موتورسیکلت

بهترین موتورسیکلت‌های کروزر جهان با قیمت کمتر از ۱۱ هزار دلار

سفرهای بین شهری و سواری طولانی‌مدت با موتورسیکلت، لذتی وصف ناشدنی است. انجام این عمل، با مدل‌های اسپرت و استریت در کلاس‌های مختلف، معمولا به سادگی امکان‌پذیر نیست؛ اما موتورسیکلت‌های کروز با حالت خاص و راحتی که برای راکب فراهم می‌کنند، مناسب تردد چند ساعته هستند.

از گذشته، محصولات هارلی دیویدسن با عنوان بهترین نمونه‌ها در کلاس کروز شهرت داشتند. این شرایط البته در زمان ما هم وجود دارد اما قیمت نسبتا گران، وزن زیاد و مصرف سوخت بالا در بسیاری از تولیدات هارلی دیویدسن، منجر به ظهور مدل‌های ساده‌تر از برندهای رقیب شده است. احتمالا به همین دلیل، هارلی دیویدسن هم طی سال‌های اخیر، اقدام به تولید موتورسیکلت‌های کروز جدید با قیمت و ابعاد معقول‌تر کرده است.

ایندین چیفتن
موتورسیکلت ایندین چیفتن الایت ۲۰۲۲ با قیمت ۳۳ هزار دلار

هنگامی که صحبت از سفر با موتورسیکلت شود، معمولا مدل‌های پهن‌پیکر مثل هوندا گلد وینگ، هارلی دیویدسن گلاید و ایندین چیفتن از کلاس تورینگ به ذهن می‌رسد؛ درحالی تنوع بسیار خوب موتورسیکلت‌ها در کلاس کروزر، جهان‌گردان بسیاری را جذب کرده است. باتوجه به اینکه معمولا، خرید مدل تورینگ از یک برند، حدود ۲ تا ۳ برابر محصول همان شرکت در کلاس کروزر هزینه دارد؛ فروش بیشتر و تنوع بالاتر، عجیب نیست.

برندهای تولید‌کننده‌ی موتورسیکلت، بسیار متنوع هستند و غول‌های ژاپنی، شامل هوندا، یاماها، کاوازاکی و سوزوکی، کروزرهای مختلف با محاسن متفاوت تولید می‌کنند که بررسی آن‌ها بسیار زمان‌بر است. به همین دلیل در ادامه‌ی مطلب، گزیده‌ای از بهترین موتورسیکلت‌های کروزر بازار جهانی با قیمت کمتر از ۱۱ هزار دلار معرفی شده‌اند. امید است در آینده‌ی نزدیک، شرایط واردات آزاد مدل‌های مختلف موتورسیکلت به ایران نیز فراهم شود.

هوندا Rebel 500 قیمت ۶۴۰۰ دلار

سری موتورسیکلت‌های ربل هوندا، کیفیت و قیمت مناسب در کلاس کروزر را فراهم می‌کنند. این محصولات، برای کسب تجربه و شروع موتورسواری، همواره به جوانان علاقه‌مند موتورهای سنگین، توصیه می‌شوند.

هوندا Rebel 500
هوندا ربل در سال ۲۰۲۲، سه مدل ۳۰۰ و ۵۰۰ و ۱۱۰۰ دارد. نسخه‌ی ۵۰۰ به عنوان نمونه‌ی متعادل و میان‌رده، دارای پیشرانه‌ی ۴۷۱ سی‌سی با قدرت ۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰ نیوتن‌متر است. سبک طراحی Rebel 500، راکب را نزدیک به زمین قرار می‌دهد و تسلط بسیار خوب برای موتورسوار تازه‌کار فراهم می‌کند. از سویی دیگر، هوندا ربل ۵۰۰ چندان مناسب افراد بلند قد نیست و همراه ۱۸۵ کیلوگرم وزن، نمی‌تواند عملکرد عالی برای راکبان تنومند ارائه دهد.
ربل ۵۰۰ مشابه بسیاری دیگر موتورسیکلت‌های هوندا، اقلام سفارشی متعدد برای حمل بار، بادگیر روبرو، شارژر موبایل و زین‌های متنوع دارد. مدل مجهز به ترمز ABS، با آستانه قیمت ۶۷۰۰ دلار فروخته می‌شود.

رویال انفیلد Meteor350 قیمت ۴۵۵۰ دلار

متئور در سال ۲۰۲۱ برای علاقه‌مندان موتورسیکلت کروز با طراحی کلاسیک معرفی شد. این مدل، رنگ‌های متنوع دارد و فقط با پیشرانه‌ی تک سیلندر ۳۴۹ سی‌سی فروخته می‌شود.

رویال انفیلد Meteor350
قیمت مناسب، ابعاد متوسط، وزن پایین و طراحی عامه‌پسند، مهم‌ترین نکات مثبت در متئور ۳۵۰ هستند. این مدل، فقط ۱۷/۵ اسب بخار قدرت و ۲۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما به راحتی نیازهای یک سرنشین معمولی را پاسخ می‌دهد. رویال انفیلد Meteor350 نهایت سرعت ۱۲۰ کیلومتر برساعت دارد و سواری نرم فاقد صدای بلند فراهم می‌کند.

 

کاوازاکی Vulcan S قیمت ۷۵۰۰ دلار

ولکان S از جهات مختلف در دنیای موتورسیکلت‌ها مشهور است. این مدل، با ساختار زیبا و پهن‌پیکر، پیشرانه‌ی حجیم و قیمت بسیار مناسب دارد؛ اما از نظر فنی چندان قدرتمند نیست.

کاوازاکی Vulcan S

پیشرانه‌ی ۴ سیلندر  ۱,۳۵۲ سی‌سی مشابه کاوازاکی نینجا ۱۴۰۰ روی ولکان S نصب شده است تا قدرت ۶۱ اسب بخار و گشتاور ۶۳ نیوتن‌متر ارائه دهد. این مدل ۲۲۶ کیلوگرم وزن دارد و متناسب با قیمت، توانایی‌ مناسبی برای سفرهای تک‌نفره فراهم می‌کند؛ اما قابل رقابت با نمونه‌های ساخت هارلی دیویدسن نیست. مثلا ایندین اسکات به قیمت ۱۳ هزار دلار، مجهز به موتور ۱۱۳۳ سی‌سی، ۱۰۰ اسب بخار قدرت با ۹۷ نیوتن‌متر گشتاور است.

 

هوندا Rebel 1100 DCT قیمت ۹۹۰۰ دلار

سواری با یک موتور سیکلت کروزر که پیشرانه‌ی ۱۰۸۴ سی‌سی و قیمت ۱۰ هزار دلار داشته باشد، قطعا جالب توجه است. این موارد در محصولی از هوندا وجود دارد.
ربل ۱۱۰۰ با قدرت ۸۶ اسب بخار و گشتاور ۹۸ نیوتن‌متر، یک کروزر ۲۲۱ کیلوگرمی است. پسوند DCT برای این موتور، گیربکس مجهز به دبل کلاچ را یادآوری می‌کند. راکب می‌تواند سه حالت مختلف کارکرد برای پیشرانه‌ی دو سیلندر انتخاب کند تا رانندگی آرام و کم‌مصرف یا پرصدا و هیجان‌انگیز داشته باشد.

هوندا ربل 1100
هرچند که ربل ۳۰۰ و ربل ۵۰۰، موتورسیکلت‌های مشابه با پیشرانه‌های مختلف هستند، از نظر فنی تفاوت‌های بسیاری با ربل ۱۱۰۰ دارند. عملکرد جعبه‌دنده برای این مدل، نرم‌تر و سریع‌تر است؛ ضمن اینکه آپشن‌های قابل سفارش بیشتری ارائه می‌دهد.

تریومف Street Twin قیمت ۹۷۰۰ دلار

تولیدات تریومف برای موتورسواران انگلیسی، جایگاه ویژه دارد. مردم این منطقه از اروپا، خریدار پرشمار موتورسیکلت و دوچرخه هستند؛ ضمن اینکه برندهای اصیل بریتانیایی را مد نظر قرار می‌دهند.

تریومف Street Twin
تریومف هم مثل هارلی دیویدسن و ایندین، از گذشته تولید‌کننده‌ی موتورسیکلت‌های کلاس کروزر و استریت (خیابانی) بوده است. امروزه در فهرست تولیدات تریومف، محصولی اختصاصی برای کلاس کروزر دیده نمی‌شود و این برند انگلیسی، موتورسیکلتی که رقیب مستقیم هارلی دیویدسن یا ایندین باشد، ارائه نمی‌دهد؛ اما در کلاس استریت، نمونه‌ای قدرتمند و نزدیک به کلاس کروزر دارد که جهت سواری طولانی مدت و سفرهای بین‌شهری، قابل استفاده است.
تریومف استریت توئین، با پیشرانه‌ی ۲ سیلندر ۹۰۰ سی‌سی، ۶۴ اسب بخار قدرت و ۸۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. روی کاغذ، نمی‌توان برتری خاصی برای این مدل نسبت به هوندا ربل ۱۱۰۰ دید؛ اما کیفیت فنی تریومف، از نظر تعلیق و فنربندی، بهتر از موتورسیکلت‌های مشابه ساخت برندهای ژاپنی، توصیف شده است.

ایندین اسکات Bobber Sixty قیمت ۱۰۷۰۰ دلار

سری موتورسیکلت‌های اسکات در فهرست محصولات ایندین، جایگاه ویژه و شهرت بالا دارند؛ چراکه ارزان‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شوند. از گذشته، ایندین (Indian) مهم‌ترین رقیب هارلی دیویدسن بوده و مدل اسکات با سابقه‌ی تولید بیش از ۱۰۰ سال، همچنان محبوب موتورسواران باقی مانده است.

ایندین اسکات Bobber Sixty
ایندین مدل‌های متنوعی از اسکات تولید می‌کند که همگی از نظر طراحی بیرونی، شبیه یکدیگر هستند اما پیشرانه و امکانات متفاوت دارند. قیمت مدل‌های مختلف ایندین اسکات ۱۰۷۰۰ تا ۱۳۵۰۰ دلار است.
اسکات بابر سیکستی، پیشرانه دو سیلندر هزار سی‌سی (۶۰ اینچ مکعب) با قدرت ۷۸ اسب بخار و گشتاور ۸۸ نیوتن‌متر دارد. این مدل با سرنشین معمولی، نهایت سرعت ۱۵۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند و سیستم خنک‌کاری قدرتمندتری نسبت به هوندا ربل ۱۱۰۰ ارائه می‌دهد.

ایندین اسکات Bobber Sixty
خریدار می‌تواند با اضافه پرداخت ۲ هزار دلار، مالک اسکات بابر مجهز به موتور ۱۱۳۳ سی‌سی و ترمز ABS شود تا ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۷ نیوتن‌متر گشتاور داشته باشد. کارشناسان معتقدند، موتورسیکلت‌های ایندین اسکات، بهترین نمونه از ترکیب سبک‌های کروزر و اسپرت خیابانی هستند.

 

هارلی دیویدسن IRON 883 قیمت ۱۱۰۰۰ دلار

تولیدات هارلی دیویدسن، آنقدر گران هستند که آیرون ۸۸۳ با آستانه قیمت ۱۱ هزار دلار، ارزان‌ترین مدل محسوب می‌شود. این موتورسیکلت، مناسب افرادی است که برند پرافتخار هارلی دیویدسن را می‌شناسند و احتمالا علاقه‌ای به خرید مدل‌های ژاپن ندارند.
آیرون ۸۸۳، موتور دو سیلندر ۸۸۳ سی‌سی با قدرت ۵۴ اسب بخار و گشتاور ۷۳ نیوتن‌متر ارائه می‌کند. نصب ترمزهای ABS حدود ۸۰۰ دلار به قیمت موتورسیکلت اضافه می‌کند. این مدل، حتی مجهز به سیستم خنک‌کاری مدرن با آب رادیاتور نیست و صرفا خنک‌کننده‌ی هوا (AIR-COOLING) دارد.

هارلی دیویدسن IRON 883
وزن خالص هارلی دیویدسن آیرون، ۲۵۶ کیلوگرم است و به همین دلیل، چندان پرشتاب عمل نمی‌کند؛ اما در عوض، یکی از بهترین موتورسیکلت‌های میان‌رده‌ی کلاس کروزر برای شخصی‌سازی و جلب توجه محسوب می‌شود. خریدار می‌تواند تزئینات اختصاصی برای آیرون ۸۸۳ سفارش دهد و هنگام سواری، از طنین صدای پیشرانه لذت ببرد.

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    برای لذت بردن از هوای آزاد ماشین کروک ساخته شده که دویست ملیون برابر امن تر و لذت بخش تر از موتورسیکلت است

    من وقتی موتور از بغل ماشینم از چپ و راست رد می شه می ترسم تعادلشو از دست بده بزنه به ماشین

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۱۱۹
    1. phonix

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (973 ديدگاه)

      مثل این میمونه که بگی چرا بعضی ها بجای اینکه هواپیما که سریع تره سوار شن میرن چندین روز با کشتی کروز سفر میکنن( البته برا ما قفله)
      در هر چیزی لذتی هست و خیلی خوب میشه اگر اونو قبول نداریم حداقل احترام علاقمندان بهش رو حفظ کنیم

      موافقم ۱۰۴
      مخالفم ۲۱
      1. علی جردن

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (418 ديدگاه)

        در اعتیاد هم لذتی است به چه قیمت بازی با جون خود و دیگران؟ استرس دادن به خود و دیگران؟

        موافقم ۲۹
        مخالفم ۹۵
        1. phonix

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (973 ديدگاه)

          دوست عزیز موتور سواری یک عمر کاملا قانونی هست که هم موتور سوار و هم فرد سوار در خودرو موظف به انجام قوانین مرتبط بهش رو انجام بدن
          به عنوان مثال شما موظف هستی فاصله قانونی رو رعایت کنی تا در صورت ترمز وسیله نقلیه رو به روت بتونی قبل از برخورد ماشین رو متوقف کنی .
          یا اگر موتور سوار هستی دقیقا تو اوتوبان و جاده باید مثل یک خودرو رفتار کنی و اقدام مکرر به تعویض لاین نکنی راهنما بزنی و…
          حالا چون یک عده عملا گاهی زیر ۱۸ سال موتور سوار میشن این عمر کار بدیه؟
          یا مثلا خود مواد مخدر یعنی چون یک عده خودشون رو بدبخت میکنن تو بیمارستان مرفین به ادم در حال مرگ نزنن؟
          یا قرص اعصاب تجویز نکنن؟
          اصلا خود شما تو اوتوبان یا جاده بین شهری هنگام تعویض لاین راهنما میزنی ؟
          وقتی میری پمپ بنزین تمام افراد رو از ماشین پیاده میکنی؟
          وقتی داری میری پمپ بنزین و میرسی پشت ماشین داخل جایگاه فاصله استاندارد رو رعایت میکنی؟
          تو جاده دو طرف تاریک حواست همیشه هست اگه ماشینت سنسور نداره نور بالا رو خاموش کنی؟
          اگر ماشینت تو جاده خراب شد سه تا مثلث خطر تو ماشینت داری یا اصلا میدونی چطور باید اونارو بچینی؟
          اگر این کار هارو نمیکنی پس تو هم خطر افرینی و نباید ماشین سوار شی
          حتی خر سواری هم خطر رم کردن خر رو داره

          موافقم ۶۸
          مخالفم ۱۱
        2. فورد

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (774 ديدگاه)

          میدونی چرا چون جاد هامون استاندارد نیست فرهنگ رانندگی نداریم موتور استاندارد نداریم خودم یکبار بیشتر موتور سوار نشدم ولی قطعا روندن این موتور ها توی جاده های امریکا قطعا لذت بخشه نه تو جاده و ترافیک ایران

          موافقم ۳۵
          مخالفم ۸
        3. phonix

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (973 ديدگاه)

          پیشاپیش هم بگم امر نه عمر:)

          موافقم ۱۷
          مخالفم ۴
    2. Carbonado Aventador

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (4347 ديدگاه)

      منم تا قبل اینکه سوار موتور بشم از این حرفا زیاد میزدم..

      درضمن موتورای بدرد نخوری که تو ایران هست و ویراژ میدن اصلا از نظر امنیت و سواری با اینا مقایسه نکن!!!
      .
      من خودم یه ماشین فول لوازم + بنلی دوسیلندر دارم..
      .
      لذت موتور سواری خیلی بالاتر از ماشینه و چشمایی که موتور من با ۱۷۰ میلیون قیمت برمیگردونه جنسیس ۱.۵ میلیاردی انقدر تو چشم مردم نمیاد!!

      موافقم ۴۰
      مخالفم ۲۸
      1. miladzm

        ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (316 ديدگاه)

        ماشینت چیه ؟
        البته جنسیس کوپه هم یکی از بهترین های زمان خودش بود .
        هنوز هم خیلی از شرکت های به اصطلاح مطرح دنیا نتونستن محصولی در حدش بزنن .
        واقعا هیوندای شاهکاری خلق کرد که فقط کسانی که سوارش شدن میدونن چه طلای نابیه.
        البته من اصلا طرفدار خودروسازی بلوک شرق نیستم ولی باید واقعیت ها رو گفت .

        موافقم ۴
        مخالفم ۱۷
        1. phonix

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (973 ديدگاه)

          کره جنوبی تو بلوک شرق چی میگه؟
          داداش تو اول شمال و جنوب رو یاد بگیر
          ضمنا طلای ناب هیوندا اگه خیلی عالی بود لغو تولید نمیشد

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۰
    3. فرزاد

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      جردن همیشه بهترین حرفارو می زند موافقم علی جان

      موافقم ۹
      مخالفم ۲۷
      1. علی جردن

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (418 ديدگاه)

        M4 M6 کروک یا یه C63 SL65 کروک یا حتی z4 slk یا حتی ۹۱۱ کروکی باکستر برای این طراحی شدن که حس موتور سواری بدن با لذت و امنیت بیشتر. چرا موافق نیستید ؟

        موافقم ۵
        مخالفم ۲۷
    4. شایان

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (29 ديدگاه)

      من پارسال گواهینامه موتورمو گرفتم و خواستم یه موتور ۱۰۰۰سی سی بخرم. حتی نمایندگی هوندا و کاوازاکی هم رفتم و چند تا مدل رو نگاه کردم، ولی ترس همیشه باهام بود و باعث میشد به دلایلی که شما هم ذکر کردین فکر کنم و منصرف شم. یه آشنا داریم که الان ۶۰ سالشه و بیشتر از سی و پنج ساله موتور سواره. در جواب ترس و نگرانیم فقط گفت: “نترس! ولی احترام بذار!” الان دارم برنامه ریزی میکنم که چقدر خودمو تو قسط بندازم و چه موتوری بخرم. شاید کاواساکی زد ۱۰۰۰ اس ایکس و یا هوندا سی بی ۱۰۰۰ و یا همچین چیزایی. یه موتور که بشه ۶ ماه در طول سال برای مسافتهای کوتاه روزانه (۲۰ کیلومتر) و ماهی یکی دوبار مسافتهای طولانی تر (۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر) استفاده کرد. :)

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
      1. علی جردن

        ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (418 ديدگاه)

        دوتا وام بیشتر بگیر یه ماشین کروک بخر با هاسکیتو راحت بنشون تو صندلی شاگرد راحت برو مسافرتت

        موافقم ۴
        مخالفم ۲۱
        1. شایان

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (29 ديدگاه)

          راستش من هیچوقت ماشین کروک نداشتم و حتی سوار هم نشدم. شاید اگه سوارش شم بهش علاقه مند شم. البته با توجه به ابری و بارونی بودن خیلی از ماههای سال، دو سه ماه میشه از حالت بدون سقفش استفاده کرد و نیاز به جای پارک مضاعف و هزینه های بیشتر داره و برای من دوتا ماشین به صرفه نیست. تازه هاسکی هم ندارم.

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۰
        2. Afg

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (397 ديدگاه)

          ببخشید اگه موقیعت مکانی تو زدی جردن یه بار چک کن شاید اشتباه باشه…

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
    5. mahdi-es17

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (315 ديدگاه)

      لذت موتور سواری اصلا با هیچ ماشینی قابل مقایسه نیست

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۰
    6. فرشید

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (89 ديدگاه)

      به شدت موافقم. علی رغم ظاهر زیبایی که دارن به شدت خطرناک و نا امنن. فکر کن یه تصادف ساده با یه موتور ۲۵۰ کیلویی. حداقل آسیب شکستگیه استخون پاست. هرچقدرم با احتیاط برونی ۵۰ درصد رانندگی دست بقیست

      موافقم ۱
      مخالفم ۳
    7. Imb

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اولأ
      سلام بر دولت مردان آب زیر کاه زیر آبی،
      ببخشد،
      به نام خدا
      معذرت داش جردن این قیمت هایی که گذاشتن با همین دلار ۳۰۰۰۰ هزار تومنی خودمون حسابش کردن دیگه؟ چون من داداشم ژاپنه میگه با مزد یک هفته کارم بخوام یه دونش رو میخرم،
      سوال ۲ . اینا تا کی میخوان ملتو سیاه کنن؟
      ببخشید قسمت ثبت نظر رو پیدا نکردم مزاحم شما شدم

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
    8. نوید AJ

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3455 ديدگاه)

      در امریکای شمالی این موتورها، فرهنگ و استایل خاص خودشونو دارن. برای همین با هیچ ماشین کروکی نمیشه مقایسه شون کرد.

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  2. ۹۱۱

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (360 ديدگاه)

    هارلی دیویدسون 🤝

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۴
  3. احمدرضا

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (482 ديدگاه)

    همشون عالین
    انتخاب من تریومف

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۴
  4. phonix

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (973 ديدگاه)

    من کلا با امریکایی ها حال نمیکنم چه ماشین چه موتور بیشتر سبک ساده اروپایی و اسپرت رو میپسندم تا سبک گنده و پر سر و صدای امریکایی این تو موتور هم مشهوده البته شکی در امریکا نیست صرفا علاقه ندارم خیلی ها هم هستن مثل من که اروپایی هارو ترجیح میدن
    البته بماند من کلا کروز دوست ندارم خیلی گنده و مسخرن بی ام وه و هوندا هم تولید میکنن که البته تو این کلاس هارلی کیفیت و شهرت خیلی بهتری داره
    هاوک ۱۱ هم تو موتور های اسپرت چشم منو گرفته واقعا طراحی خاص و فاتزی عالی ای داره
    موتور اسپرت هم که شرکت های معظم بی ام وه دوکاتی کاوازاکی و… هستن

    موافقم ۷
    مخالفم ۴۰
  5. al-ml-kh

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    از بین اینا همه جدای از هارلی دیویدسن که احترامش واجبه با رویال انفیلد خیلی حال کردم .
    قیمتش خیلی عالیه و نسبت به قیمتش قدرت خوبی هم داره و خیلی وزن و حجمشم زیاد نیس که تو شهر اذیت کنه و به اصطلاح پرکتیکال تره و خوراک اینه که باش بری سر کار و از اونور صفا .
    طراحیشم زیباس و در عین حال یه حالت سادگی هم داره .

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
  6. AMANTE

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1111 ديدگاه)

    تا الان یکبار هم سوار موتورسیکلت نشدم و ترس عجیبی ازش دارم ولی در کنار این ترس موتورسیکلت برام جالبه و چندبار میخواستم موتورسواری رو تجربه کنم و آخر بیخیال شدم.
    راستی توی ایران چه مدل موتور هایی داریم و از چه قیمتی شروع میشن؟ اصلا موتور با برند شناخته شده در ایران داریم؟ البته بجز اسکوتر ها.

    موافقم ۳
    مخالفم ۵
    1. Royal Driver UK 70

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (675 ديدگاه)

      بیشتر هوندا قدیمیا و چینی مینی هست

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
    2. phonix

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (973 ديدگاه)

      بنلی
      هوندا
      سوزوکی
      نینجا بی ام وه و…
      عمومی هرکی داره نمیفروشه البته موتور های خوب رو
      زمالن واردات شون هم همون موقعی بود که مازاراتی و بی ام وه بنز روز وارد کشور میشد
      موتور سنگین هم هست که باید مجوز دریافت کنید و کاروان داشته باشید تا بتونید ببریدش پیست بماند هم که پول خون پدرشونه

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
    3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (721 ديدگاه)

      تا حجم ۲۵۰ سی‌سی مجاز هست و در بازار وجود داره اما قیمت ها برای موتور سیکلت برند، خیلی بالاست
      مثلا یاماها R25 یا کاوازاکی نینجا ۲۵۰ پلاک شده، حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون قیمت داره
      موتورهای سنگین‌تر برای پیست هم در کشور زیادن، اما اجازه تردد در خیابان ندارن چون پلاک ملی نمی‌شن
      هارلی دیویدسن خیلی نایاب هست در ایران، ولی هوندا CBR 1300 زیاده یا حتی نینجا H2R
      من خودم تاحالا چند مورد سوزوکی هایابوسا دیدم

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۰
    4. Carbonado Aventador

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (4347 ديدگاه)

      تو بازه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون
      آپاچی ۱۸۰ و ۲۰۰
      پالس
      Ns180
      Benelli 180 s
      Benelli 250

      تو بازه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون
      Ns200
      Rs 200
      Benelli 300
      Benda shian
      Benda bd249

      ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
      Ninja 250
      Yamaha r25
      Aquila 250

      ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون
      Ninja 300

      اینا بهترین موتور ها تو بازه قیمت خودشون هستن که پلاک میشن

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۵
    5. SLR _ 722

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (151 ديدگاه)

      سلام . اگر منظور شما همین مدل های کروزر هست این مدل ها رو من دیدم

      آونجر ( احسان ) ۲۲۰ حدود ۹۰ تومان

      کویر c2 حدود ۱۵۰ تومان

      هیوسانگ اکویلا حدود ۲۵۰ تومان

      یک مدل موتور دیگه هست قیافش خوبه جدید اومده و مثل کویر خورجینی هست منتها اسمش یادم نیست ولی همون حدود ۱۵۰ باید باشه

      رگال رپتور مدل های بابر ، دایتونا و اسپایدر هم هستند که فقط دست دوم هستند و فرقشون در ظاهرشون هست و موتوری تقریبا یکسان هستند

      شاید مدل های دیگه ای هم باشند ولی الان حضور ذهن ندارم

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  7. Royal Driver UK 70

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (675 ديدگاه)

    تریومف استریت توعین واقعا موتوره دوست داشتی هست. آیرون ۸۸۳ هم که بماند. ولی من این موتورای کوچیک رو بیشتر میپسندم. استریت توعین واقعا جوابه رویال انفیلد هم خیلی خوبه

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  8. رامتین

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2600 ديدگاه)

    دوستان من ماه پیش دوچرخه جاینت گرفتم، xtc advanced3، به قیمت ۷۸ میلیون، البته قسطی. همین برند دوچرخه دوکمک زده بنام TRANCE، که فول کربنه و بیش از ۴۲۵ میلیون تومن قیمت داشت! جالبه قیمتش دقیقا هم قیمت موتور هارلی دیویدسن هست، یعنی ۱۱۰۰۰ دلار. این یکم آدمو به فکر میبره! به عبارتی شرکت شیمانوی ژاپن چقدر مهندسی برجسته روی قطعات xtr خودش داره و یا فریم کربن با فناوری نانو رزین این مقدار هزینه برداره! بنابراین ماهیت خود قطعه و نحوه ساختش بشدت روی قیمت موثره.

    موافقم ۹
    مخالفم ۴
    1. phonix

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (973 ديدگاه)

      شما به طور حرفه ای دوچرخه سواری میکنید؟
      اگر میکنید مسیر یا پیست خاصی دارید؟
      و بله عموما شما هنگام خرید از یک برند معتبر پول برند رو هم میپردازید بماند که فیبر کربن گرونه

      موافقم ۵
      مخالفم ۲
      1. رامتین

        ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2600 ديدگاه)

        نه حرفه ای که کار نمیکنم. دوران دانشجویی خیلی بیشتر پا میزدم. یادش بخیر، تو مقطع کارشناسی با یکی دو تا از دوستان پارک جمشیدیه زیاد میرفتیم. برند جاینت در کنار TREK بهترین دوچرخه های دنیا را تولید میکنه. چون هدفم مسیرهای هموار و کوهستانی ساده بشکل توام هست عملا سمت دوچرخه های دوکمک نمیشه رفت. دوچرخه هایی مثل تالون هم که تک کمک هستند، کیفیت خوبی ندارند، خصوصا در زمینه سرعتی ضعیفند و بیشتر کوهستانی اند. اما XTC واقعا دوچرخه بینظیری هست. حتی ورژن SLR اش هم خوبه اما فیبرکربنش چیز دیگریه. کلا به کیفیت حساسم. در خودرو هم همینطوره. عرض ادب هم دارم آقا محمد. با کارشناسان علامیر قبلا ارتباط داشتم و اطلاعات خوبی داشتند.

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
    2. محمد

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (330 ديدگاه)

      منم xtc دارم
      و دوچرخه ای که میفرمایید ۴۲۵ میلیون،الان تو بازرگانی الامیر تبریز هست و البته جاینت از اون گرونتر هم داره
      چون اون مدل ۲۰۲۰ هست و ۲۰۲۲ گرونتره
      خودم سالها کار موتور سنگین کردم
      به روزترین موتورسیکلت های دنیا دستم بوده
      اخرینش هایابوسا بود که خودم صفرتاصدش رو جمع کردم و الانم تهرانه
      اما با این تورم دیگه موتور سنگین نون نمیده
      خودم هم خسته شدم و به دوچرخه کوچ کردم
      اینم واسه خودش دنیائیه
      دوچرخه حرفه‌ای باید سوارشه ادم تا فرقش رو با یه معمولی دم دستی متوجه بشه

      موافقم ۸
      مخالفم ۴
  9. عارف

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (252 ديدگاه)

    موتور سیکلت دنیای بسیار بسیار جالبیه ، ولی سالها پیش با بی احتیاتی یکی دوستم و ازم گرفت و منو برای ۱۵ روز برد تو کما . اما هنوز هم برای من جذاب و دوست داشتنی هستند

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
    1. Mr.porshe

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (38 ديدگاه)

      تو کما چطور بودی جون داداش ؟ :/
      صدایی رو میشنیدی
      روح شدی؟
      بدن خودتو دیدی؟
      از چیزایی که تو زندگی پس از زندگی نشون میدادن دیدی؟
      …..
      ارواح دیدی
      یا نه اصلا ۱۵ روز هیچی یه هیچی ؟
      منو ببخش شرمنده تا گفتی کما من این سوالات به ذهنم اومد بازم منو ببخش عارف جان :/❤️
      پدال تورو جون ننت کامنتمو پاک ننمای :/

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
      1. پارسا

        ۱۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (267 ديدگاه)

        برای منم همیشه سوال بوده
        فکر کنم هیچ چیزی نمیبینی
        وقتی بیدار میشی اصن نمیدونی چی شده

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  10. meysam

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    انتخاب من ایندین اسکات Bobber Sixty
    واقعا خیلی خوفه و تو متن هم خیلی ازش تعریف شد
    کاوازاکی Vulcan S هم خیلی چشممو گرفت

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  11. عبداله منابیه

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    در کشورمون بیشتر از ۲۰۰ سی سی ممنوعه اونم ۲۰۰ سی سی از نوع همتاز یا بهرو و یا ساوین 😄 که پیچ چرخ عقب هارلی دیویدسون به کل کارخانجاتشون می ارزه بهترین برند در ایران که بین موتور سوارها سبک جا افتاده تکتاز هست یکی داشتم از گردن دو جا شد

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (721 ديدگاه)

      در کشور ما، حجم موتور ۲۵۰ سی‌سی مجاز هست
      بعضی شرکت‌ها از طریق رابطه یا هرچیز دیگه، موتور ۳۰۰ سی‌سی هم وارد کردن و به اسم ۲۵۰ می فروشن که البته این موارد خیلی کم هست

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. عبداله منابیه

        ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        موتور سیکلت ۲۵۰ واقعی باید دارای دوسیلند و چهار سوپاپ وهمینطور جفت اگزوز باشد البته اگر کپی برداری از موتورهای ژاپنی مثلا هوندا باشه اینگونه هستش ولی اگر اینجن یک پیستون ۲۵۰ بزارن روی یک اینجن ۱۵۰ وبعد اونو روی شاسی ۱۲۵ نصب کنن به این اصلا نمیگن موتور و حتی کسی که سوار این موتورها باشه و کمی از موتور سر در بیاره میدونه چی میگم اینجن سنگین تر از شاسی و قدرتی بیشتر از تحمل شاسی امکال شکستن موتور از وسط ۹۰ درصد هست به مرور زمان حالا شاید بگید وجود ندارد همچین موتورهایی در کشور تمام موتورهای ۲۰۰ یا ۲۵۰ طرح سی دی ای ۱۲۵ هم در بازار موجود هستن وهم دست مردم مورد استفاده قرار گرفتن شما که فرمودین بعضی از این وارد کنندگان ۳۰۰ سی سی را اوردن و بعنوان ۲۵۰ میفروشن شاسی ۱۲۵ سی دی ای ژاپن محکتر از این ۳۰۰ وارداتی هست اون دسته از موتور سوارها وتعمیر کارها میدونن ونیاز به گفتن نیست اصلا به جرات میگم شاسی هندا ۷۰ ژاپنی محکم تر از ۳۰۰ هست که دست خلق الله دارن میدن

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
        1. mahdi-es17

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (315 ديدگاه)

          ۱شاتون میلنگ ۲۵۰ به ۱۵۰ نمیخوره
          ۲برای ۲۵۰ شاستی موتور تقویت میشه
          ۳ مشکل شاستی بنلی ۳۰۰چیه🤔

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  12. عبداله منابیه

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    موتور سیکلت ۲۵۰ واقعی باید دارای دوسیلند و چهار سوپاپ وهمینطور جفت اگزوز باشد البته اگر کپی برداری از موتورهای ژاپنی مثلا هوندا باشه اینگونه هستش ولی اگر اینجن یک پیستون ۲۵۰ بزارن روی یک اینجن ۱۵۰ وبعد اونو روی شاسی ۱۲۵ نصب کنن به این اصلا نمیگن موتور و حتی کسی که سوار این موتورها باشه و کمی از موتور سر در بیاره میدونه چی میگم اینجن سنگین تر از شاسی و قدرتی بیشتر از تحمل شاسی امکال شکستن موتور از وسط ۹۰ درصد هست به مرور زمان حالا شاید بگید وجود ندارد همچین موتورهایی در کشور تمام موتورهای ۲۰۰ یا ۲۵۰ طرح سی دی ای ۱۲۵ هم در بازار موجود هستن وهم دست مردم مورد استفاده قرار گرفتن شما که فرمودین بعضی از این وارد کنندگان ۳۰۰ سی سی را اوردن و بعنوان ۲۵۰ میفروشن شاسی ۱۲۵ سی دی ای ژاپن محکتر از این ۳۰۰ وارداتی هست اون دسته از موتور سوارها وتعمیر کارها میدونن ونیاز به گفتن نیست اصلا به جرات میگم شاسی هندا ۷۰ ژاپنی محکم تر از ۳۰۰ هست که دست خلق الله دارن میدن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. اشكان

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    مطلی و البته کامنتها بسیار عالی بودن . امروز مشغول پیاده روی بودم که یک هارلی بسیار زیبا چشمم رو زد ، از موتورهای مزایده ای شهربانی بود که تمیز جمع شده بود . فقط صاحبش از نبودن لوازم براش عاصی بود . واقعاً چیز دیگه ای هست تو کلاس کروز نسبت به بقیه موتورهای موجود . البته کاوازاکی ١١٠٠ سالهای ١٩٧۵-٨٠ هم اگر دیده بشن محشرن.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  14. کامبیز

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    پس دوکاتی و یاماها کو؟؟ لیستی که دوکاتی داخلش نباشه معتبر نیست!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  15. Hitman

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (159 ديدگاه)

    هوندا ۱۲۵:نخوندم بابا 🗿

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  16. عاشق پدال

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (178 ديدگاه)

    عالی بود
    خودم سبک رتروهای بی ام و موتوراد رو میپسندم
    پولش هستا. فقط نه گواهینامه داره نه وقتشو فعلا
    موتورسواری بلدم. نمیدونم اپاچی شنیدین یا نه. دوستم داشت با همین اپاچی یاد گرفتم درب و داغونش کردم . یادش بخیر. یه بار زدم به دیوار. چندبار افتادم . ۲۰ سالم نشده بود. البته پولشو دادم. اینطور نبود به دیوار زده باشم پول قراضه کردنشو نداده باشم
    یه مدت یه هاسکوارنا داشتم باهاش میرفتم اطراف جاجرود و خوجیر. یه بار یه بز کوهی دیدم نترسید. ۵ کیلومتر از سر کنجکاوی کنارم راه میرفت. بعدش رفت

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. امیر

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام. فقط سوزوکیGS1000Eوسلام

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  17. سامان

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام دوستان بنظر من اگه موتور سوار باشی میدونی که الکی ترس داشتی
    یکی از لذت بخش ترین تفریحات موجود توی ایران همین موتور سواریه، خصوصاً الان که هوا مناسبه اینکاره ، تا حالا پولشو نداشتم و سمت موتور سنگین نرفتم اما موتورهای هیرو هانک ، آپاچی و ان اس ۲۰۰ داشتم که هر سه موتورهای خوبی بودن ، اینقد که موتور سواری لذت داره حتی به نامزدم هم یاد دادم و قرار شده تو خیابونا با هم کورس بندازیم . خلاصه لذت موتورو سواریو با ترس از خودتون نگیرید .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. پارسا

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (267 ديدگاه)

      لذت درست ولی کورس گذاشتن تو خیابون باعث به خطر افتادن جون خود و دیگران میشه و خسارت جانی و مالی به بار میاره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  18. حمیدرضا

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    هارلی یه لذت دیگه داره حتی این مدل ۸۸۳ هواخنک ولی امروز برندهای زیادی تو دنیا خصوصا چینی ها هستن که موتورهای ارزان تر تولید میکنن که برای کسانی که قصد شروع موتورسواری در کلاس کروزر رو دارن خیلی مناسبه متاسفانه تو ایران مدل خوب از برند خوب نیست چون حجم موتور محدوده و مدلهای چینی تمام بازار رو قبضه کردن البته بعضیاشون از نظر من بد نیستن مثل زونتس یا لیفان یا کی وای که فکر کنم کی وای اصلا موجود نیست تو ایران

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا