معرفی سوزوکی جیکسر SF250 جدید با قابلیت استفاده از سوخت مصنوعی

یک‌شنبه 4 آبان 1404 - 09:00
مطالعه 4 دقیقه
موتورسیکلت سوزوکی جیکسر sf250 ff
محصول تازه این برند ژاپنی موفقیتی تازه برای حفظ لذت استفاده از موتور بنزینی و سازگاری با محیط زیست محصوب می‌شود.
تبلیغات

موتورسیکلت‌ساز ژاپنی سوزوکی با رونمایی از نسخه FF (فلکس‌فیول) موتورسیکلت جیکسر SF 250 خود گامی مهم را در جهت همراهی با سوخت‌های زیستی و مصنوعی برداشته است. مدل یادشده که نخستین‌بار در هند معرفی شد، توانایی کار با سوخت‌های ترکیبی (شامل ۸۵٪ اتانول و باقی‌مانده بنزین) را دارد تا بتواند در کنار ارائه یک تجربه اسپرت و هیجان‌انگیز، سازنده و مشتریانش را به سواری پاک نزدیک‌تر کند. شرکت سوزوکی در معرفی این محصول تاکید کرده است که افزون‌بر تطبیق با سوخت پایدارتر از همان پیشرانه ۲۴۹ سی‌سی تک‌سیلندر استفاده شده که عملکرد آن با مدل استاندارد (تمام بنزینی) تقریبا یکسان است.

پیشرانه ۲۴۹ سی‌سی مذکور با استفاده از سوخت ترکیبی E85 ( یعنی ترکیب ۸۵٪ اتانول و ۱۵٪ بنزین) توان تولید حداکثر ۲۷.۹ اسب‌بخار قدرت را دارد. گشتاور خروجی هم مانند مدل پایه و برابر ۲۲٫۵ نیوتن‌متر باقی‌مانده است. سوزوکی برای دستیابی به این فناوری در جیکسر SF 250، اجزایی چون انژکتور، پمپ سوخت، فیلتر سوخت و حتی واحد کنترلی ECU را بازطراحی کرده تا فرایند احتراق را برای E85 هم بهینه کند.

سوزوکی جیکسر SF 250 FF در زمینه طراحی هم تفاوت چندان زیادی با نسخه عادی خود ندارد؛ درست مانند بیشتر ویژگی‌های فنی که یکسان هستند. بنابراین خریدار نه‌تنها نگران کمبود پشتیبانی فنی از موتورسیکلت خود نخواهد بود بلکه سواری هیجان‌انگیز همیشگی را در کالبد سازگار با محیط‌زیست این موتورسیکلت تجربه خواهد کرد. بخش‌هایی چون چراغ‌های LED، طراحی اسپرت اگزوزهای دوگانه، صفحه نمایش دیجیتال بلوتوث‌دار و ترمز دو کاناله ABS نیز در آن وجود دارند.

در نظر داشته باشید که اتانول از منابع تجدیدپذیر تولید می‌شود و استفاده بیشتر از آن به معنای کاهش انتشار دی‌اکسید کربن است؛ بنابراین، این حرکت سوزوکی نه‌تنها یک ارتقای فنی بلکه گامی به سمت پایداری بیشتر در صنعت موتورسیکلت محسوب می‌شود. ناگفته نماند که هزینه سوخت در بلندمدت برای کسانی که به سوخت‌های جایگزین دسترسی دارند کاهش پیدا می‌کند و این می‌تواند برای متقاضیان جیکسر SF 250 یک امتیاز مثبت باشد.

با این حال، دست‌یابی به قابلیت استفاده از دو نوع سوخت در مدل‌های تولید انبوه، چالش‌هایی را نیز به همراه دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پراکندگی زیرساخت مناسب برای سوخت‌های ترکیبی اتانول در بازارها، تطبیق تولید با استانداردهای اقلیمی و هزینه تمام‌شده ارتقای موتور برای خریدار و مشتری اشاره کرد. به این ترتیب شاید موفقیت سوزوکی در نگاه اول چندان چشم‌گیر به نظر نرسد اما با درنظر گرفتن برآورد هزینه‌ها می‌توان قدم مثبت آن را یک دستاورد مهم قلمداد کرد.

سوزوکی جیکسر SF 250 FF نمونه‌ای شاخص به شمار می‌رود که در مسیر نوین صنعت موتورسیکلت قرار گرفته است: ترکیبی از قدرت، راندمان اسپرت، قابلیت تطبیق با سوخت‌های پایدار و طراحی قابل قبول برای استفاده روزمره. این مدل نشان می‌دهد که نوآوری در موتورسیکلت تنها به افزایش اسب‌بخار محدود نمی‌شود؛ بلکه می‌تواند مسیر تازه‌ای به سوی صنعت سبزتر نیز بگشاید. نظر شما درباره این موتورسیکلت چیست؟ از دید شما چرا موتورسیکلت‌سازان بیشتر از خودروسازان به دنبال حفظ لذت راندمان موتورهای درون‌سوز هستند؟

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.