از Ninja 500 تازه‌وارد تا ZX-6R قدرتمند؛ موتورسکیلت های جدید کاوازاکی برای سال 2026

پنج‌شنبه 3 مهر 1404 - 09:00
مطالعه 6 دقیقه
موتورسیکلت کاوازاکی 2026
کاوازاکی با معرفی طیف متنوعی از خانواده نینجا برای سال ۲۰۲۶، بار دیگر تعهد خود به دنیای موتورسیکلت‌های اسپرت را به اثبات رساند.
تبلیغات

کاوازاکی رسما طیف موتورسیکلت‌های اسپرت و سوپراسپرت خود را برای سال ۲۰۲۶ به‌روزرسانی کرد. این دسته از محصولات تازه شامل مدل‌های نینجا 500، 500SE، نینجا 650، نینجا ZX-4R، نینجا ZX-4RR و نینجا ZX-6R می‌شود که به‌زودی وارد نمایندگی‌های این برند در سراسر جهان خواهند شد.

نکته جالب این عرضه، غیبت ZX-10R و ZX-10RR بود که در ابتدا برای هواداران این مدل‌ها نگرانی‌هایی ایجاد کرد؛ چرا که مدل ۲۰۲۵ از استانداردهای آلایندگی یورو ۵ پلاس عقب مانده است. با این حال کاوازاکی دست از توسعه برنداشته و سبد جدید محصولات نینجای خود را به بهترین شکل ممکن بازآفرینی کرده است.

کپی لینک

نینجا 500؛ تازه‌وارد سبک‌وزن اما پر امکانات

نینجا ۵۰۰ با یک پیشرانه دو سیلندر موازی ۴۵۱ سی‌سی عرضه می‌شود و تلفیقی از قدرت، وزن کم و سهولت کاربری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. سیستم «Assist & Slipper Clutch»، ترمز جلوی ۳۱۰ میلی‌متری، صندلی راحت با موقعیت رانندگی مناسب، چراغ‌های LED و اتصال گوشی هوشمند از طریق نرم‌افزار «Rideology» تنها بخشی از امکانات این موتورسیکلت به شمار می‌روند.

کپی لینک

نینجا 500 SE؛ نسخه ویژه برای سخت‌پسندها

نینجا 500 SE نسخه‌ای ویژه از نینجا 500 به شمار می‌رود که با نمایشگر رنگی TFT، قابلیت اتصال به گوشی، سیستم KIPASS، درگاه USB-C و بادگیر بزرگ‌تری دارد. این نسخه با وزن کمتر (حدود ۱۷۲ کیلوگرم) و طراحی فریم Trellis فولادی، پاسخگوتر و سبک‌تر طراحی شده و راندمان اسپرت‌تری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. 500 SE در کنار سیستم ABS و تعلیق ۴۱ میلی‌متری، تفاوت‌های بصری و تجهیزات اضافه‌ای دارد که باعث شده برای علاقه‌مندان، گزینه‌ای جذاب‌تر به نظر برسد.

کپی لینک

نینجا 650؛ میان رده محبوب با چهره‌ ای خشمگین تر از قبل

نینجا 650 همچنان با موتور ۶۴۹ سی‌سی شناخته‌شده خود وارد بازار می‌شود. این مدل برای رفت‌وآمد روزانه و گذر از پیچ‌های کوهستانی طراحی شده و از نظر طراحی بدنه، تهاجمی‌تر از گذشته شده است. صفحه نمایش TFT رنگی ۴.۳ اینچی، چراغ‌های LED، سیستم KTRC با دو حالت کنترل کشش و قابلیت اتصال گوشی هوشمند ازجمله امکانات مهم آن هستند.

کپی لینک

نینجا ZX-4R و ZX-4RR؛ سوپراسپرت های کوچک با قلب چهار سیلندر

کاوازاکی با معرفی ZX-4R و ZX-4RR بار دیگر بازار ۴۰۰ سی‌سی را متحول کرده است. این موتورها با پیشرانه چهارسیلندر خطی ۳۹۹ سی‌سی و شاسی سبک تیوبلار، تجربه‌ای نزدیک به مدل‌های مسابقه‌ای را ارائه می‌دهند. کمک‌فنر مدل «شوآ SFF-BP» در جلو، سیستم تعلیق عقب افقی backlink، ترمزهای دوبل ۲۹۰ میلی‌متری و نمایشگر TFT رنگی از ویژگی‌های بارز ZX-4R به شمار می‌روند. نسخه ZX-4RR علاوه بر این امکانات به Quick Shifter دوطرفه و سیستم تعلیق ارتقایافته شوآ هم مجهز است.

کپی لینک

نینجا ZX-6R؛ سردمدار کلاس ۶۰۰

نینجا ZX-6R با موتور ۶۳۶ سی‌سی و تجهیزاتی مانند Assist & Slipper Clutch، KQS، سیستم KTRC سه‌حالته، KIBS و حالت‌های قدرت متنوع، یکی از جدی‌ترین سوپرموتورهای حال حاضر بازار محسوب می‌شود. شاسی الهام‌گرفته از مسابقات، کمک‌فنرهای قابل‌تنظیم برند شوآ و ترمزهای دوبل ۳۱۰ میلی‌متری در کنار تایرهای «پیرلی دیابلو روسو مارک ۴» تضمین‌کننده کنترل دقیق در پیست و خیابان هستند. طراحی ظاهری نیز ترکیبی از استایل ZX-10R با هویت مستقل ۶۰۰ است.

چرخ موتورسیکلت کاوازاکی zx 6r 2026
نمایشگر موتورسیکلت کاوازاکی ZX-6R
موتور موتورسیکلت کاوازاکی نینجا ZX 6R
کپی لینک

جدول مشخصات فنی کلیدی کاوازاکی های نینجا ۲۰۲۶

مدل

حجم موتور

ویژگی‌های شاخص

قیمت پایه (دلار)

نینجا 500

451 سی‌سی دو سیلندر

Assist & Slipper Clutch، LED، اتصال گوشی

از 5,399

نینجا 500 SE

همان 451 سی‌سی

TFT، KIPASS، USB-C، تجهیزات ایمنی اضافه

از 6,499

نینجا 650

649 سی‌سی دو سیلندر

TFT رنگی، KTRC، LED، طراحی تهاجمی

از 7,599

نینجا ZX-4R

399 سی‌سی چهار سیلندر

شاسی سبک، ترمز دوبل 290mm، Showa SFF-BP

از 9,299

نینجا ZX-4RR

همان 399 سی‌سی

Quick Shifter دوطرفه، تعلیق Showa ارتقا یافته

از 9,999

نینجا ZX-6R

636 سی‌سی چهار سیلندر

KQS، KTRC، KIBS، تایر Pirelli، شاسی مسابقه‌ای

از 11,599 (بدون ABS)

این سبد محصول تازه نشان می‌دهد که کاوازاکی هنوز هم روی موتورسیکلت‌های اسپرت و سوپراسپرت حساب جدی باز می‌کند. از گزینه‌های سبک‌وزن و اقتصادی گرفته تا مدل‌های سوپراسپرت مسابقه‌ای، کاوازاکی سری نینجا ۲۰۲۶ را برای هر سلیقه‌ای آماده کرده است. غیبت اولیه ZX-10R نگرانی‌هایی به همراه داشت اما تایید حضور آن مدل هم در بازارهای آسیایی احتمال بازگشتش به اروپا و آمریکا را تقویت می‌کند. نظر شما درباره سری نینجا ۲۰۲۶ چیست؟ کدام مدل‌های مدرن را رقیب اصلی این خانواده جسور می‌دانید؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.