درگ دوکاتی با استینگری و شلبی [ویدئو]
دیاول که دوکاتی اصرار زیادی دارد تا آنرا یک ماسل بایک بدانیم تا یک کروزر، برای مقابله مستقیم با یاماها VMAX ساخته شد ولی برخلاف رقیب ژاپنی اش که انجین V4 دارد، دیاول به قلب 2 سیلندر Vشکل مایع/خنکی مجهز است که با حجم 1.2 لیتر بیش از 162 اسب بخار قدرت و 127 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده اش قرار می دهد.
امروز به سراغ نسخه های Diavel Carbon رفته ایم که با قیمت 21,000 دلاری شان تقریبا 3,000 دلار گرانتر از نسخه های استاندارد دیاول است. دیاول کربن را به جان دو اسپرت آمریکایی انداخته ایم. اولین خودرو، استینگری کانورتیبل است که انجین 6.2 لیتری V8 آن حدود 450 اسب بخار قدرت و بیش از 630 نیوتن متر گشتاور دارد. ابتدا ببینیم این آمریکایی 1470 کیلوگرمی در یک چهارم مایل چه می کند:
[jwplayer mediaid="83629"]
دومین رقیب این ایتالیایی 240 کیلوگرمی شلبی GT500 است که پیشرانه 5.8 لیتری سوپرشارژ با قدرت 662 اسب بخار و گشتاوری بیش از 855 نیوتن متر دارد. حالا ببینیم این شلبی 1750 کیلوگرمی چه می کند:
[jwplayer mediaid="83630"]