معرفی هوندا CB1000F مدل ۲۰۲۶، ترکیب فناوری‌های مدرن با ظاهر کلاسیک

یک‌شنبه 20 مهر 1404 - 13:00
مطالعه 3 دقیقه
هوندا CB1000F مدل 2026
هوندا با رونمایی از CB1000F جدید، روح کلاسیک دهه ۸۰ میلادی را با قلب تپنده فایربلید و فناوری‌های مدرن درهم‌آمیخته است.
تبلیغات

هوندا از جدیدترین عضو خانوادهٔ CB خود یعنی CB1000F مدل ۲۰۲۶ رونمایی کرده است؛ یک موتورسیکلت نیکد که طراحی نوستالژیک و الهام‌گرفته از مدل افسانه‌ای CB750F دهه ۱۹۸۰ را با مهندسی و قوای محرکهٔ مدرن برگرفته از سوپربایک فایربلید ترکیب می‌کند. این موتورسیکلت با هدف ارائهٔ بهترین تعادل میان حس کنترل یک موتورسیکلت میان‌وزن و قدرت یک نیکد سنگین‌وزن طراحی شده است.

قلب تپندهٔ این هیولای جدید، یک پیشرانهٔ چهار سیلندر ۱۰۰۰ سی‌سی برگرفته از مدل فایربلید است که برای ارائهٔ عملکرد بهتر در دورهای پایین‌تر موتور، بازنگری شده است. این پیشرانه اکنون توانایی تولید ۱۲۲ اسب بخار قدرت در ۹ هزار rpm و ۱۰۳ نیوتن متر گشتاور در ۸ هزار rpm را دارد. هرچند این اعداد از مدل هورنت کمتر هستند اما هوندا تأکید دارد که هدف، تمرکز قدرت در دورهای میانی و قابل‌استفاده‌تر برای رانندگی شهری و جاده‌ای بوده است. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ بهینه‌سازی‌شده به چرخ عقب منتقل می‌شود.

شاسی CB1000F از نوع فولادی است که از مدل هورنت به عاریت گرفته شده اما از یک ساب‌فریم اختصاصی بهره می‌برد تا فضای نشیمن بیشتری فراهم کند. سیستم تعلیق این مدل در جلو شامل یک دوشاخ تلسکوپی معکوس ۴۱ میلی‌متری و در عقب از کمک‌فنر Pro-Link با قابلیت تنظیم کامل استفاده می‌کند. این مجموعه روی رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی ریخته‌گری شده سوار است و وظیفهٔ توقف آن بر عهدهٔ سیستم ترمز قدرتمند ساخت نیسین قرار دارد. وزن خالص این موتورسیکلت ۲۱۴ کیلوگرم اعلام شده است.

هوندا، CB1000F را به مجموعه‌ای کامل از فناوری‌های مدرن مجهز کرده است. یک واحد اندازه‌گیری اینرسی بر عملکرد سیستم‌های کمکی نظارت می‌کند و راکب می‌تواند از میان سه حالت رانندگی استاندارد، بارانی و شخصی یکی را انتخاب کند. این حالت‌ها تنظیمات مربوط به قدرت خروجی، ترمز موتور و کنترل تک‌چرخ را تغییر می‌دهند. از دیگر امکانات می‌توان به نمایشگر ۵ اینچی TFT با قابلیت اتصال به تلفن هوشمند، سیستم استارت بدون کلید، ترمز ABS پیشرفته برای پیچ‌ها و چراغ‌های تمام LED اشاره کرد.

طراحی ظاهری با الهام از مدل‌های کلاسیک، در چراغ جلوی گرد و بوق‌های دوگانه به‌خوبی نمایان است. گرافیک روی باک و پوشش‌های جانبی نیز ادای احترامی به فردی اسپنسر، یکی از قهرمانان مسابقات با مدل CB750F است. این موتورسیکلت با باک ۱۶ لیتری خود می‌تواند به برد پیمایشی در حدود ۲۸۰ کیلومتر دست پیدا کند. هوندا CB1000F ابتدا در اروپا و احتمالاً در ماه‌های ابتدایی سال آینده میلادی عرضه خواهد شد و قیمت آن هنوز مشخص نیست. این مدل در سه رنگ جدید و با سه پکیج آپشنال اسپرت، راحت و سفر قابل سفارش خواهد بود که هرکدام مجموعه‌ای از تجهیزات اضافی مانند بادگیر بلند، گرم‌کن زین و کیف‌های جانبی را ارائه می‌دهند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.