نسخه رالی موتورسیکلت دوکاتی مولتی استرادا V4 برای 2026 رونمایی شد

شنبه 19 مهر 1404 - 08:00
مطالعه 4 دقیقه
موتورسیکلت رالی دوکاتی مولتی استرادا V4 دو رنگ
دوکاتی با مولتی‌استرادا V4 رالی ۲۰۲۶، مرزهای ماجراجویی را جابجا می‌کند. ترکیبی از قدرت بی‌نظیر، راحتی بی‌سابقه و توانایی‌های آف‌رود شگفت‌انگیز.
تبلیغات

دوکاتی با مولتی‌استرادا V4 رالی مدل ۲۰۲۶، بار دیگر ثابت کرده است که در ساخت موتورسیکلت‌های ادونچر-تورینگ صدرنشین است. این مدل جدید، تلفیقی از قدرت بالا، راحتی چشمگیر و توانایی آفرود قابل‌توجه را ارائه می‌دهد تا عاشقان سفرهای طولانی و مسیر خاکی یا آسفالت، چیزی کم نداشته باشند.

کپی لینک

مشخصات فنی و بهبودهای کلیدی

مولتی‌استرادا V4 رالی ۲۰۲۶ با موتور قدرتمند V4 گرن‌توریسمو ۱,۱۵۸ سی‌سی عرضه می‌شود. حداکثر قدرت و گشتاور این موتور ۱۷۰ اسب‌بخار در ۱۰,۷۵۰ دور در دقیقه و ۱۲۱ نیوتن‌متر در ۸,۷۵۰ دور در دقیقه اعلام شده است. دوکاتی ادعا می‌کند که منحنی گشتاور در مقایسه با نسل گذشته خطی‌تر شده تا موتورسیکلت در دورهای پایین‌تر نیز احساس قدرت را القا کند؛ ویژگی که به‌ویژه برای حرکت در مسیرهای سخت و آفرود مناسب است.

سیستم قطع و وصل خودکار سیلندرهای عقب در دورهای پایین و هنگام شروع حرکت، به بهبود مصرف سوخت و کاهش آلایندگی کمک می‌کند. همچنین فواصل سرویس برای مولتی‌استرادا V4 رالی ۲۰۲۶ طولانی‌تر شده‌اند؛ به‌این‌ترتیب راننده می‌بایست پس از هر ۱۵٬۰۰۰ کیلومتر برای سرویس‌های عادی و ۶۰٬۰۰۰ کیلومتر برای سرویس‌های سنگین‌تر به نمایندگی این شرکت مراجعه کند.

کپی لینک

تعلیق، آفرود و راحتی

تعلیق مولتی‌استرادا V4 رالی ۲۰۲۶ با دامنه حرکتی بیشتر و ارتفاع شاسی بالاتر طراحی شده است: هر دو محور جلو و عقب ۲۰۰ میلی‌متر کورس دارند و فاصله کف موتور تا زمین به ۲۳۰ میلی‌متر افزایش یافته است. این تغییرات به سهولت حرکت در شن، سنگریزه و مسیرهای ناهموار کمک شایانی خواهند کرد. البته این موتورسیکلت آفرودی به سیستم ALD نیز مجهز شده است؛ یعنی وقتی سرعت موتورسیکلت زیر ۱۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد، ارتفاع نسبی موتور پایین می‌آید تا قرار گرفتن پاها روی زمین آسان‌تر شود؛ با افزایش سرعت، ارتفاع به حالت آفرودی بازمی‌گردد.

کپی لینک

تکنولوژی و امکانات ایمنی

مولتی‌استرادا V4 رالی ۲۰۲۶ سرشار از فناوری‌های مدرن است. سواری با کمک تعلیق نیمه‌فعال «مارزوچی Adaptive DSS EVO» انجام می‌شود که فشار پیش‌بار، دمپینگ فشرده‌سازی و بازگشت (rebound) را متناسب با سطح مسیر و سبک رانندگی تنظیم می‌کند. افزون بر این، سیستم‌هایی مانند ABS حساس به زاویه‌ پیچ، کنترل کشش، ترمز ترکیبی الکترونیکی، کروز کنترل تطبیقی و هشدار برخورد جلو هم با استفاده از رادارهای جلو و عقب در خدمت راننده این محصول فوق‌مجهز خواهند بود. نمایشگر ۶٫۵ اینچی TFT به همراه اپلیکیشن «Ducati Connect» نمایش داده‌ها را به شکل دقیق و قابل فهم ارائه می‌دهد و امکان استفاده از حالت‌های سواری متنوع مانند اسپرت، تورینگ، بارانی، خیابانی و حالت مخصوص «Enduro» را برای راننده ممکن می‌کند.

کپی لینک

راحتی راننده و سرنشین

دوکاتی در مولتی‌استرادا V4 رالی ۲۰۲۶ برای راحتی هرچه بیشتر راننده، از شیشه جلو با ۴۰ میلی‌متر عرض و ۲۰ میلی‌متر ارتفاع بیشتر از نسخه‌های استاندارد مولتی‌استرادا V4 استفاده کرده است. همچنین محافظ موتور تقویت شده تا در مسیرهای کوهستانی یا سنگلاخ آسیب‌های احتمالی را کاهش دهد.

کپی لینک

عرضه

عرضه مدل مولتی‌استرادا V4 رالی ۲۰۲۶ با رنگ‌ها جدید از نوامبر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. مولتی‌استرادا V4 رالی ۲۰۲۶ در مجموع نمونه‌ای از ترکیب موفق قدرت، راحتی و توان آفرودی است. نظر شما درباره این موتورسیکلت چیست؟

کپی لینک

جدول مشخصات فنی مولتی‌استرادا V4 رالی ۲۰۲۶

ویژگی

مقدار

موتور

V4 گرن‌توریسمو، ۱۱۵۸ سی‌سی

قدرت اوج

۱۷۰ اسب‌بخار در ۱۰,۷۵۰ دور بر دقیقه

گشتاور اوج

۸۹٫۲ پوند-فوت در ۸,۷۵۰ دور بر دقیقه

کورس تعلیق جلو/عقب

۲۰۰ میلی‌متر هر دو محور

فاصله کف تا زمین

۲۳۰ میلی‌متر

نمایشگر

۶٫۵ اینچی TFT با اپلیکیشن Ducati Connect

حالت‌های سواری

اسپرت، تورینگ، بارانی، خیابانی و حالت مخصوص «Enduro»

سرعت عملکرد ارتفاع (ALD)

کاهش ارتفاع زیر حدود ۱۰ کیلومتر بر ساعت

عرضه

شروع از نوامبر ۲۰۲۵ در اروپا

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.