بی ام وموتورسیکلت

بی ام و M1000RR مدل 2023 با 205 اسب بخار قدرت و قیمت 33 هزار دلار!

بی ام و نسخه سال ۲۰۲۳ ابر موتورسیکلت M1000RR خود را معرفی کرده است. این موتورسیکلت اگرچه قدرت ۲۰۵ اسب بخار مدل سال قبل را دارد اما بهبودهای بصری زیادی را تجربه کرده و با قیمت حدود ۳۳ هزار دلار در دسترس خواهد بود.

M1000RR اولین موتورسیکلت بی ام و M موتور اسپرت محسوب می‌شود و اگرچه نسبت به موتورسیکلت S1000RR بهبودهای فیبر کربنی زیادی را تجربه کرده اما نتوانست مشتریان زیادی را به خود جذب کند که یکی از دلایل آن قیمت بالا و شباهت زیاد به نسخه استاندارد بوده است. البته ژرمن‌ها در مدل سال ۲۰۲۳ این موتورسیکلت تغییرات محسوسی را اعمال کرده‌اند.

درحالی‌که بی ام و S1000RR مدل ۲۰۲۳ از تغییراتی مشابه دیگر رقبای کلاس خود سود می‌برد اما بی ام و موتوراد درباره مدل M1000RR با دست باز عمل کرده و باعث شده این ابر موتورسیکلت ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیادی داشته باشد. همین موضوع با ظاهر موتورسیکلت شروع می‌شود به گونه‌ای که M1000RR مدل ۲۰۲۳ دارای نمای جلوی متمایز با ورودی هوای بزرگ بین چراغ‌های جلوست.

بال های فیبر کربنی تغییر یافته نیز باعث شده‌اند این موتورسیکلت تازه نفس ظاهر جذاب‌تری داشته باشد. علاوه بر این داون فورس بیشتری نیز در سرعت‌های بالا تولید می‌شود. نکته‌ای که توجه ما را به خود جلب کرده پوشش چرخ آیرودینامیک افترمارکتی است که شبیه نمونه بکار رفته در موتورسیکلت موتو جی پی دوکاتی به نظر می‌رسد؛ اما بد نیست نگاهی هم به پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۹ سی‌سی بی ام و داشته باشیم که اگرچه همچنان قدرت ۲۰۵ اسب بخار مدل S1000RR را تولید می‌کند اما پیشرانه سریع‌تر دور می‌گیرد که دلیل آن استفاده از یاتاقان‌های تیتانیومی است.

استفاده از بدنه‌ای فیبر کربنی باعث شده است موتورسیکلت یاد شده وزن ۱۹۲ کیلوگرمی داشته باشد که ۵ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه استاندارد است. دیگر ویژگی جدید این موتورسیکلت آپشن استفاده از رینگ‌های فورج کاری شده آلومینیومی بجای نمونه‌های فیبر کربنی خواهد بود که به نظر می‌رسد با اهداف بی ام و در تضاد باشد هرچند آرامش خاطر برخی مالکان را به خاطر قیمت بالای رینگ‌های فیبر کربنی به همراه خواهد داشت. در کل باید گفت پکیج جدید بی ام و برای موتورسیکلت یاد شده از نظر ظاهری کاملاً هیجان‌انگیز است هرچند نسل فعلی دو موتورسیکلت ژرمن ها پیش از این نیز جزو زیباترین موتورسیکلت‌های کلاس خود بوده‌اند. البته این خریداران هستند که باید درباره پرداخت ۳۲,۹۹۵ دلار برای بی ام و M1000RR تصمیم بگیرند. حداقل ۵۰۰ دستگاه از این محصول به‌روز شده تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. BMW

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    واقعا چهره زیبایی داره عشق

    موافقم 51
    مخالفم 3
  2. خاص

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (215 ديدگاه)

    شتابِ ثانویه موتورهای پرچمدار درحد رگرا هست.

    و این یعنی خیلی سریع…

    موافقم 42
    مخالفم 2
    1. امیرعلی

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      موتور فقط ژاپنی بقیش ادابازیه 😉😉😉😉😉

      موافقم 24
      مخالفم 66
      1. iman1199

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        موتور فقط اروپایی و امریکایی بقیش ادابازیه 😉😉😉😉😉

        اینم ری اکت من به نظر شما که متعصبانه بود

        موافقم 46
        مخالفم 21
  3. F22RAPTOR

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2609 ديدگاه)

    شبیه گربه ماهی شده سیبیل طور😉😉
    ولی خب بسیار ایده آل

    موافقم 26
    مخالفم 4
  4. ❤BMW❤

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/04/2023-BMW-M1000RR-26-scaled-1.webp
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/04/2023-BMW-M1000RR-11-scaled-1.webp
    وای ، این موتور رقیب نداره ، واقعا از اون باله هاش و چراغاش خیلی خوشم میاد

    موافقم 18
    مخالفم 3
  5. خاص

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (215 ديدگاه)

    توی زیبایی شاید رقیب نداشته باشه (چون زیبایی یه امرِ نسبی هست میگم شاید) ولی در پرفورمنس و عملکرد، قطعاً رقیب‌های زیادی داره.

    پرچمدار هوندا:
    CBR 1000 RR-R FireBlade SP

    پرچمدار دوکاتی:
    Panigale V4 SuperLeggera

    پرچمدار های کاوازاکی:
    Ninja ZX-10R و Ninja H2

    پرچمدار یاماها:
    YZF R1-M

    پرچمدار سوزوکی:
    GSX-R 1000 RZ

    پرچمدار ام‌وی‌ آگوستا:
    F4 Claudio

    پرچمدار آپریلیا:
    RSV4 1100 Factory

    پرچمدار نورتون:
    V4 RR

    و بقیه‌ی پرچمدارها در حد پرچمدارِ جدید BMW هستند و بعضی‌ها ازش سریعتر هستند.

    موافقم 23
    مخالفم 6
  6. جومونگ

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    با لاستیک کاوازاکی نینجا h2r عوضش نمیکنم
    ولی بازم خوبه

    موافقم 6
    مخالفم 13
  7. محمد امین

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    موتور خوبیه ولی درمقابل رقبایی مثل ninja h2 و h2r حرفی برا گفتن نداره

    موافقم 10
    مخالفم 10
  8. سوزوکی

    ۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طرف پول یه پاکشتی دیو نداره میاد اینجا از بی ام دبلیو ایراد میگیره،این ایرادا رو باید کسایی بگیرن که در طول روز کلا سواری میگیرن از بی ام دبلیو، و با موتورهای اسیایی و قیاسش کنن،نه توایران که ما نمیتونیم از ترس دولت بسیار محبوبمون موتورمون رو هم خونه ببریم.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  9. مرداک

    ۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    من سوگندیادمیکنم پام به اونور آب برسه اول از bmw 1000rr شروع میکنم چون از وحشیگری این موتور زیاد تو یوتیوب دیدم ضمنا ایرانیها احترام ویژه ای به محصولات بی ام دبلیو میزارن ماهم مثل بقیه سلام هیتلری های ممنون از توضیحات خوبتون

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا