مدیرعامل بی ام و موتوراد: نیازی به برقی سازی موتورسیکلت ها نداریم!

جمعه 11 مهر 1404 - 21:02
مطالعه 3 دقیقه
موتورسیکلت ب ام و مسابقه ای
ظاهرا ب‌ام‌و در تلاش است تا با حرکت در خلاف جریان اصلی، مشتریان تازه‌ای پیدا کند.
تبلیغات

هر شرکتی رویای گسترش دارد اما گاهی رد کردن بعضی گزینه‌ها، خود یک استراتژی به شمار می‌رود. وقتی مدیر ارشد بی‌ام‌و موتوراد اعلام کند که به موتور برقی یا موتور کراس علاقه ندارد، این موضوع نگاهی دقیق‌تر به تقاضا، سیاست‌های تولید و فلسفه برند را می‌طلبد. آیا بازار هنوز برای این تغییرات آماده نیست؟ آیا صاحبان موتورسیکلت دید متفاوتی دارند؟ چرا بی‌ام‌دبلیو موتوراد تصمیم گرفته که بر خلاف جهت روند جهانی موتورسیکلت برقی و کراس حرکت کند؟

مدیرعامل بخش موتورسیکلت بی‌ام‌و، «مارکوس فلاش»، در مصاحبه‌ای با سایت Common Tread گفته است که هیچ تقاضای واقعی برای موتورسیکلت‌های برقی کامل یا موتور کراس وجود ندارد. گرچه بی‌ام‌و در زمینه تولید موتورهای قدرتمند شناخته شده است اما فعلا برنامه‌ای برای ورود به این حوزه‌ها ندارد.

فلاش با اشاره به گفتگو با مشتریان و نمایندگی‌ها می‌گوید که تصمیم آن‌ها بر پایه بازخورد مستقیم از بازار گرفته شده است؛ مشتریان فعلی بی‌ام‌و، موتورسواران سری GS هستند که کمی ماجراجویی آفرود دارند اما آن‌ها نه علاقه‌مند موتور کراس خالص محسوب می‌شوند و نه موتور تماما برقی؛ بنابراین بی‌ام‌و ترجیح داده روی توسعه موتورسیکلت‌هایی متمرکز بماند که تقاضا در آن‌ها ثابت و مستمر است.

کپی لینک

احتمال ورود موتورسیکلت اسپرت زیر هزار سی‌سی

فلاش به‌طور ضمنی اشاره کرده که ممکن است بی‌ام‌و مدلی اسپرت با حجم کمتر از هزار سی‌سی عرضه کند؛ مثلا با همان موتور دو سیلندر موازی ۸۹۵ سی‌سی که در مدل «F ۹۰۰ XR» استفاده شده یا شاید یک مدل سبک‌تر نظیر «G ۳۱۰ RR». او تاکید کرده که هنوز برای صحبت نهایی درباره جزئیات این طرح زود است.

فلاش در پاسخ به سؤال درباره استفاده از موتور خطی چهار سیلندر برای موتورسیکلت‌هایی غیر از حوزه هزار سی‌سی، گفته که این گزینه برای حال حاضر در برنامه بی‌ام‌و جایی ندارد. سخنگوی این برند آلمانی می‌گوید که آن‌ها ترجیح داده‌اند روی پلتفرم‌هایی که مردم تقاضای بیشتری نشان داده‌اند سرمایه‌گذاری کند.

بی‌ام‌و اذعان کرده که باوجود تکنولوژی گسترده در خودروهای برقی، تاکنون تقاضای واقعی برای موتورسیکلت کاملا برقی نداشته است؛ با این حال اسکوترهای برقی و «وسایل نقلیه تک مسیری» (single-track mobility) در حال حاضر عملکرد خوبی داشته‌اند. فروش در کلاس‌هایی بالاتر از یازده کیلووات برای بی‌ام‌دبلیو نسبتا موفق بوده پس از این برند روی برقی‎‌سازی مدل‌های پرفروش کنونی خود تمرکز خواهد کرد و مدل‌های خاص و پرطرفدار سطح‌بالا را همچنان با پیشرانه درون‌سوز روانه بازار خواهد کرد. نظر شما درباره این سیاست کاری گروه بی‌ا‌م‌و چیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.