موتورسیکلت

بهترین موتورسیکلت های مخصوص سفر و تورینگ از هوندا گلدوینگ تا بی ام و K1600

انواع موتورسیکلت در کلاس تورینگ  کم‌تعداد و مجهز به فناوری‌های خاص هستند. برندهای معدود شامل هوندا، بی‌ام‌و، کاوازاکی و هارلی دیودیسن، توانایی ساخت این مدل‌ها را دارند.

سفرهای طولانی و عبور از مسیرهای متنوع با موتورسیکلت، تجربه‌ای لذت‌بخش برای بسیاری از مردم دنیا است که البته، هزینه‌های خاص خود دارد.  نمونه‌ی تجهیزشده و دست اول از یک مدل مخصوص تورینگ، معمولا معادل یک خودروی خانوادگی یا کراس‌اور اندازه متوسط، قیمت دارد. این شرایط باعث شده بسیاری از موتورسواران، مدل‌های ارزان‌تر در کلاس رودستر یا ادونچر را ترجیح دهند.

هارلی دیویدسن تری گلاید

برای عامه‌ی مردم، موتورسیکلت‌های سنگین‌وزن ساخت هارلی دیویدسن، بهترین نمونه در کلاس تورینگ محسوب می‌شوند. علاقه‌مندان موتورسواری نیز، معمولا هوندا گلدوینگ را از این گروه، می‌شناسند؛ اما ایندین، کاوازاکی و بی‌ام‌و نیز در کلاس تورینگ، جایگاه ویژه دارند.

در ادامه‌ی مطلب، ۵ موتورسیکلت مشهور دنیا که مناسب سفرهای بین شهری هستند، معرفی و بررسی شده‌اند.

هوندا گلدوینگ

یکی از معدود موتورسیکلت‌های تورینگ دنیا که به تعداد محدود و البته فاقد پلاک، در ایران وجود دارد؛ هوندا گلدوینگ است. این مدل در سراسر جهان به عنوان یک نمونه‌ی عالی و صاحب سبک، شهرت دارد.

علاوه‌بر راحتی بسیار خوب برای سرنشینان و سیستم تعلیق اسثنایی که راحتی قابل قبول برای سفرهای طولانی مدت فراهم می‌کند؛ محفظه‌بار با مجموع فضای ۱۲۰ لیتر هم، نکته‌ی مثبت بسیار مهم برای گلدوینگ محسوب می‌شود. موتورسوار می‌تواند از امکانات جالب، شامل  چهار حالت رانندگی، ترمزهای قدرتمند ABS با مدیریت تعادل و لغزش، دنده عقب، شیشه‌ی جلو با تنظیمات برقی، کروز کنترل هوشمند و ناوبری ماهواره‌ای استفاده کند.

هوندا گلدوینگ 2022

هوندا گلدوینگ با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۱۸۳۳ سی‌سی تولید می‌شود. این موتورسیکلت ۳۶۵ کیلوگرمی، ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۹ نیوتن‌متر گشتاور دارد. هوندا گلدوینگ در زمان ۴ تا ۴/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. این مدل، میانگین مصرف سوخت ۵/۵ لیتر در صد کیلومتر دارد.

آستانه قیمت هوندا گلدوینگ در بازار جهانی، ۲۵ هزار دلار است. این موتورسیکلت در نسخه‌های سفارشی با امکانات کامل، ۴۰ هزار دلار هزینه خرید دارد.

کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰

ولکان یکی از معدود موتورسیکلت‌های ژاپنی با سبک بدنه‌ی نزدیک به محصولات ایندین است. این مدل نزدیک‌ترین رقیب گلدوینگ در رده‌ی قیمتی پایین‌تر محسوب می‌شود و البته راحتی بیشتری برای تردد داخل شهری دارد. در میان نسخه‌های متنوع ولکان با پیشرانه‌ی ۶۵۰ و ۹۰۰ سی‌سی، مدل ۱۷۰۰ سی‌سی واکوئرو (Vaquero) و وُیِجر (Voyager)  با امکانات مخصوص سفرهای طولانی مدت و کیت بدنه‌ی ویژه‌ی سرعت‌های بالا تولید می‌شود.

کاوازاکی ولکان واکوئرو (Vaquero)
کاوازاکی ولکان واکوئرو

کاوازکی ولکان با پیشرانه‌ی  ۱۷۰۰سی‌سی ۲ سیلندر V شکل، ۸۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مدل واکوئرو (به معنی کابوی)، ۳۸۳ کیلوگرم وزن دارد و در کمال تعجب سنگین‌تر از هوندا گلدوینگ استاندارد است. موتورسیکلت تورینگ کاوازاکی در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد، نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت۶  تا ۷  لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد.

کاوازاکی ولکان ویجر
کاوازاکی ولکان ویجر

آستانه قیمت کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ واکوئرو و وُیِجر در بازار جهانی، ۱۸۶۰۰ و ۱۹۳۰۰ دلار است. افراد با بودجه‌ی محدود، می‌توانند ولکان ۶۵۰ سی‌سی با قیمت ۷۵۰۰ دلار خریداری کنند و امکانات اضافی برای سفرهای بین شهری را جداگانه سفارش دهند.

بی‌ام‌و K1600 GTL

تنها موتورسیکلت آلمانی در کلاس تورینگ، معادل اروپایی گلدوینگ محسوب می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. بی‌ام‌و K1600  از سال ۲۰۱۱ تا امروز بدون تغییر اساسی در طراحی، تولید شده است.

بی ام و K1600 تورینگ

پیشرانه‌ی ۱,۶۴۹  سی‌سی ۶  سیلندر خطی برای K1600 قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۵ نیوتن‌متر دارد. وزن مدل GTL با تجهیزات مناسب سفر، ۳۷۰ کیلوگرم است و در زمان ۳/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. نهایت سرعت این موتورسیکلت، ۲۲۰ کیلومتر برساعت اعلام شده و میانگین مصرف سوخت ۶  لیتر در صد کیلومتر است.

بی‌ام‌و K1600 در بازار اروپا ۲۷ هزار دلار قیمت دارد.

ایندین رودمستر

موتورسیکلت‌های ایندین همواره نزدیک‌ترین رقیب هارلی دیویدسن محسوب می‌شوند. یکی از گران‌ترین محصولات ایندین با نام رودمستر (Roadmaster) قابلیت‌های جالب توجه برای علاقه‌مندان تورینگ دارد.

ایندین رودمستر 2022

رودمستر با پیشرانه‌ی ۱۸۹۰ سی‌سی و ۴۰۳ کیلوگرم وزن خالص تولید می‌شود. قدرت این مدل، ۹۲ اسب بخار با گشتاور ۱۷۰ نیوتن‌متر است. ایندین رودمستر در زمان ۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت دارد.

قیمت ایندین رودمستر در بازار امریکا، ۳۱ هزار دلار است. ایندین انواع مختلفی از موتورسیکلت‌های مجهز به پیشرانه‌ی ۱۷۶۸ سی‌سی مناسب سفرهای بین شهری نیز تولید می‌کند که چیفتن با قیمت ۲۲ هزار دلار و چلنجر الایت ۳۶ هزار دلاری را شامل می‌شود.

هارلی دیودیسن رود گلاید لیمیتد

رودگلاید و تری گلاید، از گران‌ترین محصولات هارلی دیویدسن محسوب می‌شوند. خرید نسخه‌ی پایه از این موتورسیکلت‌ها، هزینه‌ی کمتری نسبت به ایندین رودمستر دارد؛ اما همراه با امکانات سفارشی و تزئینات اضافی، ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار قیمت‌گذاری ‌می‌شوند.

هارلی دیویدسن

پیشرانه‌ی هارلی دیودیسن رود گلاید ۱۸۶۸  سی‌سی است. این مدل، قدرت ۹۲.۵ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر دارد. رودگلاید استاندارد با وزن ۳۸۸ کیلوگرم و در زمان ۴/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. نهایت سرعت این مدل، ۱۶۰  کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر است.

آستانه قیمت هارلی دیودیسن رود گلاید ۲۲ هزار دلار است. مدل سه چرخ (تری گلاید) حدود ۳۵ هزار دلار هزینه خرید دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵۳ رای

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. R/T

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    همشون معرکه آن
    من نظرم بی ام و k1600 gtl

    موافقم 62
    مخالفم 12
    1. godfather

      ۷ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (196 ديدگاه)

      امروز رفتم کویر موتور شرایط فروش ببینم شراط نینجا۴سیلندر و پرسیدم گفت ۷۶۰ میلیون قیمت قطعی نیست تو ۱ماه دیگه قیمت قطعی میدیم چکها رو ازت میگیریم چک و پاس میکنی تو خرداد تحویل میدیم شرایطش شوخی جالبی بود یعنی قبل تحویل موتور باید چک پاس کنی

      موافقم 59
      مخالفم 3
    2. محمدهادی

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2142 ديدگاه)

      فقططط بی ام و
      و بعد هوندای زیبا
      پسر بی ام و چه پرفورمنس جذابی تو این رده ارائه میده
      ۱۶۰ اسب هیولا برای کروز کردن های طولانی که براحتی خستگی رو از تن دور میکنه با اون جایگاه سرنشین راحت و ارگونومیکش
      بازهم آلمان با نماینده یی شایسته به استقبال یک رده ی خاص رفته
      اصلن هرجا آلمان حضور داشت با خیال راحت فقط خرید بکن و کارت بکش
      و منتظر شمارش خاطرات شیرینت در ادامه ی خریدت باش…
      ❤️BMW❤️

      موافقم 15
      مخالفم 8
  2. Amir

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    گلدوینگ واقعا پادشاه این کلاسه

    موافقم 72
    مخالفم 16
  3. Alan.r

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    قدرت K1600 از قویترین خودروی ملی ما بیشتره🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️😔😔

    موافقم 72
    مخالفم 1
    1. اشکان

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (37 ديدگاه)

      چه بسا از کل صنعت خودروسازی ما قوی تر و پیشرفته تر است.افسوس و صد افسوس…

      موافقم 24
      مخالفم 0
      1. بابک

        ۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        حاجی ،از صنعت کلّ دنیا ، پیشرفته تر هستند . کجای کاری

        موافقم 3
        مخالفم 0
  4. Milo

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سلام جناب اشتری وقتتون بخیر
    ببخشید میدونم بی ربطه،میخواستم بگم:
    میشه در مورد اون برنامه فکر کنم تخت گاز بود،
    که چند روز پیش با چند تا از سازندگان هایپرکار(ریماک،کونیگزگ، موری و…) که تو کافه بودن یه مطلب بزارید.
    ممنون

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2342 ديدگاه)

      سلام یله حتما
      تاپ گیر این مصاحبه انجام داد و همون موقع در آپارات پدال با زبان اصلی قرار داده شد
      آن شا الله باید متن ترجمه از فیلم در پدال بنویسیم

      موافقم 38
      مخالفم 3
  5. Milo

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    یکی از دلخوشیام تو این روزا
    پیگیری هر روز پدال هست
    خیلی ممنونم از شما و مجموعه پدال
    🙏

    موافقم 45
    مخالفم 6
  6. Bavaria

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (581 ديدگاه)

    این موتورسیکلت ها اگر بیوفتن، میشه بلندشون کرد؟ هرکدوم بالای ۳۰۰ کیلو هستن. فکر کنم دیدشون به جلو از سمند ضعیفتر هست مخصوصا هارلی

    موافقم 31
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۷ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      هیچ تجربه‌ای از سواری چنین اعجوبه‌هایی نداشته‌ام ولی فکر میکنم تعادلشون در جاده بینظیر باشه و کنترلشان از موتورهای دیگر راحت‌تر و مطمئناً لذتبخش‌تر باشه !

      البته که این موتورها ساخته نشده‌اند جهت استفاده‌ی روزمره !
      با اینکه اگر در ایرانی آزاد بودیم ، حتماً از چنین موتورهایی برای استفاده‌ی روزمره قرار میگرفت تا مثلاً خیلی خاص و چشمگیر باشند😂😉 مثل کسانی که SUV و پیکاپ‌ها را تا خرِخِره بیل کلنگ ۲۰لیتری آهنی و … تجهیز میکنند ولی جز آسفالت و خودنمایی در کوچه خیابان در عمرشون خاکی و گِل را ندیده‌اند !
      البته سیسِشونم جذابِ تو تهران از این کوچه به اون کوچه فاز بر میدارند !

      موافقم 34
      مخالفم 9
      1. ممم

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        وقتی اینترنت قطر چکانی شده مثل قطره که توی چشم میرزن اونم اونقدر سوز داره که 😂چیزی تو چشم نمیره توی چه سایتی اشتراک گذاری کنیم مومن
        اگه پول میدی اش میخوری به اینا میگن موتور خدا نصیب همه بکنه حالشو ببرند

        موافقم 3
        مخالفم 0
  7. محسن

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (136 ديدگاه)

    ولی مثلا هوندا با اینکه ۶ سیلندر و ۱۸۰۰ هست هم اسب بخار کمی داره هم گشتاور

    موافقم 12
    مخالفم 11
    1. دانیال

      ۷ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (596 ديدگاه)

      بله اینجوری به هیچکدوم از سیلندرها فشار نمیاد و انجین با کمترین استهلاک ممکن کار میکنه . لکسوس GS250 هم همه ی توان موتور رو بین ۶ تا سیلندر تقسیم کرده . کمری گرند2005 ، نیسان تیانا . . .
      انجین های ۶ سیلندر و بالاتر خیلی روان تر کار میکنن و برای استفاده در موتورها و ماشینهایی که کاربرد سفرهای طولانی بین شهری دارند مناسبتر هستن

      موافقم 28
      مخالفم 1
    2. سام

      ۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      از طرف دیگه صدای اگزوزش به همه این لیست می ارزه از طرف بچه های شیراز

      موافقم 3
      مخالفم 0
  8. گلاب

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    از موتور سیکلت خوشم نمیاد ولی توی لذت رانندگی هیچ وسیله ای مثل موتور سنگین نیست ولی خب امنیت نداره

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. محمد

      ۷ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (599 ديدگاه)

      دوست عزیز ،چیزی به اسم امنیت،وجود نداره
      موتور سنگین و غیره هم نداره
      چه آدمایی که پای پیاده بودن و بنا به دلایلی حالا نیستن

      موافقم 19
      مخالفم 4
    2. R

      ۷ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1025 ديدگاه)

      تعریفت از امنیت چیه؟ با همون ماشینتم سرعت بری یه راست میری اون دنیا

      موافقم 13
      مخالفم 5
  9. محمد

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (599 ديدگاه)

    با توجه به تجربه بیست وهفت ساله من از موتور سنگین،و تجربه شخصی استفاده از گلدوینگ،ورژن قبلی ،و تبادل اطلاعات با دوستانی که جی تی ال و ولکان رو داشتن،،،،گلدوینگ رو سلطان بلامنازع و معیار سنجش این کلاس میدونم
    مثه بنز اس کلاس تو رده سدانهای لوکس
    ….
    اما
    اگر حق انتخاب داشته باشم،،،،بدون شک جی تی ال رو انتخاب میکنم
    جای استار ونچر یاماها خالیه
    تلفیق سنت و مدرنیته

    موافقم 33
    مخالفم 9
  10. محسن

    ۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما ها خیلی خارجی هستین من بغیر یاماها ۱۲۵وایبی ،هیچ کدومشون رو نمیشناسم

    موافقم 14
    مخالفم 1
  11. Royal Driver

    ۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    هوندا عجب چیزیه، با نگاه اول شیفتش شدم

    موافقم 16
    مخالفم 2
  12. حسین دهمرد

    ۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    هرکدوم رو هم بخوام انتخاب کنم بازم ب ام و چشمک میزنه. شش سیلندر خطی
    البته جای r18 خالیه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  13. MASOUD 0099

    ۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    یه نظر سنجی جذاب 🔥🔥🔥

    کاوازاکی ولکان واکوئرو 👍

    بی ام و K1600GTI👎

    انتخابم کاوازاکی هست 🔥🔥

    موافقم 4
    مخالفم 13
  14. Siyavash

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (662 ديدگاه)

    دوستان یه سوال…چرا اینا با موتور ۶ سیلندر و ۱۷۰۰ یا ۱۶۰۰ سی سی ۹۰ اسب قدرت میگیرن و ریس یا استریت با ۶۰۰ سی سی این قدرت رو میگیرن یا ۱۰۰۰ سی سی ها بالای ۱۹۰ اسب قدرت دارن۰۰

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Yaser

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      قدرت موتور معمولا با تعداد سیلندر ارتباطی نداره و بیشتر به حجم موتور بستگی داره ولی خب واسه خودمم سواله البته شاید تا حدودی محدودش کرده باشن.

      موافقم 5
      مخالفم 0
  15. ارسلان

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (455 ديدگاه)

    توی این سبک من از Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S خوشم میاد + هوندا گلدوینگ والکری مدل 2014

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. Yaser

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قدرت موتور معمولا با تعداد سیلندر ارتباطی نداره و بیشتر به حجم موتور بستگی داره ولی خب واسه خودمم سواله البته شاید تا حدودی محدودش کرده باشن.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  17. Yaser

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اونوقت تموم دلخوشی ماها انداختن یه پتو روی زین هندا ۱۲۵ سی سی و زدن به دل جاده ها اونم معمولا سه ترکه با یه عالمه بار و وسایل واسه دوسه روز موندن تو ییلاق بود.
    ..
    آخخخ یادش بخیر

    موافقم 4
    مخالفم 0
  18. فرزاد

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من یکی از بهترینها برای سفر ورسیس ه
    حتما نباید که حجم موتور بالا باشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  19. مرد بی‌نام و نشان

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    و من که هنوز همون 125 مدل 80 زیر پامه!!!😂😂😂

    موافقم 3
    مخالفم 0
  20. علی تبریزی

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    400کیلو وزن اگه بخوره زمین چطور میشه بلندش کرد با دو تا چرخ

    موافقم 2
    مخالفم 0
  21. ناصر

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام..بابا با نشون دادن اینها فقط دل مارو میسوزونی ما که نمیتونیم از اینها بخریم پس بهتره موتورهایی که الان در ایران موجود هست و میشه خرید رو اینجا معرفی کنید تا ببینیم چه خاکی میشه سرمون بریزیم..موتورهای مسافرتی موجود در ایران چیا هستند و قیمت چقدر هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2342 ديدگاه)

      تا جایی که اطلاع دارم
      سوزوکی وی استروم v Strom 250
      بهترین موتورسیکلت ادونچر مناسب سفر در ایران هست که صفر کیلومتر و پلاک ملی فروخته می‌شه
      برای استعلام قیمت باید از شرکت تکتاز موتور بپرسید

      موافقم 1
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا