معرفی کاوازاکی KLE500 ادونچر جدید
موتورسیکلتساز ژاپنی کاوازاکی پس از سالها غیبت در کلاس اونچور، بهتازگی از مدل جدید «KLE500» را برای سال ۲۰۲۶ پردهبرداری کرده است؛ موتوری که نهتنها بازگشتی قدرتمند محسوب میشود بلکه ترکیبی از عملکرد شهری روزمره و تواناییهای خارج جاده را با خود به همراه دارد. این مدل با نامی تاریخی که نخستین بار در سال ۱۹۹۱ عرضه شد و در سال ۲۰۰۷ متوقف شده بود، اکنون با طراحی جدید، موتور ۴۵۱ سیسی موازی دوسیلندر و ویژگیهای برجسته دیگر عرضه شده است.
در طراحی ظاهری KLE500، نشانههای رالی و آفرود بهروشنی دیده میشوند: رینگ ۲۱ اینچی مخصوص در جلو و ۱۷ اینچی عقب، فورک وارونه KYB، تعلیق عقب «Uni-Trak» و ارتفاع زیاد از سطح زمین، آن را به یک محصول کاملا مناسب برای مسیرهای سخت تبدیل کرده است. بدنه و باک ۱۶ لیتری نیز با توجه به فاصله از زمین طراحی شدهاند، باعث ایجاد حس آزادی و کنترل بهتر در هر موقعیت رانندگی شدهاند.
موتور ۴۵۱ سیسی دوسیلندر مایعخنک موازی KLE500، همان واحدی است که در کاوازاکی نینجا 500 بهکار رفته. سازنده این موتورسیکلت میگوید که این موتور با تنظیمات ویژهای که در اختیار راننده KLE500 قرار میدهد، توانایی ارائه قدرت خطی و البته گشتاور مناسب برای جاده و مسیرهای خاکی، یک محصول همهفنحریف به شمار میرود. جعبهدنده شش سرعته همراه با کلاچ مجهز به Assist & Slipper به کاربر کمک میکند تا در شرایط سخت نیز قابلیت مانورهای مختلف را داشته باشد.
این مدل در زمینه امکانات در دو نسخه «استاندارد» و «SE» در دسترس خریداران قرار گرفته است. نسخه SE با نمایشگر TFT رنگی، چراغهای تماما LED، شیشه بزرگتر، محافظ فرمان و پوششهای جانبی ارتقایافته عرضه میشود؛ در حالیکه نسخه استاندارد با نمایشگر LCD، ترمز ABS قابل انتخاب (در شرایط دلخواه آفرودی خاموش میشود) و اتصال به اپلیکیشن کاوازاکی عرضه خواهد شد.
در زمینه کاربرد شهری و سفرهای بینراهی، KLE500 با موقعیت نشستن نسبتا قائمی که برای راننده ایجاد میکند، فرمان ارگونومیک خود و طراحی بدنه (که قرارگرفتن روی رکابها را راحتتر کرده)، فرصت مناسبی را برای رانندگان علاقهمند به مسیرهای آسفالتی، خاکی و حتی ناهموار ایجاد کرده است که از حداکثر ظرفیتها و امکانات آن به هماهنگترین شکل ممکن استفاده کنند.
هرچند قیمت دقیق و زمان عرضه KLE500 در همه بازارها هنوز اعلام نشده، قیمت پایه برای بازار آمریکا حدود ۶٬۵۹۹ دلار و نسخه SE حدود ۷٬۴۹۹ دلار تعیین شده است. به این ترتیب انتظار میرودوکه قیمت در بازارهای جهانی با احتساب عوارض، افزایش پیدا کند؛ هر چند که موقعیت این موتور بهعنوان گزینهای میانرده در کلاس ماجراجویی تثبیت شده است.
کاوازاکی KLE500 ترکیبی از طراحی رالی، شاسی و ابعاد مناسب برای آفرود سبک، موتور قدرتمند و امکانات مدرن شهری محسوب میشود؛ انتخابی منطقی برای موتورسوارانی که از «شهریبودن» عبور کردهاند و مسیرهای غیرمعمول و سرسخت برایشان جذاب شده است. این موتور ثابت میکند که کاوازاکی هنوز هم تمایل دارد در عرصه موتورسیکلتهای ادونچر حضور داشته باشد و میخواهد با مدلی که در میانردهها میایستد، سهمی جدی در این بخش داشته باشد. نظر شما درباره این موتورسیکلت تازه چیست؟