پیش نمایش کاوازاکی نینجا H2 [ویدئو]
نینجا H2 نام جدیدترین محصول کاوازاکی است که از اواسط 2015 وارد بازارها می شود؛ با اینکه رونمایی رسمی H2 یکماه دیگر است ولی ازهمین حالا نخستین جزییات آن منتشر شده اند . . .
[jwplayer mediaid="89342"]
این اولین باری نیست که کاوازاکی از نام H2 استفاده می کند. اوایل سال های دهه 70 میلادی و بصورت دقیق تر در فاصله سال های 1972 الی 1975 نیز کاوازاکی سیکلت 3 سیلندری با حجم انجین 750 سی سی و دقیقا باهمین نام داشت. اما چه دلیلی دارد که بعد از گذشت 4 دهه کاوازکی دوباره نام H2 را زنده کرده است؟
دلیل این موضوع را باید در انجین ها جستجو کرد؛ در سال های دهه 70 میلادی H2 بدلیل انجین 74 اسبی قدرتمندش به "سلطان خیابان" معروف بود. از آنجایی که در نینجا H2 نیز از قوی ترین انجین کمپانی استفاده شده، بهانه خوبی دست مهندسان ژاپنی داده تا دوباره نام H2 را احیا کنند.
نینجا H2 مجهز به انجین 4 سیلندری تخت DOHC با حجم دقیق 998 سی سی است که نصب سوپرشارژر بر روی آن باعث شده تا حداکثر قدرتش به عدد ترسناک 300 اسب بخار برسد. یعنی این نینجا بصورت تئوری می تواند تا بیش از 400 کیلومتر برساعت سرعت بگیرد.
ترمزهای نینجا H2 ساخت برمبو و از نوع دیسکی دوبل در جلوست؛ رینگ های 17 اینچی آن هم با تایرهای اسلیک مسابقه ای با سایز 120/600 در جلو و 190/650 در عقب پوشانده شده اند. همچنین در کنار مدل خیابانی H2 که قدرت و گشتاور آن محدود شده، قرارست نسخه مسابقه ای H2R نیز با بدنه ای کربنی عرضه شود.
[jwplayer mediaid="91330"]