معرفی دوکاتی استریتفایتر V2 و V4 SP: جذابیت به روش دوکاتی
در تاریخ 11 نوامبر 2021 (20 آبان 1400) دوکاتی از دو محصول جدید خود، استریتفایتر V2 و استریتفایتر V4 SP برای سال 2022 رونمایی کرد. هرکدام از این موتورسیکلتها تجربه متفاوتی از سبک طراحی موتورسیکلتهای بدون بدنه دوکاتی را عرضه میکنند.
فلسفه طراحی استریتفایترها کنترلپذیری عالی است و V2 آن را در تمام جنبههای طراحی دوکاتی نشان میدهد. تمام چیزی که باید به آن توجه کنید چراغ روشنایی روز V شکل جلو است که دوکاتی ادعا میکند آن را از خنده معروف جوکر الهام گرفته است. خطوط بدنه تیز و حجیماند و برای نشان دادن روح جنگجو استریتفایتر به کار میآیند.
محصول جدید دوکاتی استریتفایتر V2 قدرت خود را از یک موتور 955 سیسی سوپرکوادرو دو سیلندر وی شکل میگیرد. این موتور دارای 153 اسب بخار توان در 10570 دور بر دقیقه و 101 نیوتن متر گشتاور در 9000 دور بر دقیقه است. وزن این هیولا 200 کیلوگرم است. V2 دارای جعبهدنده 6 سرعته به همراه کوئیک شیفت EVO 2 دوکاتی است.
سیستم تعلیق شامل دوشاخ جلو 43 میلیمتری قابل تنظیم Showa به همراه کمکفنر تکی قابل تنظیم Sachs متصل به تکشاخ آلومینیومی است. دو جفت رینگ 17 اینچی آلومینیومی با لاستیکهای Pirelli Diablo Rosso IV پوشیده شدهاند. یک جفت دیسک ترمز 320 میلیمتری نیمه شناور با کالیپرهای چهار پیستون برمبو M4.32 برای جلو در نظر گرفتهشدهاند. در عقب نیز دیسک ترمز 245 میلیمتری با کالیپر دو پیستون برمبو نصبشده است. سیستم ABS بوش با میرا کننده فرمان Sachs بهصورت استاندارد روی این موتورسیکلت وجود دارد.
یکی از بهترین موتورسیکلتهای استریتفایتر، دوکاتی استریتفایتر V4 SP جدید است. باید بگوییم وقتی فکر میکنید که میتوانید سبک طراحی دوکاتی را هضم کنید، آنها شروع به تست مدل جدیدتری با طراحی جسورانهتر میکنند. اگر استفاده از مقدار زیادی آلومینیوم براق به همراه فیبر کربن قلب شمارا مملو از شادی میکند پیشنهاد میکنم نگاهی طولانی به این موتورسیکلت بی اندازید.
موتور 1103 سیسی Desmosedici Stradale V4 قلب تپنده این موتورسیکلت است. قلب این موتورسیکلت توان تولید 208 اسب بخار در 13000 دور بر دقیقه و 123 نیوتن متر گشتاور در 9500 دور بر دقیقه را دارد. وظیفه انتقال این قدرت به جعبهدنده بر روی دوش کلاچ خشک 9 صفحهای STM EVO-SBK ساختهشده از آلومینیوم ماشینکاری شده قرار دارد. استفاده از این کلاچ باعث کار آیی بیشتر بر روی پیست میشود و البته داری صدای خاص کلاچ خشک دوکاتی را نیز دارا است. به لطف قطعات سبکوزنی همچون رینگهای فیبر کربنی وزن این موتورسیکلت تنها 196 کیلوگرم است.
کل سیستم تعلیق ازجمله دوشاخ جلو NIX-30، کمکفنر عقب TTX36 و میرا کننده فرمان ساخته برند Öhlins است و با سیستم Electronic Suspension EVO دوکاتی تکمیل میشود. ترمزها در جلو شامل دیسکهای نیمه شناور 330 میلیمتری جلو ساخت برمبو به همراه کالیپرهای Stylema R برمبو میشوند. در عقب دیسک 245 میلیمتری کالیپر دو پیستون برمبو جا خوش کرده است. سیستم ABS بوش به همراه کنترل کشش، کنترل تکچرخ، کنترل لغزش، کنترل ترمز موتوری، کنترل شتاب گیری و کوئیک شیفت دوکاتی از امکانات استاندارد این موتورسیکلت هستند.
امکانات سفارشی شامل نورپردازی تمام LED، راهنما باقابلیت خاموش شدن خودکار، گلگیر جلو فیبر کربنی، بالههای فیبر کربنی، جاپاییهای قابل تنظیم و باتری لیتیومی هستند. حتی میتوان پوشش فیبر کربنی کلاچ را برای به نمایش گذاشتن کلاچ خشک زیبای V4 SP را نیز سفارش داد.
در بازار آمریکا قیمت استریتفایتر V2 از 16995 دلار آغاز میشود. استریتفایتر V4 SP از 35500 دلار، 10305 دلار بیشتر از مدل V4 S. مدل V4 هم 19995 دلار برای خریدار خرج خواهد داشت.