موتورسیکلت

دوکاتی از قوی ترین پیشرانه تک سیلندر دنیا رونمایی کرد

شرکت دوکاتی قوی ترین پیشرانه تک سیلندر دنیا با ۷۷.۵ اسب بخار قدرت را معرفی کرده است.


این شرکت ایتالیایی سازنده موتورسیکلت پیش از این نیز تبحر خود در تولید پیشرانه‌های پرقدرت را به نمایش گذاشته هرچند پیشرانه جدید تک سیلندر آن در سطح بالایی قرار دارد. این نیروگاه جذاب که سوپر کوادرو مونو نام دارد تنها از یک سیلندر استفاده کرده و حجم آن به ۶۵۹ سی‌سی می‌رسد. دوکاتی با رونمایی از این پیشرانه می‌گوید سوپر کوادرو مونو بیشترین پرفورمنس را بین تمامی پیشرانه‌های تک سیلندر جاده‌ای دنیا دارد. بی‌شک با چنین ویژگی‌هایی ما تحت تأثیر محصول جدید دوکاتی قرار می‌گیریم مخصوصاً اینکه قدرت تولیدی آن با استفاده از اگزوز استاندارد به ۷۷.۵ اسب بخار در دور ۹۷۵۰ می‌رسد. درصورتی‌که پیشرانه موردبحث با یک اگزوز مسابقه‌ای همراه شود خروجی‌اش به رقم قابل‌توجه ۸۴.۵ اسب بخار خواهد رسید.

ایتالیایی‌ها خاطرنشان می‌سازند ردلاین ۱۰۲۵۰ پیشرانه بالاترین میزان دوران در بین تمامی پیشرانه‌های تک سیلندر تولیدی را دارد. سوپر کوادرو مونو از پیشرانه ۲ سیلندر ۱۲۹۹ سی‌سی بزرگ‌تر دوکاتی مشتق شده و برخی ویژگی‌های کلیدی آن از جمله پیستون، طراحی محفظه احتراق و سوپاپ‌های بزرگ را به اشتراک می‌گذارد. این کمپانی محبوب در بیانیه خود گفته است:

سوپر کوادرو مونو بازی پیشرانه‌های تک سیلندر را تغییر می‌دهد و قرار است قلب تپنده یک محصول جدید باشد. این موتورسیکلت جدید ترکیبی هیجان‌انگیز از عملکرد و قدرت خواهد بود و احساسات موتورسوار را در پیست و جاده بر خواهد انگیخت

قرار است قوی ترین پیشرانه تک سیلندر دنیا در دل موتورسیکلت هایپر موتارد ۶۸۹ مونو قرار گیرد. دوکاتی در ادامه می‌افزاید:

هایپر موتارد ۶۸۹ مونو اولین موتورسیکلت سوپر موتارد تک سیلندر جاده‌ای دوکاتی است و که فقط با یک هدف توسعه یافته و آن‌هم انتقال هیجان به موتورسوار است. این محصول جدید ساختاری ساده و سبک‌وزن خواهد داشت و یک موتورسیکلت هیجان‌انگیز واقعی با ژن مسابقه‌ای خواهد بود.

اگر ایده موتورسیکلت هیجان‌انگیز را دوست دارید می‌توانید این موتورسیکلت پرنده را تماشا کنید که قرار است در سال ۲۰۲۸ راهی آسمان‌ها شود. موتورسیکلت موردبحث که در ابتدا با نام جت پک اسپیدر شناخته می‌شد هم‌اکنون نام ریزور را به خود گرفته و دارای هشت پیشرانه کوچک اما پرقدرت جت است که امکان پرواز ۳۰ دقیقه‌ای با سرعت حدود ۹۵ کیلومتر در ساعت را فراهم می‌سازند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ali_x76

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (353 ديدگاه)

    کاش علت انتخاب طراحی یک سیلندر رو هم شرح میدادن که چرا اینجا به ۲ یا ۴ سیلندر ترجیح داده شده.

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (119 ديدگاه)

      ترجیح داده نشده
      این خودش از روی یه 2 سیلندر ساخته شده
      این برای ساخت موتور های سبک تر و ارزون تر که همزمان قدرت خیلی بالایی هم داشته باشن عالیه

      موافقم 7
      مخالفم 0
    2. ارسلان

      ۱۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (524 ديدگاه)

      هر وقت موتور تریل دو سیلندر یا بیشتر پیدا کردی بعد بگو چرا تک سیلندره ؟

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. Chromstone3

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    از موتور پراید ( تولید ملی ) قدرت بیشتری تحویل میده … 🤣

    موافقم 11
    مخالفم 1
  3. amirboss

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (455 ديدگاه)

    ساختار این موتور سبک وزن با اسب بخار بالا و گشتاور پایین تعریف میشه که مهم ترین مزیتی که داره عکس العمل سریع تر نسبت به درخواست راننده تو شرایط مختلف هست.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. زیزیگولو

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5926 ديدگاه)

    یکی از قابل اعتمادترین برندهای موتورسیکلت در جهان

    موافقم 3
    مخالفم 2
  5. رضا

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (149 ديدگاه)

    بیشترین دور موتور بین تمامی یک سیلندر ها؟!
    جالبه که شناختی از طرح هوندا ۱۲۵ ندارن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا