلی LCD و نرمافزار «MyRide» (با اتصال به گوشی هوشمند) سود میبرد. چراغهای جلو همگی از نوع LED هستند تا هم روشنایی بهتر و هم نمای مدرنتری را برای این موتورسیکلت ایجاد کنند.
برنامه یاماها بر آن اس که WR125R را در دو رنگ «آیکون بلو» و «یاماها بلک» عرضه کند؛ قیمت نهایی این تازهوارد کوچک که در نمایشگاه «Motorcycle Live» در انگلستان به نمایش درخواهد آمد، هنوز بهطور رسمی اعلام نشده است. نظر شما درباره این محصول یاماها چیست؟ آیا این تغییرات تازه ارزش بهروزرسانی به مدل ۲۰۲۶ را دارند؟