موتورسیکلت

معرفی دوکاتی استریت‌فایتر V2 و V4 SP: جذابیت به روش دوکاتی

در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۰ آبان ۱۴۰۰) دوکاتی از دو محصول جدید خود، استریت‌فایتر V2 و استریت‌فایتر V4 SP برای سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد. هرکدام از این موتورسیکلت‌ها تجربه متفاوتی از سبک طراحی موتورسیکلت‌های بدون بدنه دوکاتی را عرضه می‌کنند.

فلسفه طراحی استریت‌فایترها کنترل‌پذیری عالی است و V2 آن را در تمام جنبه‌های طراحی دوکاتی نشان می‌دهد. تمام چیزی که باید به آن توجه کنید چراغ روشنایی روز V شکل جلو است که دوکاتی ادعا می‌کند آن را از خنده معروف جوکر الهام گرفته است. خطوط بدنه تیز و حجیم‌اند و برای نشان دادن روح جنگجو استریت‌فایتر به کار می‌آیند.

محصول جدید دوکاتی استریت‌فایتر V2 قدرت خود را از یک موتور ۹۵۵ سی‌سی سوپر‌کوادرو دو سیلندر وی شکل می‌گیرد. این موتور دارای ۱۵۳ اسب بخار توان در ۱۰۵۷۰ دور بر دقیقه و ۱۰۱ نیوتن متر گشتاور در ۹۰۰۰ دور بر دقیقه است. وزن این هیولا ۲۰۰ کیلوگرم است. V2 دارای جعبه‌دنده ۶ سرعته به همراه کوئیک شیفت EVO 2 دوکاتی است.

سیستم تعلیق شامل دوشاخ جلو ۴۳ میلی‌متری قابل تنظیم Showa به همراه کمک‌فنر تکی قابل تنظیم Sachs متصل به تک‌شاخ آلومینیومی است. دو جفت رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی با لاستیک‌های Pirelli Diablo Rosso IV پوشیده شده‌اند. یک جفت دیسک ترمز ۳۲۰ میلی‌متری نیمه شناور با کالیپرهای چهار پیستون برمبو M4.32 برای جلو در نظر گرفته‌شده‌اند. در عقب نیز دیسک ترمز ۲۴۵ میلی‌متری با کالیپر دو پیستون برمبو نصب‌شده است. سیستم ABS بوش با میرا کننده فرمان Sachs به‌صورت استاندارد روی این موتورسیکلت وجود دارد.

یکی از بهترین موتورسیکلت‌های استریت‌فایتر، دوکاتی استریت‌فایتر V4 SP جدید است. باید بگوییم وقتی فکر می‌کنید که می‌توانید سبک طراحی دوکاتی را هضم کنید، آن‌ها شروع به تست مدل جدیدتری با طراحی جسورانه‌تر می‌کنند. اگر استفاده از مقدار زیادی آلومینیوم براق به همراه فیبر کربن قلب شمارا مملو از شادی می‌کند پیشنهاد می‌کنم نگاهی طولانی به این موتورسیکلت بی اندازید.

موتور ۱۱۰۳ سی‌سی Desmosedici Stradale V4 قلب تپنده این موتورسیکلت است. قلب این موتورسیکلت توان تولید ۲۰۸ اسب بخار در ۱۳۰۰۰ دور بر دقیقه و ۱۲۳ نیوتن متر گشتاور در ۹۵۰۰ دور بر دقیقه را دارد. وظیفه انتقال این قدرت به جعبه‌دنده بر روی دوش کلاچ خشک ۹ صفحه‌ای STM EVO-SBK ساخته‌شده از آلومینیوم ماشین‌کاری شده قرار دارد. استفاده از این کلاچ باعث کار آیی بیشتر بر روی پیست می‌شود و البته داری صدای خاص کلاچ خشک دوکاتی را نیز دارا است. به لطف قطعات سبک‌وزنی همچون رینگ‌های فیبر کربنی وزن این موتورسیکلت تنها ۱۹۶ کیلوگرم است.

کل سیستم تعلیق ازجمله دوشاخ جلو NIX-30، کمک‌فنر عقب TTX36 و میرا کننده فرمان ساخته برند Öhlins  است و با سیستم Electronic Suspension EVO دوکاتی تکمیل می‌شود. ترمزها در جلو شامل دیسک‌های نیمه شناور ۳۳۰ میلی‌متری جلو ساخت برمبو به همراه کالیپرهای Stylema R برمبو می‌شوند. در عقب دیسک ۲۴۵ میلی‌متری کالیپر دو پیستون برمبو جا خوش کرده است. سیستم ABS بوش به همراه کنترل کشش، کنترل تک‌چرخ، کنترل لغزش، کنترل ترمز موتوری، کنترل شتاب گیری و کوئیک شیفت دوکاتی از امکانات استاندارد این موتورسیکلت هستند.

امکانات سفارشی شامل نورپردازی تمام LED، راهنما باقابلیت خاموش شدن خودکار، گلگیر جلو فیبر کربنی، باله‌های فیبر کربنی، جاپایی‌های قابل تنظیم و باتری لیتیومی هستند. حتی می‌توان پوشش فیبر کربنی کلاچ را برای به نمایش گذاشتن کلاچ خشک زیبای V4 SP را نیز سفارش داد.

در بازار آمریکا قیمت استریت‌فایتر V2 از ۱۶۹۹۵ دلار آغاز می‌شود. استریت‌فایتر V4 SP از ۳۵۵۰۰ دلار، ۱۰۳۰۵ دلار بیشتر از مدل V4 S. مدل V4 هم ۱۹۹۹۵ دلار برای خریدار خرج خواهد داشت.

حسین مقدسی

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. [email protected][email protected]

    ۲۷ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (205 ديدگاه)

    دوکاتی و ام وی اگوستا = هنر موتور سیکلت ایتالیایی .
    استریت فایتر هم که جزو سه تای برتر کلاس خودش از نظر فنی .
    طراحیش هم عالیه ولی من تو این کلاس ام وی اگوستا بروتال ۱۰۰۰ ار رو از همه زیبا تر میدونم . چون واقعا طراحیش خیلی عضلانی و گیراست ؛ با اینکه از نظر فنی با اختلافی اندک پشت سر استریت فایتره.
    سوپر دوک ۱۲۹۰ هم بعد از ام وی زیبا ترین این کلاس .

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
    1. Carbonado Aventador

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      تیم اروپا:
      دوکاتی ، کی تی ام ، ام وی آگوستا، اپریلا ، بی ام و
      >>>>>
      تیم ژاپن:
      هوندا ، یاماها ، کاوازاکی ، سوزوکی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. ابر بهاری

    ۲۷ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من که کویر ۱۲۵ رو به این ترجیح میدم.
    فقط تولیدات وطنی

    موافقم ۷
    مخالفم ۴
  3. رضا

    ۲۷ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (288 ديدگاه)

    دوکاتی داره طراحی رو دگرگون میکنه و چند سال از رقبا جلوتره

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  4. میثم

    ۲۷ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2472 ديدگاه)

    ❤❤❤

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  5. مردیم از خوشی

    ۲۷ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (409 ديدگاه)

    وزن ۱۹۶ کیلو ، ۲۰۸ اسب بخار قدرت 😶 نسبت وزن فوق العاده ای هست عجب چیزیه رقبا حداقل ۲۵۰ کیلو وزن دارند

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
    1. Carbonado Aventador

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      استیریت فایتر v4 R بالاترین کلاس این موتور هست..
      از انجین ۹۹۸ cc که تو موتو جیپی دوکاتی استفاده میشه ؛ بهره مند شده که ۲۳۴ اسب هم قدرتشه..
      بیین اون دیگه چیه😍

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. amir Benz

    ۲۷ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    دوکاتی و سوزوکی و …. ولش
    فقط کویر موتورز 🙂

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  7. یاس ی

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (907 ديدگاه)

    وااااااااای که v4 چقدر خوف بود. چه طراحی جذابی و چه مشخصات فنی باحالی !!!!!!!!!!!!!!!!!!! آدم موتور سوار میشه همچین موتوری باشه. من خودم خیلی علاقه به موتور ندارم یا بهتر بگم به وسیله هایی که ما به اسم موتور در ایران داریم علاقه ندارم ولی اگه مثل باقی کشورهای نرمال میتونستیم موتور خوب سوار بشیم قطعا یکدونه موتور خوب برای لذت بردن و چشیدن طعم هیجان میخریدم. ولی فعلا ترجیح میدم دوچرخه سوار بشم .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا